נדל"ן ותשתיות

שברון והשותפות במהלך ענק במאגר תמר: זה הסכום שיושקע

שברון מדיטרניאן לימיטד ובעלות הזכויות במאגר הגז הטבעי תמר ירחיבו אותו כאשר בשלב הראשון תתבצע הנחת צנרת הולכה באורך 150 קילומטר, משדה תמר הממוקם כ-90 קילומטר מערבית לחיפה לכיוון מצרים. ההשקעה: כ-700 מיליון דולר
ניצן כהן |  3
אסדת תמר (צילום אתר נובל אנרג'י)

שברון מדיטרניאן לימיטד (CML) ובעלות הזכויות במאגר הגז הטבעי תמר, הודיעו היום על החלטת השקעה סופית (FID) בשלב הראשון בפרויקט דו שלבי להרחבת יכולת ההפקה מהמאגר. ל-ice נודע שהיקף ההשקעה הוא כ-700 מיליון דולר.

בעלות הזכויות בתמר הם שברון מדיטרניאן לימיטד (25%), ישראמקו (28.75%) מובדאלה אנרג'י (22%) תמר פטרוליום (.75), דור חיפושי גז (4%) ואוורסט (%3.5).
"ההחלטה להשקיע בשלב הראשון בהרחבת תמר משקפת את המחויבות המתמשכת של שברון לתמוך באסטרטגיה של מדינת ישראל לפיתוח מקורות האנרגיה שלה לרווחת שווקי הגז המקומיים והאיזוריים" אמר ג'ף יואינג מנהל שברון מזרח הים התיכון.
 



"עם השלמתו, יאפשר הפרויקט לענות על הביקוש המקומי הגדל לגז טבעי, יגדיל את יכולתנו לספק גז טבעי למדינות שכנות ולספק את הצורך ההולך וגדל בעולם לאנרגיה אמינה ונקיה יותר".

השלב הראשון בהרחבת תמר, עבורו התקבלה החלטת ההשקעה הנוכחית, יכלול הנחת צנרת הולכה באורך 150 קילומטר, משדה תמר הממוקם כ-90 קילומטר מערבית לחיפה, לאסדת תמר. בנוסף, האסדה תעבור התאמות כדי שתוכל לתמוך באספקה של עד 1.2 bcf/d של גז טבעי. השלמת השלב הראשון בעבודות להרחבת תמר מתוכננת לראשית שנת 2025. השלב השני של ההרחבה יעוגן על ידי חוזה גז עם לקוח בשוק המצרי והסכמי הולכה באמצעות תשתיות הולכה משופרות בין ישראל למצרים.
החלטת השקעה לשלב השני של הפרויקט תתקבל לאחר שקלול מרכיבים נוספים ובהם אישורים רגולטוריים, לרבות אישור ייצוא מאת משרד האנרגיה. השלמת שלב זה בפרויקט מתוכננת למחצית השניה של 2025. עם השלמת שני שלבי ההרחבה, ההפקה משדה תמר צפויה לעמוד על כ- 1.6 bcf/d.
ברק משרקי, מנכ"ל תמר פטרוליום: "פרויקט ההרחבה של תמר הינו פרויקט מתבקש אשר מבוצע בתקופה מסחרית טובה מאוד של הפרויקט שנהנה מתזרים מזומנים חזק ויציב מפעילות שוטפת אשר מממנת השקעות נוספות בנכס. זה מודל קלאסי של השקעות המשך בפרויקט שיאפשר לתמר פטרוליום להמשיך ולשרת בביטחון את החוב הקיים שלה לצד מימון ההשקעה הנדרשת והגדלה מהותית של ההכנסות העתידיות כתוצאה מכך. מבלי לגרוע מיכולות המימון הקיימות של תמר פטרוליום, אנו רואים חשיבות רבה בגיוון מקורות המימון ויצירת גמישות פיננסית נוספת בדמות מסגרת אשראי גמישה מתאגידים בנקאיים. אנו מנהלים מגעים עם תאגידים בנקאיים בישראל ואנו רואים בנכונות של המערכת הבנקאית הישראלית להעמיד מסגרת כאמור הבעת אמון חזקה בתמר פטרוליום ותכניותיה".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לאט לאט אבל בטוח הכנסות הגז יגיעו לשיא בעוד כחמש שנים
    רועה חשבון 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם שלב ב של לויתן בדרך
    סגור
  • 2.
    איזו עליבות ישראלית...
    ישראלי חכם 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה מלל על עשייתה של שברון ופטרוליום כשכל זה שייך לנו לאזרחי מדינת ישראל. ביבי ושטייניץ הגאונים לקחו את השייך לנו שוב ומכרו לכל דורש בפרוטות כשלנו מספרים על מיסים שימלאו את הקופה. מה לשברון ולגז שלנו??? ביבי חילק אז הם באו. מעכשיו מספרים לנו על עליית מחירי החשמל ב 10 אחוז... חשמל המופק מגז שהיה אמור לעלות הרבה פחות בגלל הגז שלנו. קחו את סיפורי הכספים של החברות השתלטניות האלה למקום אחר...
    סגור
  • 1.
    אצלנו יש כל מה שאישה יפה צריכה! בגדי נשים, טייצים, שמלו
    נועה 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצלנו יש כל מה שאישה יפה צריכה! בגדי נשים, טייצים, שמלות ערב, נעלי עקב, חצאיות, חולצות, טייץ, גינסים ועוד! חפשי בגוגל HTOFASHION!
    סגור