נדל"ן ותשתיות

פרויקט רמ"י בחיפה בסכנה: העירייה מתנגדת לבנייה בסטלה מאריס

ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, הודיעה בפוסט בפייסבוק על התנגדות העירייה לבנייה במתחם סטלה מאריס, כאשר פרויקט רמ"י להקמת שכונת מגורים של כ-460 יחידות דיור מוטל בספק: "הוחלט פה אחד להשאיר את רכס ההר במתחם סטלה מאריס נקי מבנייה. אין שום הגיון בהרס קרקע כל כך משמעותית לצורך פרויקט זה"
מערכת ice | 
עינת קליש רותם (צילום פלאש 90)
ראש עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, הודיעה אתמול בפוסט שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה כי עיריית חיפה תתנגד ולא תאפשר את פרויקט רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת שכונת מגורים של כ-460 יחידות דיור שתוכננה לקום על רכס ההר במתחם סטלה מאריס.
בפוסט שפרסמה כתבה קליש רותם כך: "בדיון שלשום בוועדה המקומית לתכנון ובניה, לבקשתי וביוזמת יו"ר הוועדה נחשון צוק עם "פורום ציבורי כרמל", הוחלט פה אחד להשאיר את רכס ההר במתחם סטלה מאריס נקי מבנייה. מדובר בעתודת הקרקע הנפלאה ביותר לקיומו העתידי של פארק ירוק עצום ממדים, פתוח לציבור - שיש בו היסטוריה מפוארת וגם אתרים קדושים לבהאיים ולכרמליתיים. על קרקע זו רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ביקשה להקים שכונת מגורים של כ 460 יחידות דיור".
"הסברתי שמדובר בשטח ייחודי עם נוף עוצר נשימה כמעט 360 מעלות, נדיר בארץ, הטובל בהיסטוריה מפוארת, וגם אופקי שטוח. אין עוד שטח כל כך משמעותי ונוח לפארק מטרופוליני כמו השטח הזה. בנוסף, מדובר בכמות קטנה של יחידות דיור, בהשוואה לכל תכניות ההתחדשות העירונית שאנו מקדמים היום בעיר, המדברים על פוטנציאל של מעל 80,000 יחידות. אין שום הגיון בהרס קרקע כל כך משמעותית לצורך פרויקט זה".
"יש לציין שהפארק ממוקם מרכזי מאוד - ניצב בין 5 תכניות התחדשות גדולות שאנו מובילים בימים אלה - קריית אליעזר ואליהו, בת גלים, שכונות החוף, כרמל צרפתי ושפרינצק. לכן אין ספק שהמתחם צריך להישאר הריאה הירוקה של כל השכונות האלו, שיהפכו יותר צפופות ככל שבנייתן תתקדם. אני רוצה להודות ליעל אמיתי ולפורום ציבורי כרמל על העבודה המשותפת לעצור את התכנית. יחד עם צוותי המקצוע של העירייה, שעומלים כעת על הכנת התנגדויות מקצועיות, אנו נמשיך לפעול גם מול הוועדה המחוזית עד לשכנועם המלא גם כן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה