נדל"ן ותשתיות

קניתם דירה חדשה? זה הדבר שהקבלן חייב לחשוף בפניכם

בעוד שבוע תיכנס לתוקף התקנה שמחייבת את היזמים להציג את הדירוג האנרגטי של דירות. האם היזמים מוכנים לכך? האם הרוכשים מודעים לכך?

מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
בקרוב ייכנס לתוקף התיקון לחוק המכר (דירות) שקידמו משרדי הבינוי והשיכון, האנרגיה, והמשרד להגנת הסביבה, הקובע כי היזמים והקבלנים מוכרי הדירות יידרשו לציין בפני הרוכשים את הדירוג האנרגטי של הדירות הנרכשות.
המטרה היא לעודד בנייה ירוקה שבמסגרתה יהיה חיסכון והתייעלות באנרגיה בענף הנדל"ן הישראלי, ובהתאם היא תביא לחיסכון כספי לרוכשים בהוצאות החשמל. בכך, מצטרפת ישראל ל-27 מדינות של האיחוד האירופי שקבעו גם הן חובה דומה בחקיקה.

התקנות נועדו לקבוע דירוג אנרגטי ליחידות דיור מ-(A+) ל-F, ממש כמו במוצרי חשמל, ויחייבו את היזמים בהצגתו במעמד רכישת דירה חדשה, והם יידרשו גם לדווח על הדירוג למערכת ממוחשבת של משרד האנרגיה. ככל שצריכת האנרגיה הנדרשת לדירה קטנה יותר, כך הדירוג של יחידת הדיור יהיה גבוה יותר. ככל שהדירוג יהיה גבוה יותר, החיסכון באנרגיה ובכסף לדיירים יהיה גדול יותר.
הדירוג האנרגטי של כל דירה כולל את רמת התכנון של מרכיבי המעטפת שלה ומרכיבים שונים במבנה, לפי האזור האקלימי בו הוא נמצא. הדירוג משקלל את הבידוד התרמי של הבניין, את גודל החלונות, איכות הזכוכית, מיקום המבנה ויכולת ניצול אור השמש.
 
בטווח הארוך, עבור רוכשי הדירות ישתלם מאוד לגור בבית שנבנה בבנייה ירוקה, זה עשוי לחסוך להם הרבה כסף בעלויות השימוש והאחזקה השוטפות, כמו חיסכון בחשמל ובמים, צמצום משמעותי של הפסולת ועוד יתרונות לחיי היומיום המגיעים מ'בית חכם'", אומר ערן לוי, מנכ"ל ובעלים משותף בחברת אלטנוילנד. "הבנייה הירוקה אמנם מייקרת את עלות הקמת הפרויקט ובסופו של דבר את מחיר הדירות, אבל במבט קדימה של עשור והלאה, היא משתלמת לרוכשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה