נדל"ן ותשתיות

בעקבות העלאת הריבית: כך תאבדו 400 אלף שקל

ההחלטה של נגיד בנק ישראל להעלות  את הריבית ב-0.25%, מגדילה את ההחזר החודשי על משכנתה ממוצעת קיימת ב-64 שקל, ולמעשה משלימה של התייקרות של כ-1,030 שקלים תוך שנה, וכ-388 אלף שקלים בעלות הריבית הכוללת במסלול זה לכל אורך חיי המשכנתא
מערכת ice | 
נדל"ן בארץ (צילום shutterstock)
ההחלטה של נגיד בנק ישראל להעלות היום (שני) את הריבית ב-0.25%, מגדילה את ההחזר החודשי על משכנתה ממוצעת קיימת ב-64 שקל, ולמעשה משלימה של התייקרות של כ-1,030 שקלים תוך שנה, וכ-388 אלף שקלים בעלות הריבית הכוללת במסלול זה לכל אורך חיי המשכנתא, כך על פי הערכה היום (שני) של התאחדות יועצי המשכנתאות שפורסמה ב"ישראל היום".
ההערכה התייחסה למשכנתא בהיקף של כמיליון שקלים ל-25 שנים, 45% במסלול פריים. בהתאחדות מזהירים מקריסה של משקי הבית ושל הזוגות הצעירים ומבהירים כי: "העלייה המשמעותית בהחזר החודשי שהתרחשה בחודשים האחרונים קירבה את יחס ההחזר של משקי בית רבים ל-40% מההכנסה החודשית שלהם, רף שנחשב מסוכן על-פי הפיקוח על הבנקים ומבטא קושי אמיתי של משקי הבית לעמוד בתשלומי המשכנתא לאורך זמן".
למרות עליית הריבית, מזהים בהתאחדות גידול של 19% בהשוואה לשנה קודמת, בהלוואות שלא למטרת מגורים תוך שימוש בדירה מגורים כערבון להלוואה. לדברי בכירי ההתאחדות, אשראי זה ניתן לצורך פריסת הלוואות ואיחוד חובות ומשמש להורדת ההחזרים החודשיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה