נדל"ן ותשתיות

פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל מתחבר לרשת החשמל הארצית

פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל של אנלייט אנרגיה מתחדשת התחיל. החברה מודיעה היום (שני) על הפעלתה המוצלחת של טורבינת הרוח הראשונה בחוות "רוח בראשית" ברמת הגולן מתוך ציפייה להפעלה מסחרית מלאה במהלך הרבעון השלישי השנה
מערכת ice | 
פרויקט רוח בראשית (צילום יהודה ויינברג)
אנלייט אנרגיה מתחדשת, חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, מודיעה היום (שני) על הפעלתה המוצלחת של טורבינת הרוח הראשונה בחוות "רוח בראשית" ברמת הגולן – פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל. הפרויקט, בהספק מותקן של 207 מגה-וואט, חובר בימים האחרונים לרשת החשמל הארצית, החל בדיקות הרצה, וצפוי להגיע להפעלה מסחרית מלאה במהלך הרבעון השלישי השנה.
פרויקט "רוח בראשית" כולל 39 טורבינות רוח מהדור המתקדם ביותר של חברת ג'נרל אלקטריק, שצפויות לספק חשמל נקי בהיקף השווה למלוא הצריכה השנתית של כ-70 אלף משקי בית, ולחסוך כ-180 אלף טון של פליטות Co2 מדי שנה.

גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט, מסר: "זוהי אבן דרך משמעותית ומרגשת במסע שלנו למימוש פרויקט הרוח הגדול ביותר בישראל והפיכתו מחזון למציאות. קו המתח העליון שהוטמן במסגרת הפרויקט מדגים את היכולות של אנלייט להוציא לפועל בהצלחה פרויקטי תשתית בעלי חשיבות לאומית, תוך עמידה בסטנדרטים הסביבתיים הגבוהים ביותר. התשתית שהונחה תאפשר גם חיבור של פרויקטי אנרגיה מתחדשת נוספים בעתיד. 'רוח בראשית' מחזק את מעמדה של אנלייט כשחקנית מובילה במגזר האנרגיה המתחדשת בישראל".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל לישראל, הוסיף: "אנו גאים ונרגשים להיות שותפים לאחד הפרויקטים הסביבתיים הגדולים והחשובים ביותר בישראל, לאחר שסיימנו לחבר אותו לרשת ההולכה הארצית, לקראת הכנתו להפעלה מסחרית. פרויקט בסדר גודל כזה מקדם את יעדי הממשלה בייצור אנרגיה מתחדשת, תורם להפחתת פליטות וזיהום אוויר, ומהווה תרומה משמעותית למשק החשמל – בעיקר בימים אלה בהם גובר הצורך בחשמל זמין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה