נדל"ן ותשתיות

רכבת קלה, מחוץ לתל אביב: איפה אושר קו חדש?

הרכבת הקלה בבאר שבע יוצאת לדרך: אורכו של הקו 25 ק"מ והוא ישרת את המוקדים המרכזיים בעיר באר שבע, תחנות רכבת ישראל בעיר, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת בליקית
מערכת ice |  2
הרכבת הקלה בגוש דן (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הוועדה לתשתיות לאומיות שבמינהל התכנון, החליטה אמש (שני) על קידום התוכנית לתוואי הרכבת הקלה בבאר שבע.  הקו החדש ישרת את המוקדים המרכזיים בעיר באר שבע, את תחנות רכבת ישראל בעיר, מוקדי ביקוש לאורך כביש 60 ואת קריית המודיעין החדשה ההולכת ומוקמת בליקית. התוכנית הינה חלק משמעותי לקראת מעבר צה"ל לנגב, והיא תיתן מענה להגעת משרתים מתחנות רכבת ישראל והאוטובוסים לשער הכניסה בקריית המודיעין החדשה.
אורכו של התוואי 25 ק"מ והוא יחל בדרום מרכז העסקים הראשי (מע"ר) של באר שבע, יעבור דרך רחוב חיים יחיל במרכז העיר, הגובל בתחנת האוטובוסים המרכזית, תחנת רכבת מרכז וקריית הממשלה, ימשיך לאורך שדרות רגר, הקושרות מוקדים עירוניים משמעותיים כגון העירייה, אולמות התרבות, המרכז הרפואי סורוקה ועוד, יפנה לשדרות בן-גוריון, בין קמפוס אוניברסיטת בן-גוריון וסורוקה, שם ישיק לתחנת רכבת צפון (האוניברסיטה) המשרתת גם את קריית התקשוב החדשה, וימשיך ויתחבר לדרך אליהו נאווי, מחלף חטיבת הנגב והיציאה מהעיר לכביש 60.

בתוך העיר יושלם תוואי טבעתי על ידי קישור רח' חיים יחיל דרך רח' גרשפלד לדרך אליהו נאווי, שישמש ציר תחבורה מרכזי ב'מתחם 8' שבו מתוכננות 17,000 יחידות דיור בבינוי של עד 30 קומות ו-1.4 מיליון מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה, וכבר היום מהווה מוקד מסחר ותעסוקה חשוב במטרופולין. במקטע שמחוץ לעיר, תיסע הרכבת לאורך כביש 60 עד לקריית המודיעין, משם תשיק למסילת גורל והישוב לקיה ותמשיך עד למעבר מיתר.
כמו כן, חלופות לדיפו הרכבת הקלה ממוקמות כולן ממזרח לקריית המודיעין וייבחנו בתסקיר ההשפעה על הסביבה, כמו גם חלופות למיקום חניון חנה-וסע לתחבורה חוץ-עירונית המגיעה ממזרח.
מ"מ יו"ר הות"ל, שירה ברנד: "התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה בזירוז מעבר צה"ל לנגב, פיתוח הנגב ושירות העיר באר שבע. התכנית תקדם את המטרופולין הדרומי לשרות תחבורתי של רכבות קלות כשם שכבר קודמו בשלוש המטרופוליניים האחרות".
מתכננת הות"ל, נאוה אלינסקי רדאעי: "מדובר בבשורה אמיתית למטרופולין באר שבע  וצעד משמעותי ראשון לתכנון והקמת מערך הסעת המונים בטכנולוגיית רכבת קלה. אחרי ירושלים ותל אביב, מטרופולין באר שבע ראוי לרשת הסעת המונים כמו במטרופוליניים הסמוכים".
יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון : אני מודה לשר האוצר ולשרת התחבורה על קידום הפרויקט שיתן מענה לכל תושבי כרמית מיתר הר חברון והסביבה להגעה מהירה יותר למטרופולין באר שבע. אין לי ספק שזה יסייע גם לכלכלה הארצית ויתרום להגברת התל״ג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תחנות נוספות לרכבת
    Y 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע תוואי מסילת רכבת ישראל אינו מגיע לירוחם ומצפה רמון, הרי על התוואי הזה ניתן להמשיך עם המסילה עד אילת- דרך המכתש, באר מנוחה, הפונדק של כושי ומשם דרך הערבה לאילת?
    סגור
  • 1.
    איפה רכבת למרמורק?
    קטר 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנוכל להגיע לדרבי עם שעריים
    סגור