נדל"ן ותשתיות

הקבלנים זועמים: "החלטת הקבינט מנותקת ממציאות קצב גידול האוכלוסייה"

סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין מגיב לקבינט הדיור: "האתגרים של ענף הבנייה והתשתיות לא נענו. נדרש תכנון שיכלול שתי ערי מטרופולין ענקיות בנגב ובגליל" 
מערכת ice |  1
דיור בארץ (צילום shutterstock)
קבינט הדיור אישר היום את הצעותיו של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, ובין היתר נקבע כי יעדי הממשלה עד סוף השנה יעמדו על תכנון של 115 אלף דירות, וכן על שיווק של 90 אלף דירות וביצוע עסקאות של 61 אלף דירות.
סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, חיים פייגלין הגיב אחר הצהריים: "ההחלטות החדשות של קבינט הדיור בחלקן הן החלטות חיוביות ובעלות משמעות, אך הן רחוקות מלהספיק. האתגרים של ענף הבנייה והתשתיות גדולים ורובם לא נענו במסגרת על ידי קבינט הדיור. הדור הצעיר הנוכחי יהפוך את ישראל למדינה של 20 מיליון תושבים ונדרש לה עכשיו תכנון שיכלול שתי ערי מטרופולין ענקיות בנגב ובגליל לצד עיבוי ישובי הפריפריה, כך שיהפכו לתחליפים מבוקשים אמיתיים לגוש דן.

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות בוני הארץ (צילום: כפיר סיון)
"אנחנו הקבלנים אומרים: תנו לנו את האפשרות לבנות מחוץ לגוש דן ולהכין את ישראל לעתיד. לתכנן 115 אלף דירות עכשיו היא החלטה מנותקת ממציאות קצב גידול האוכלוסייה כאן והתעלמות מצרכי הבנייה האמיתיים של ישראל".
עוד החליט קבינט הדיור היום על מענק של 50 אלף שקל לרכישת דירות ברחבי הארץ מיד שנייה באמצעות הגרלות, בדירות במחירים של 300-600 אלף שקלים, הורדת מחיר המינימום במכרזים ל15% משומה עדכנית לעומת 50% משומה כיום, ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הצגה
    טדי 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בדרום יש מלא שטחים תתחילו להוריד את הציבור לדרום
    סגור