נדל"ן ותשתיות

אינווסטו קפיטל רוכשת 5 בניינים בפורטו ב-16.5 מיליון אירו

הבחירה של אינווסטו בעיר הנמל הפורטוגלית נובעת מהמחסור החמור ביחידות דיור בעיר, ועל רקע היעדר בנייה חדשה
מערכת ice | 
בית ההשקעות היזמי אינווסטו קפיטל מודיע על רכישת פורטפוליו השקעות נדל"ן בפורטוגל, הכולל 5 בניינים בעיר פורטו, במטרה לבצע הריסה ובנייה מחדש. הבחירה של אינווסטו בפורטו, נובעת מהמחסור החמור ביחידות דיור בעיר, ועל רקע היעדר בנייה חדשה. גורמים אלה מביאים לעליות מחירים משמעותיות, כשצפיפות ומיעוט בנייה בעיר, מאפשרות בנייה של דירות חדשות רק באפשרות של התחדשות עירונית.
 
פורטו, הממוקמת בצפון מזרח פורטוגל היא עיר נמל הנחשבת לשנייה בגודלה במדינה, אחרי ליסבון, עם קרוב ל-215,000 תושבים שגרים בעיר עצמה, וכמעט 1.8 מיליון הגרים במטרופולין שסביבה. העיר שוכנת לאורך נהר הדוארו החוצה את העיר לשניים. חלק אחד עתיק וייחודי, שמחזיר את המבקרים בה מאות שנים אחורה עוד לימי התקופה הרומית, עם מבנים עתיקים שנשמרו ואדריכלות יוצאת דופן. גם אונסק"ו הכריזה ב-1996 על שכונת ריביירה בעיר, כאתר מורשת עולמי.
צידה השני של העיר, היותר פתוח וכפרי מכונה "וילה נובה דה גאייה" וכולל חופי ים, כרמים וטיילת מרהיבה המשקיפה על האוקיינוס האטלנטי, בו גם מייצרים את יין ה"פורט" המשובח. פורטו היא גם עיר של גשרים מרהיבים, בהם גשר לואיס הראשון שבנייתו הושלמה ב-1886 ומתנשא לגובה של 72 מ', הכולל תצפית מרהיבה על העיר, וכן גשר מריה פיה, ו-פונטה אינפנטה דום הנריקה.
לצד הפוטנציאל העצום והמגוון התרבותי, קולינרי ואדריכלי העשיר שהיא מציעה, פורטו בדומה לערים הגדולות בישראל מתמודדת בשנים האחרונות, עם מחסור חמור בשטחי נדל"ן למגורים. אינווסטו שזיהה את הביקוש המשמעותי לנדל"ן בפורטו גיבשה פתרון יצירתי, הדומה ל-תמ"א 38 ש"ייבאה" מהארץ, במסגרתו רכשה כבר 5 בניינים בלב העיר, והחל לבצע בהם פינוי, הריסה ובנייה מחדש. בכל בניין חדש שיבנה, מתכנן בית ההשקעות לבנות בין 12-7 דירות ברמה גבוהה, כשבמהלך התהליך וכיאה לבניינים בשימור, יעשה שימוש בחזיתות הבניין הקיימות על מנת לשמר את המתווה האדריכלי המקורי ופני העיר וזאת בשילוב הבניין החדש.
אינווסטו קפיטל, הוקמה על ידי אוהד ארד ונועם שפלטר, ותחת ניהולה נכסים בשווי של מעל לחצי מיליארד דולר. כגון: מרכזים מסחריים, מתחמי מגורים ובנייני משרדים, קרקעות לפיתוח ומאות בתים בבנייה חדשה, ב-7 מדינות שונות בארה"ב: ניו־יורק, פלורידה, אוהיו, טקסס, אילינוי, דרום קרוליינה וקליפורניה, וגם בפורטוגל.
ב-2018 חברה עם היזם, המו"ל ואיש העסקים האמריקאי גרנט קרדון, שהוכתר זה מכבר כ"איש המכירות הטוב בעולם" ע"י פורבס מגזין, ומייסד תנועת ה-10X העולמית, ומאז מייצגת את פעילותו בישראל במסגרת חברת הבת "בי ריץ' מיינדסט".
אוהד ארד ונועם שפלטר, מנהלים משותפים ב-אינווסטו קפיטל: "בשנים האחרונות, יש זרם עצום של תיירים מישראל ומכל העולם שמגיע לבקר בפורטו, אחת הערים היפות והייחודיות ביותר באירופה (וכבר בחודש מרץ הקרוב תשוב גם אל על להפעיל טיסות ישירות לעיר). אחרי שנים של השקעות נדל"ן בערים רבות בארה"ב, גם אנחנו לא יכולנו להישאר אדישים לפוטנציאל האדיר שקיים בעיר הזאת, הן לתיירים והן למשקיעים, ומצאנו שהיות ואין שטחים פנויים לבנייה חדשה, בדומה לערים המרכזיות בישראל, הרי שהפתרון הוא בהתחדשות עירונית על הבסיס הבניינים הקיימים, במטרה להיענות לביקוש הקיים לנדל"ן. שנינו עסקנו בהתחדשות עירונית בישראל כבר מ-2005 ולכן זה היה אך טבעי מבחינתנו. היה לא פשוט, רעיונית, להסביר לקונסטרוקטור מקומי איך משתמשים בשלד קיים עבור מבנה חדש והניסיון שלנו בתחום הוכיח כי ניתן, מה גם שלא מדובר במבנים גבוהים כמו בארץ אלא במבני בוטיק. אחרי שבחודשים האחרונים רכשנו פורטפוליו, אנחנו מגייסים עתה משקיעים שיקחו יחד איתנו חלק באפיק הפרויקטים הייחודים והמרתקים ביותר, שהוצאנו לפועל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה