נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן מגיב לנתוני האוצר: "אפשרויות חדשות לרוכשי הדירות"

ליעד מלול, מנכ"ל חברת שיווק הנדל"ן תלעד, המתמחה באזור חיפה והקריות הגיב על הנתונים שפרסם אגף הכלכלנית הראשית: "השינוי בטעם הצרכני והגמישות התעסוקתית שהתפתחה מאד מאז הקורונה, לצד עליות הריבית מייצרות אפשרויות חדשות לרוכשי הדירות. המגמה הזאת נתמכת בעליית המחירים המשמעותית באזור חיפה והקריות שראינו לאורך השנה האחרונה"
מערכת ice | 
מחירי הדירות בארץ (צילום shutterstock)
אגף הכלכלנית הראשית באוצר פרסם היום (ראשון), כי בחודש אפריל נרשמו רק 4,000 עסקאות נדל"ן בישראל וזו נקודת שפל שלא נרשמה בישראל מאז הסגרים הגדולים של 2020, שיאו של משבר הקורונה.
מנתוני האוצר עולה אם כן, כי בחודש אפריל נרשמה אחת הרמות הנמוכות ביותר במספר העסקאות מאז תחילת שנות האלפיים לפחות, כאשר אלו הסתכמו ב-4,001. במהלך עשרים השנים האחרונות רק בחודש אחד, אפריל ,2020 אשר עמד בצל הסגר הראשון עם פרוץ מגפת הקורונה, נרשמה רמה נמוכה יותר של עסקאות אז הן הסתכמו ב-2,126. בהשוואה לאפריל 2022 נרשמה ירידה חדה של 55% במספר העסקאות (כאשר גם באפריל אשתקד חל חג הפסח.) כך, בארבעת החודשים הראשונים של השנה הלכו והעמיקו שיעורי הירידה במספר העסקאות (כל חודש לעומת המקביל לו אשתקד).
ליעד מלול, מנכ"ל חברת שיווק הנדל"ן תלעד, המתמחה באזור חיפה והקריות הגיב על הנתונים: "בניגוד לשנים האחרונות, שבהם כל עלייה או האטה הצביעו על מגמה ארצית, אנחנו רואים תופעה מעניינת של דיפרנציאציה בין הפריפריה לאזורי הביקוש. באזור חיפה והקריות נרשמת עלייה של רוכשים המעוניינים ברכישה של דירות במחירים נוחים יותר - הם מבינים שיש אלטרנטיבות איכותיות במטרופולינים של הפריפריה. השינוי בטעם הצרכני והגמישות התעסוקתית שהתפתחה מאד מאז הקורונה, לצד עליות הריבית מייצרות אפשרויות חדשות לרוכשי הדירות. המגמה הזאת נתמכת בעליית המחירים המשמעותית באזור חיפה והקריות שראינו לאורך השנה האחרונה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה