נדל"ן ותשתיות

המהפכה בעולם הרכב החשמלי בדרך? זו הטכנולוגיה שתשנה את החוקים

בכנס המשקיעים השנתי שלה בנוכחות כ-100 משתתפים, רמי רשף מנכ"ל ג'נסל ואשר לוי יו"ר החברה, פירטו את חזון החברה לשנים הקרובות באספקת אנרגיה ירוקה למגזרי האנרגיה, הטלקום והרכב החשמלי
מערכת ice |  6
רמי רשף
חברת ג'נסל הישראלית, שמפתחת טכנולוגיה שמאפשרת הפקת חשמל ממימן ללא פליטות פחמניות, ערכה הבוקר (שלישי) את כנס המשקיעים השנתי שלה בנוכחות כ-100 משתתפים. המארחים, רמי רשף מנכ"ל ג'נסל ואשר לוי יו"ר החברה, פירטו את חזון החברה לשנים הקרובות באספקת אנרגיה ירוקה למגזרי האנרגיה, הטלקום והרכב החשמלי.
בין המשתתפים, ד"ר מרטין קורץ - דירקטור החדשנות של ענקית התקשורת הבינלאומית דויטשה טלקום, שסיפר על שיתוף הפעולה האסטרטגי של הקונצרן עם ג'נסל, וכן אוהד זליגמן מייסד ויו"ר EV MOTORS שסיפר על הפעילות המשותפת בתחום הרכבים החשמליים, במסגרתה ייפרסו תחנות טעינה מבוססת מימן בקרוב בכבישי הארץ. לאחרונה הציגו ג'נסל ו-EV MOTORS בוועידת האקלים הבינלאומית של האו"ם את פריצת הדרך בתחום תחנות טעינה לרכב חשמלי שמבטלת את התלות בקיומם של תשתיות חשמליות.

תחנות הטעינה החדשות נחשבות לפתרון אמין, ירוק ויעיל לאחד מהתחומים הצומחים ביותר בעולם – הרכב החשמלי. המערכת החדשה פותחה על בסיס הטכנולוגיה המוכחת של תאי הדלק מבוססי מימן ואמוניה של החברה, והיא משלבת את יכולת יצור החשמל בתאי דלק של החברה מבוססי המימן, שימוש באנרגיה המגיעה מרשת החשמל (ככל שישנו חיבור כזה) ושימוש באמצעי לאגירת אנרגיה בסוללות ליתיום, תוך חיבור וניהול כל מקורות אנרגיה אפשריים אלו על ידי תוכנה ייחודית שפותחה בג'נסל.
השבוע עדכנה ג'נסל גם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת הגז הגרמנית Air Liquide Deutschland לשילוב מכירת גז מימן ללקוחותיה, יחד עם מערכות ג'נסל FOX ו-BOX של החברה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הבעיה שהפיתוח שלה לא בלעדי. ויש הרבה תחרות בשוק הזה. (ל"ת)
    מישהו 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מצחיק
    אפי 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק שחשמילי זה חסכוני אולי כרגע זה חסקוני על חשבון הציבור כי החשמל משלם משלם המיסים ועלית מחירים גורם העליה בתיצרוכות החשמל לכן הממשלה תעלה מיסים על רכב חשמלי כך שלא יהיה כדאי זה מה שיקרה
    סגור
  • 2.
    האמת בפרטים הקטנים
    אידיק נחומו 12/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיסבירו כמה עולה לייצר מימן, לשנע, אורך החיים ועלות של תר הדלק. אז תראו שהעסק לא כלכלי. כל קוט"ש חשמל שמייצרים ממנו מימן ואחכ חשמל מדובר על ניצולת של כ30אחוז ביום טוב . לא יכולים למכור קוטש בפחות מ3שח אם רוצים להרוויח
    סגור
  • 1.
    אין הצדקה לתאי דלק מבוססים מימן בישומים העיקריים.
    רונן 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המימן אינו מקור אנרגיה, ויותר מתפקד כדרך להעברת אנרגיה. כמות האנרגיה בהולכת אנרגיה שבבנזין או דיזל לתחנות הדלק היא פי 10 מהולכן מימן לתחנת תדלוק. עלות הקמת תדלוק במימן היא פי 3 יקרה מהקמת תדלוק בדיזל או בבנזין. כך שרק ברמת ההפצה ותדלוק יש עליות ניכרות ונדרשת הקמה של רשת גדולה במיוחד. כמו כן הפקת המימן לא מספיק יעילה ורק 2% מיצור המימן העולמי מקורו באנרגיה ירוקה. בארצות הברית יש ירידה דרמטית בשימוש ברכבי מימן (רק כ 450 רכבים ב 2022 לעומת 2000 ב 2021) ותחנות תדלוק נסגרות. יונדאי ממשיכה רק עם משאית המימן ומבטלת את הרכב הפרטי מבוסס מימן ורק בי אם דבליו וטויוטה ממשכים בפיתוח תאי דלק מבוססי מימן. והמחיר לתדלוק? יותר יקר מבנזין ודיזל . אחרי השקת הסמיטריילר של טסלה ואספקתו לפפסיקו התברר כי אכן משאית חשמלית עמוסה ב 36 טון יכולה לנסוע 800 ק"מ וזה מיתר את היתרון היחידי של תאי דלק מבוססי מימן. יש טעם לתאי דלק מבוססי מימן רק בישומים ספציפים ולא המוניים.
    סגור
  • יש הצדקה לתאי דלק מבוססים מימן
    אריאל 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היי רונן, יש כמה אי דיוקים בדבריך. להלן: 1. כלכלת המימן, לדעת מומחים וכלכלנים רבים, היא "דלק העתיד", הן מבחינה יישומית, ירוקה וכלכלית. 2. לראייה, כבר כיום, במערכות תאי הדלק של ג'נסל, משתמשות ענקיות טלקום כמו דויטשה טלקום, וודאפון וכן חברת החשמל הלאומית של מקסיקו. 3. בקרוב, הטכנולוגיה הזו תתמוך גם באספקת אנרגיה גם לתחום הרכבים החשמליים הצומח ותתן מענה למצוקה האנרגטית שלו. 4. הדבר היחידי שאנחנו מסכימים עליו הוא שהעלות עדיין יותר גבוהה אך גם כאן לא ברור לי מה מצופה מטכנולוגיה שרק עכשיו עוברת באמת לשלבים של MASS SCALE לעומת טכנולוגיות שקיימות קרוב למאה שנה כמו דיזל וסוללות. 5. לומר על מימן שמכיל 33.33 קווט"ש לק"ג שהוא לא מקור אנרגיה קצת מוזר. ותאי דלק הינם הדרך היעילה ביותר לתעל את האנרגיה הזו החוצה. רק בקליפורניה יש למעלה מ-14000 רכבים עם 53 תחנות תדלוק (שרובן מופעלות ע"י חברת FirstElement) ועוד למעלה מ-100 בתכנון.
    סגור
  • למרות שההסברים נכונים אתה טועה
    אזרח 12/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עם שיפור הטכנולגיה ייצור מימן יהיה זול ונגיש ואפשר יהיה לייצרו במקום הצריכה.
    סגור