נדל"ן ותשתיות

בעוד 8 חודשים: זו העיר שתשדרג ב-1,154 דירות חדשות

אושרה תכנית הבינוי והעיצוב האדריכלי של תוכנית הענק  להתחדשות עירונית ביהוד: 1154 יח"ד, 25,000 מ"ר שטחי ציבור, 1500 מ"ר שטחי מסחר ו-5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים. הצפי לקבלת היתר: כ-8 חודשים
מערכת ice | 
התחדשות עירונית ביהוד של קבוצת כתב (צילום הדמיה כנען שנהב אדריכלים)
לאחר למעלה מ-12 שנים של מאמצים לקידום תוכנית התחדשות עירונית במרכז הוותיק של העיר יהוד, הועדה המקומית של עיריית יהוד מונוסון אישרה אמש את תוכנית הבינוי והעיצוב האדריכלי של תוכנית הענק.
במסגרת התוכנית הכוללת 3 מתחמים : קדושי מצרים, ביאקובסקי, והרצל, יהרסו 15 בנייני רכבת בני 3-4 קומות עם 332 יח"ד ויבנו 1154 יח"ד ב 14 בניינים בני 9-17 קומות. 230 יח"ד מסך כל הדירות תהיינה דירות קטנות.  בנוסף, יוקם במתחם בית ספר יסודי, 1500 מ"ר שטחי מסחר, 25,000 מ"ר שטחי ציבור - ו 5 דונם עבור גינות ופארקים שכונתיים.

התוכנית קודמה ע"י קבוצת כתב בשיתוף עיריית יהוד ונערכה על ידי כנען שנהב אדריכלים. קבוצת כתב מנהלת כעת מו"מ מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ורשות מקרקעי ישראל לקבלת קרקע משלימה כתנאי להוצאה לפועל של תוכנית הענק, שצפויה לשנות לחלוטין את פני מרכז העיר. צפי לקבלת היתר בנייה כ 8 חודשים.
בתוכנית, שקודמה במרץ ע"י הרשות המקומית, מתאפיינת בחדשנות תכנונית, תוך התחשבות מלאה בצורכי התושבים, ובהתאם למיתוג החדש של יהוד מונוסון כעיר החלל, שפועלת כעת ליצירת אקו סיסטם, שמתכתב עם תעשיית החלל והחדשנות הטכנולוגית שבה בכל תחומי העשייה העירונית.
התוכנית קבלה תוקף באוקטובר 2022 והינה פועל יוצא של התחייבות רשות מקרקעי ישראל עפ"י הסכם גג להקצות קרקע משלימה שתיצור כדאיות כלכלית לפרויקט ותאפשר הוצאתו לפועל.
יעלה מיקליס ראשת עיריית יהוד- מונוסון:" מדובר על צעד חשוב לקידום המתחם. אישור התכנית הוא שלב משמעותי לקידום הפרויקט על מנת שהמתחם יגיע למימוש המיוחל ולתחילת הבנייה. מדובר על תוכניות מיטיביות הכוללות שטחים ירוקים, שבילי הליכה, מיקום של גני הילדים ושטחי המסחר. העיצוב חדשני ומתחשב בערכי הקיימות והסביבה"
יהודה כתב בעלים ומנכ"ל משותף קבוצת כתב :"הגענו לישורת האחרונה בפרויקט הענק לאחר למעלה מעשור של עבודה מאומצת לצד הרשות המקומית. מדובר בתוכנית חשובה מעין כמוה ומשמעותית במיוחד לעיר יהוד, שזקוקה לתהליכי התחדשות עירונית מאסיבית, במיוחד כשמדובר במרכז העיר. התוכנית עתידה לשנות דרמטית את מרכז העיר, ולשדרג את איכות חייהם של מאות משפחות שחיום כיום בבניינים במצב תחזוקתי וסביבתי ירוד".
ניר אבידן מנכ"ל התחדשות עירונית בקבוצת כתב : "כעת מוטלת האחריות להוצאה לפועל של תוכנית הענק על רשות מקרקעי ישראל, אנחנו מצפים לקבל את הקרקע המשלימה בהקדם כדי לעלות על הקרקע במהרה" .
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה