נדל"ן ותשתיות

העיר הזו תגדל ב-50,000 תושבים: תכנית הענק הוצגה לראשונה

בכירי חברות הנדל"ן הגדולות הגיעו למפגש שותפים בחדרה. בכנס הוצגה תכנית הענק של לב חדרה לבניית כ-12,000 יח"ד חדשות והמסלול "הירוק" לעבודה שלהם מול הרשות
מערכת ice |  2
הדמיה התחדשות עירונית בחדרה (צילום משרד אנדרמן אדריכלים)
הרשות המקומית ומנהלת ההתחדשות העירונית של החברה הכלכלית חדרה יזמו השבוע את כנס "שותפים להתחדשות עירונית", אליו הגיעו בכירים רבים וכן כל נציגי מחלקות ההתחדשות העירונית בחברות הנדל"ן הבולטות במשק. בכנס הוצגה בהרחבה תכנית ההתחדשות העירונית "לב חדרה" שמכוחה צפויים להיות מאושרים פרויקטים בהיקף של 11,752 דירות חדשות בלב היישוב.
התכנית שאושרה להפקדה בפברואר האחרון על ידי הוועדה המחוזית חיפה תתפרס על שטח של  כ-1,665 דונמים בין רחוב הנשיא בצפון, רחוב ביאליק בדרום, ובין רחוב ירושלים/יצחק רבין במזרח לכביש 4 ותחנת הרכבת במערב, ומייצרת פרוגרמה לתוספת של כ- 6,000 דירות מעבר למה שקיים כבר בתכניות התקפות לאזור זה . סה"כ מגיעה התכנית ל11,752 דירות.
 
לכנס שנערך באמצע השבוע במשרדי החברה הכלכלית חדרה, הגיעו  מנהלי הפיתוח העסקי, מנכ"לים ומנהלי חטיבות ההתחדשות העירונית של בכירי חברות הייזום והבניה בענף הנדלן וההתחדשות העירונית בפרט, על מנת להבין האם יוכלו לקחת חלק בקידום תכנית הדגל של ההתחדשות העירונית בחדרה.
במהלך הכנס הציג ראש העיר את חזון העירייה לפיתוח חדרה בשנים הקרובות. מהנדס העירייה, נדב הדר פרש את התכנית האסטרטגית והתחבורתית של חדרה וראש מנהלת ההתחדשות העירונית, גל לחמי הציגה כיצד העיר פועלת לצמצם את אי הוודאות ליזמים הפועלים בה , לצד יייעול הליכי התכנון באמצעות המודל העירוני הייחודי – "שותפים להתחדשות". כמו כן הציגו אנשי המקצוע באגף ההנדסה ובמנהלת להתחדשות העירונית את התב"ע של תכנית הענק – לב חדרה, עיקריה ומצבה הסטטוטורי.  
לאחר מכן התקיים פאנל שאלות תשובות עם בכירי הרשות המקומית ואגף ההנדסה וכן נציגי הועדה המחוזית חיפה. בכנס אף בישרה ראש מנהלת ההתחדשות העירונית, גל לחמי ליזמים על יוזמת "תו שותף להתחדשות" של העירייה שנועד להעניק ליזמים ולתושבים בסיס לשיח משותף המבוסס על אמון, ביטחון וודאות, במטרה לייעל ולקדם תהליכי התחדשות עירונית בעיר כדי למקסם את פוטנציאל ההתחדשות העירונית שלה, המוערך בכ-25 אלף יח"ד, זאת בתיאום עם כל המעורבים בתהליך : עירייה, מנהלת, יזמים ודיירים.
ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים טען: ״חדרה נמצאת בצמיחה והפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף בקרב משפחות צעירות ורבים המזהים את היתרונות שלה - קהילה חזקה, מערכת חינוך איכותית, נגישות תחבורתית ושירותים עירונים מצוינים. ההתחדשות העירונית בחדרה מהווה מנוע צמיחה משמעותי לעיר, וכלי להפיכת מרכז העיר לשוקק חיים ומבוסס, לחיזוק השכונות הוותיקות ולשיפור איכות החיים של התושבים והתושבות, זאת לצד הקמת שכונות חדשות ופיתוח אזורי מסחר ותעסוקה".
גל לחמי, ראש מנהלת התחדשות עירונית בחברה הכלכלית: "אנו בחדרה שמנו לעצמנו למטרה לייצר מודל התחדשות עירונית הרואה ומאזן בין האינטרסים של כל השחקנים המעורבים בהתחדשות עירונית: בעלי דירות, יזמים והעיר, זאת באמצעות מודל "תו שותף להתחדשות עירונית". תו השותף של עיריית חדרה נועד להעניק ליזמים ולתושבים בסיס לשיח משותף המבוסס על אמון, ביטחון וודאות, במטרה לייעל ולקדם תהליכי התחדשות עירונית בעיר בצורה אופטימלית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בדיחה
    מורן 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בונים ובונים ובונים ותשתיות מתחת לכל ביקורת י.עסוקה בעיר הזאת אין ובמה שבאמת צריך לטפל לא מטפלים ראש עיר בדיחה וכל מי שיבחר אחריו יהיה בדיחה
    סגור
  • 1.
    תעמולת בחירות של ראש עיר שלא נבחר (ל"ת)
    ימית 2000 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור