נדל"ן ותשתיות

בנק ישראל אשם במשבר הדיור? "הירידה בגלל הריבית הקיצונית"

ראול סרוגו, יו"ר ארגון הקבלנים מנתח את תוצאות הלמ"ס: "הבשורה הרעה הזו מצטרפת לפגיעה הממושכת ביכולת של רוכשי דירות לבצע רכישות, לאור הזינוק בריבית על המשכנתאות. הממשלה הנכנסת חייבת לפעול מייד לשינוי מצב שוק דיור שהפך למשפיע הגדול ביותר על מצב המשק כולו"
מערכת Ice |  2
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ (צילום יחצ, pixabay)
לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שלישי) כי בחודשים אוקטובר 2021 - ספטמבר 2022 הונפקו היתרי בנייה עבור 80,260 דירות, עלייה בשיעור של כ-25.8% בהשוואה לאותה תקופה בשנה הקודמת (אוקטובר 2020 – ספטמבר 2021) נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו התייחס לנתונים בכובד ראש.
"זה בדיוק מה שאמרנו. נתונים דומים לאלה שמפרסמת למ"ס היום, הצגנו בתקשורת ולממשלה כבר לפני כחודשיים", הסביר סרוגו. "המשך הירידה הדרמטית בהיקף התחלות הבנייה היא בשורה רעה מאוד למשק. כפי שהערכנו, ירידה זו נובעת בראש ובראשונה מעליית הריבית הקיצונית שבחר בנק ישראל לבצע. היא גוררת איתה ירידה ביכולת יזמים וקבלנים לתכנן את פעילותם ובשוליים כבר ניכר קושי של יזמים לאשר ליווים בנקאיים ולממן את הפעילות שלהם בפועל".

עוד הוסיף: "הבשורה הרעה הזו מצטרפת לפגיעה הממושכת ביכולת של רוכשי דירות לבצע רכישות, לאור הזינוק בריבית על המשכנתאות. הממשלה הנכנסת חייבת לפעול מייד לשינוי מצב שוק דיור שהפך למשפיע הגדול ביותר על מצב המשק כולו. פתרונות זמניים, כמו העלאת ריבית או הודעה על הגרלות חדשות של דירות הם סכנה ארוכת טווח למשק הישראלי".
לסיום הסביר: "אנחנו בהתאחדות קוראים לראש הממשלה ולשרים להגיע איתנו ועם השלטון המקומי לעסקת החבילה שאותה הצענו, שבמסגרתה היצע הדירות יגדל דרמטית על ידי כך שהמדינה תמכור קרקע ל-100,000 יחידות דיור בכל אחת משלוש השנים הקרובות, ממשלה תעמיד מימון מקיף של תשתיות שיאפשרו לרשויות מקומיות לקלוט דירות חדשות בהיקף גדול ובמקביל תקבע עצירה מוחלטת של עליית המחירים שלה אנחנו, היזמים והקבלנים נחוייב".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מס כבד על בעלי 10 דירות ומעלה ,יוריד מחירים .
    יוסי 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וירחיק משקיעים מהשוק. תנו לאזרחים לחיות. מה עם קצת אהבת ישראל?
    סגור
  • 1.
    שרק ימשיכו לעלות לכם את הריבית קבלנים גנבים
    שי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שתתקעו עם כל הדירות הגעתם למחירים של חזירים יהודים גונבים ליהודים תחנכו
    סגור