נדל"ן ותשתיות

פרויקט הענק בפ"ת אושר אחרי 15 שנה: מאות דירות בדרך

הוותמ"ל אישרה להפקדה את ההתחדשות במתחם אנסקי בפתח תקווה, במסגרתו יוקמו שלושה מגדלי מגורים בני כ-40 קומות ועוד ארבעה בניינים נמוכים יותר. על פי התכנית, המתחם צפוי לכלול בסך הכול 822 יחידות דיור עבור כ-2,500 תושבים
מערכת ice |  3
שוק הנדל"ן (צילום shutterstock)
הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה (ותמ"ל) אישרה ביום רביעי (22.3.23) להפקדה את ההתחדשות במתחם אנסקי. התוכנית היא תוכנית מפורטת לפינוי בינוי באזור הסמוך לתחנת מטרו ורכבת קלה, ובו ישולבו מוסדות ציבור חדשים, מרחבים ירוקים וגינות ציבוריות. כמו כן, התוכנית מציעה דירות קטנות המותאמות לזוגות צעירים.
המתחם ממוקם בין הרחובות אנסקי - אמסטרדם - קפלן, ומשתרע על פני 25.3 דונם, סמוך לבילינסון, בית הספר עמל ב', ב.ס.ר סיטי, הקניון הגדול, הפארק הגדול ותחנות המטרו והרכבת הקלה. המתחם מונה 256 דירות ב-12 בניינים ישנים ומוזנחים שבמקומם יוקמו שלושה מגדלי מגורים בני כ-40 קומות, כל אחד, ועוד ארבעה בניינים נמוכים יותר. על פי התכנית, המתחם צפוי לכלול בסך הכול 822 יחידות דיור עבור כ-2,500 תושבים.
מדובר בבשורה משמעותית עבור תושבי המתחם הוותיק שמצפים להתחדשותו זה שנים רבות שבהן עברו המושכות בין דורות של דיירים. הפקדת התכנית מגיעה אחרי יותר מ-14 שנים מאז החלו התושבים לקדם את הפרויקט שנתקל במכשולים רבים.
לדברי עו"ד יוסי קליין, ממשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון העוסק בנדל"ן ומייצג את הדיירים משנת 2009, מדובר בבניינים במצב רע, ומתוך 12 בניינים רק שניים או שלושה בניינים הוגדרו על ידי העירייה כ"מבנה מסוכן", וחויבו לבצע עבודות לחיזוק וביסוס הבניין, אחרת יינקט נגדם הליך משפטי.
לאחר שהושג רוב של 80% מהדיירים נבחרה חברה יזמית, אלא שזו נסוגה לאחר שהבינה שהעירייה לא מתכוונת לקדם את הפרויקט. בשנת 2017 נבחרה חברת תדהר לקדם את הפרויקט וזו פעלה במרץ ובחרה משרד אדריכלים מהטובים בארץ, משרד יסקי מור סיוון, אלא שגם תדהר התמודדה עם חוסר שיתוף פעולה מצד הנהלת העירייה הקודמת. 
בין הייתר נאלצו הדיירים לנהל מאבק בהנהלת העיר הקודמת, וצוות התכנון שלא שיתפו פעולה עם הדיירים. גורם נוסף שעיכב את התוכנית היה מנחת המסוקים של בילינסון הסמוך, אשר יצר מגבלת גובה משמעותית וכתוצאה מכך התב"ע לא הייתה מספיק כלכלית ליזם ולא עמדה בתקן 21.
למרות המגבלות, עו"ד יוסי קליין יחד עם נציגות הדיירים לא ויתרו והגישו את התכנית לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. עם התחלפות הנהלת העירייה וכל צוות התכנון בעיר, הצליחו הדיירים לגבש שיתוף פעולה עם העירייה ועם היזם. לאחר מכן שלושת הגורמים פנו לקבל את תמיכת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ולוותמ"ל.
כאמור לפני מספר ימים התקבלה ההחלטה המיוחלת שמהווה פתרון אופטימלי לכל הצדדים. כדי לא לפגוע בתמורות לדיירים ועל מנת שעדיין הוא יוכל לעמוד בתקן 21, הפרויקט יזכה למענק כספי מצד הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כדי שלעירייה יוקצו שטחי ציבור וכדי שהמתחם לא יהיה עמוס מבחינת כמות דירות, וכך הפרויקט ייצא לפועל למרות מגבלות הגובה.
עו"ד יוסי קליין מסר כי הוא "מברך את ראש העיריה הנוכחי רמי גרינברג על שיתוף הפעולה, וההבנה כי לאחר מספר שנים שבהן העירייה השקיעה בפיתוח מרכזי מסחר ועסקים, אי אפשר להמשיך להזניח את התושבים הוותיקים והגיעה העת לתנופת התחדשות עירונית. לדבריו, התקדמות התוכנית היא עוד דוגמה לפריחת ההתחדשות העירונית בעיר בפתח תקווה, בזכות תמיכה של ראש העיר והמנהלת להתחדשות העירונית שפועלת בעיר. מדובר בפרויקט שיבטיח את איכות חיי התושבים ויאפשר מגורים במבנים מודרניים ובטוחים. נמשיך לקדם את התחדשות העיר בכל פרמטר שיידרש".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ראש עיר הזוי חנקת העיר בצפיפות (ל"ת)
    שלומי 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    פ"ת צפופה גם כך, איפה יכנסו כל התושבים האלה? (ל"ת)
    מוטי 04/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    למה להתעלל ב דיירים 40 קומות (ל"ת)
    Yl 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור