נדל"ן ותשתיות

נמל חיפה בהישג ענק: בדרך להפוך לנמל המוביל בישראל?

היעילות מנצחת: חברת הספנות ONE היפנית בחרה בנמל חיפה לפעילות פריקת המכולות, ותחל בפעילותה עוד החודש: הקו החדש שיחבר את נמל חיפה עם נמל דמיאט שבמצרים, וממנו  לנמלים ויעדים רבים בעולם, ייחנך בשבוע הבא על ידי חברת ספנות יפנית מובילה. יו"ר דירקטוריון נמל חיפה: "ממשיכים לקדם את חיפה כנמל הלאומי"
מערכת ice |  7
גאוטם אדאני ונמל חיפה (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ שיר טורם, pexels)
חברת הספנות היפנית ONE, מהמובילות בעולם בתחום הובלת מכולות, תעגון ותפרוק החל משבוע הבא בנמל חיפה באופן קבוע, כחלק מהעמקת פעילות הנמל בתחום פריקת המכולות, והגדלת התחרות בנמלי הים.
בדיקה של מכון המחקר של הכנסת העלתה כי זמן הפריקה והטיפול של אוניות מכולה בנמל חיפה קצר ויעיל משמעותית מאשר באשדוד. כך, על פי המחקר, בשנת 2022 זמן השהיה של אוניית מכולה בנמל חיפה עמד בממוצע על 29.4 שעות, לעומת שהיה של 47 שעות באשדוד. פער גדול קיים גם בזמן ההמתנה: 7.2 שעות בנמל חיפה לעומת 17.3 שעות באשדוד, וכן בזמן הפריקה: 22.2 שעות בחיפה לעומת 29.7 שעות באשדוד. פירות התחרות ופריקת המכולות היעילה בנמל חיפה מתגלגלים להפחתת יוקר המחיה, ממנו נהנים כלל האזרחים. 

הקו שיגיע מדי שבוע לנמל חיפה יאפשר יבוא ויצוא מ/אל נמל חיפה ליעדים רבים ברחבי העולם, וזאת דרך נמל דמיאט שבמצרים הנמצא לחופי הים התיכון סמוך לכניסה לתעלת סואץ. חברת הספנות היפניתONE  Ocean Express  תשיק את הקו החדש שייקרא ישראל אקספרס, כאשר האונייה הראשונה בקו -MITO  - תגיע לחיפה ב-28 באפריל. 
יו"ר דירקטוריון נמל חיפה רון מלכא: "אנו ממשיכים לקדם את נמל חיפה כנמל הלאומי של מדינת ישראל, וכנמל היעיל בישראל בשינוע מכולות. הקו החדש פותח את ישראל ליעדים נוספים ברחבי העולם ומגביר את התחרות. קבוצת אדני-גדות ממשיכה קדימה ביישום תוכניותיה במלוא המרץ, על מנת להביא להורדת יוקר מחייה בישראל".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אם בנמל חיפה יש ועד כמו שהיה אלון חסן - זה נזק
    אט 04/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועד עובדים לעיתים חושב שהנמל שלו , כמו אלון חסן בנמל אשדוד וכמו דודי אמסלם בליכוד - האיש ההזוי. אם יש אנשים כאלו - לסגור את הנמל. הנמל הוא של כל אזרח ולא של ועד שרוצה להתעשר על חשבוני כמו שבדיוק עשה חסן
    סגור
  • 6.
    זהו נמל אויב. לא בידים ישראליות!
    ק. פריש 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ביבי מןכר את המדינה לזרים. גם האחים עופר הם זרים. את הפנסיות שלנו הם מוכרים לזרים. שורפים את המדינה, כמו ששרה רוצה.
    סגור
  • 5.
    כתבת פרסומת וממומנת
    Sus 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אין השוואה לנמל הדרום ולנמל המפרץ? עושה רושם שהכתבה ממומנת והיא סוג של פרסומת. גם אין שם של כותב לכתבה, מה שמגדיל את הספק
    סגור
  • 4.
    כמה שטויות בכתבה אחת. תעריפי האניות קבועים ונקבעים ע"י (ל"ת)
    יוסי 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    לא מדוייק
    גלית 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה ש הנמל אומר כי ביצועיו מרשימים היא ש פשוט אין כמעט עבודה בנמל . היחצנות מרקיע שחקים וגם לא מדויקת . הקו הזה גם פוקד את נמל אשדוד ולא רק את נמל חיפה . שמעתם פעם על "הצנע לכת "?
    סגור
  • 2.
    הצחקתם לא מזיזה לנמל החדש (ל"ת)
    חי 04/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    נמל חיפה
    ירב 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מוכרים את פיסות מהמדינה לתושבים זרים .
    סגור