נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן בישראל מתקרר? אלו הערים שלא מפסיקות להתייקר

נתונים מסקרנים המגיעים מאתר יד-2, הציגו כי הזינוק החד ביותר בשכר דירת שלושה חודשים בהשוואה לרבעון הקודם הוא בעיר הרצליה שם המחירים זינקו ב-6%. ומי עוד ברשימה
מערכת ice | 
נדל"ן בארץ (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, shutterstock)
ירידה במחירי הנדל"ן? הצחקתם כמה מבעלי הבתים בערים המבוקשות בישראל. בתכנית חיסכון של קשת 12 הציגו נתונים מסקרנים המגיעים מאתר יד-2, שהציגו כי הזינוק החד ביותר בשכר דירת שלושה חדרים בין הרבעון הנוכחי (רבעון שני של 2023) מול רבעון 4 של 2022 הוא בעיר הרצליה שם המחירים זינקו ב-6%. 
אל המקום השני הגיעה פתח תקווה בה שיעור העלייה עומד על 5%, בכך היא עוקפת את בת ים, תל אביב וכפר סבא עם 4% כל אחת. בכל הנוגע להשכרת דירת גדולות של 5 חדרים, הערים משתנות.

בראש ממוקמת גבעתיים עם זינוק מדאיג של 13%, במקום השני קריית מוצקין עם 8%, ואחריהן קריית ביאליק, עם 7%, בדומה לכפר סבא. בחיפה מדובר בשיעור של 6% בסך הכל.
אבל מה הסיבות האמיתיות לעלייה המטאורית בשכר הדירה? האפשרויות רבות מגוונות, כאשר תחילה יש לציין את עצם העובדה שהצעירים לא קונים דירות בשל המחירים הגבוהים ונאלצים להשאר בשכירות, ובעלי הדירות שמגלגלים את התייקרות המשכנתה לשוכרים נכללת בין הסיבות. לראייה, היקף המשכנתאות שנלקחו היה נמוך במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה