נדל"ן ותשתיות

בשורה לתושבי כפר סבא: תיסלל טבעת תחבורתית לכביש 2, כביש 4 וכביש 6

הכבישים והכניסות החדשות לעיר ישלימו בכך טבעת כבישים ארציים עוקפים מיטבית ונרחבת מסביב לכפר סבא, המציבים את העיר כבירת השרון וכעיר מחוזר מרכזית, ויפחיתו באופן משמעותי את עומסי התנועה ואת היקף התחבורה בתוך העיר
דוד זולדן |  3
נתיב תחבצ בכפר סבא (צילום לביא תצלומי אוויר)
ראש העיר כפר סבא, רפי סער: "תיסלל טבעת תחבורתית סביב כפר סבא עם יציאות לכביש 2, כביש 4 וכביש 6"
יום היסטורי לכפר סבא: מועצת העיר תאשר מחר את ״פרויקט הצעירים״ שהובילה עיריית כפר סבא בהנהגת רפי סער, עם רשות מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה בעלות של מיליארד וחצי שקלים. בטור מיוחד לאתר ice מתאר סער את המשא ומתן הארוך להסכם התחבורתי שמחייב את משרד התחבורה לתכנן, לבצע ולהשקיע מאות מיליוני שקלים בתחבורת כפר סבא.
ראש העיר, רפי סער הפגין שביעות רצון מהתכנית ואמר: "ללא ספק, ״פרויקט הצעירים״ זו התוכנית החשובה והמשמעותית בתולדות כפר סבא. לא רק בזכות הקמת שכונת קריית הצעירים או פארק ההיי-טק החדש, אלא הרבה בזכות ההסכם המצוין שהייתי גאה להוביל בשנים האחרונות מול משרד התחבורה".
עוד ציין סער כי: "בסופו של משא ומתן ארוך ומפרך, שמחתי לסכם בשם תושבי כפר סבא כי משרד התחבורה יתכנן, יבצע וישקיע מאות מיליוני שקלים בטבעת התחבורתית שלנו – השקעה שתוביל לשחרור הפקקים ותיתן פתרונות למזרח העיר ולמערב; ביניהם צומת עלייה והכניסה לאזור השכונות הירוקות מכיוון צפון".
הבשורה הראשונה במסגרת הפרויקט היא הקמת כביש 541  - כביש רוחב צפוני לעיר, על בסיס תוואי כביש 5503. מדובר בכביש שישמש כציר תנועה מרכזי של ערי השרון ויקשר את כפר סבא מכביש 6 ומחלף אייל דרך כביש עוקף ניר אליהו בשלב הראשון. 
בשלב השני יבוצע חיבור ישיר לכביש 4 וממנו לכביש עוקף רעננה בואך מרכז התחבורה הציבורית במתחם שפיים על כביש 20 – נתיבי איילון.
 
בנוסף, יורחב כביש 5504, המוביל לאזור התעשייה המזרחי קדמת השלום, עד למחלף אייל. זאת בנוסף לחיבור השכונות המזרחיות לצומת חדש שיוקם בכביש 55, סמוך לנווה ימין – אשר יהווה כניסה דרומית חדשה לעיר, והקמת כניסה צפונית חדשה עם חיבור דרך המוביל לכביש 541 המתוכנן.
בשורה נוספת היא תכנון ממשק התחברות לכביש 4 על ציר מזרח-מערב, לרבות חיבור השכונות הירוקות לכביש 541. אלה יביאו לשחרור עומסי התנועה ויבטלו את הצורך בשיקוע הכביש בצומת עלייה – צומת טשרניחובסקי-בן יהודה. 
הכבישים והכניסות החדשות לעיר ישלימו בכך טבעת כבישים ארציים עוקפים מיטבית ונרחבת מסביב לכפר סבא, המציבים את העיר כבירת השרון וכעיר מחוזר מרכזית, ויפחיתו באופן משמעותי את עומסי התנועה ואת היקף התחבורה בתוך העיר.
 
״פרויקט הצעירים״ כולל הקמת מסלולים ונתיבי העדפה לתחבורה ציבורית בעיר ובטבעת הכבישים ההיקפית (בין היתר בכביש 541 המתוכנן), כמו גם הקמה של מסופי תחבורה ציבורית לאוטובוסים חשמליים בתוך העיר.
כמו כן, אושרו לביצוע פרויקטים של נתיבי תחבורה ציבורית בדרך השרון לכיוון רעננה, במקטע הדרומי של רחוב טשרניחובסקי מהכניסה לעיר ועד לבית החולים מאיר. 
בנוסף, אושרו לתכנון נתיבי תחבורה ציבורית בדרך הפועל-התעש, בדרך השרון לכיוון הוד השרון ובציר טשרניחובסקי עד לבית ברל. בשלב הבא מתכוננים כאמור גם מסלולי תחבורה ציבורית לאורך ציר בן יהודה-מנחם בגין ובכבישים העוקפים, דוגמת כביש 541.
לצד קידום מסלולי ונתיבי תחבורה ציבורית, מתכוננים גם 4 מסופי תחבורה ציבורית לאוטובוסים חשמליים: באזור התעשייה קדמת השלום, לרבות תחנת נוסעים לשירות האזור, בפארק התעסוקה המוביל/אצטדיון, באזור התעסוקה עתיר ידע כולל תחנת נוסעים ובצפון מערב העיר.
לצד קידום התחבורה בת קיימא, כולל הפרויקט את רישות העיר בשבילי אופניים, בתקצוב של 25 מיליון שקלים ממשרד התחבורה. זאת לצד פיתוח עירוני של הרשת הירוקה, כחלק ממדיניות עירונית לקידום אורח חיים בריא, הליכה ורכיבה באופניים בשבילים סדורים ובטוחים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שימו לב בתיכנון
    מיי 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    על מימוש לא מדברים בכלל .. ......
    סגור
  • 2.
    אם לא יצאו מ who כבישים 6, 1, יפסיקו לפעול
    אסתיה 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעקבות השינויים של ארגון הבריאות העולמי בהגדרת ישראל בבמאי 2023 ומתוקף הפיכתם לגוף מחוקק במקום גוף מייעץ, אלא אם החתימה משנה דעברה ימשך החוצה לפני ספטמבר אז כשארגון הבריאות העולמי יכריז,כי כמסתמן כלבת דועלים ותנים בתוך הקו הירוק לו הם קוראים שטח פלסטיני כבוש הם יכריזו כנראה סגר על "השטח הכבוש" חיילי האו"ם יכנסו חשם, חיילי צה"ל יצאו והכבישים החוצים את הקו הירוק פעולתם תיפסק. אין שום סיבה להוציא הון על כביש 6 שלא יפעל.
    סגור
  • 1.
    אל
    תושב כפר סבא 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה אל תעבירו את זה הפרויקט של הנתיב תחבורה ציבורים רק יצר אין ספור בעיות ולא תיקן כלום ועלה הרבה מאוד כסף.
    סגור