נדל"ן ותשתיות

הנדל"ן בישראל בצרות? זה המס שהמדינה לוקחת מכם

על פי ערן רולס יו"ר מרכז הבנייה הישראלי: "מדינת ישראל לוקחת 65 אחוז מס על דירה בצורה ערמומית בעיני ויש פה דור שלם שאין לו שום סיכוי לקנות דירה. החלום רק הולך ומתרחק".
מערכת ice | 
נדל"ן בעליה (צילום shutterstock)
במסגרת 'עיר הנדל״ן' - הוועידה הבינלאומית ה-22 של מרכז הבניה הישראלי, מפגש הפסגה של צמרת הנד״לן בישראל, מתקיימת זו השנה ה-22 בין התאריכים 6-8.12.22 בארמונות הרודס אילת, הגיעו לדבר מיטב אנשי הנדל"ן בישראל.
ערן רולס, יו״ר מרכז הבנייה הישראלי: "המטרה שלנו ברורה- להמשיך ולעשות את החיבור הזה לאורך כל השנה. אנחנו מחסלים פה את מעמד הביניים בישראל ועוד מעט לא יהיה מי שיקנה פה דירות. מדינת ישראל לוקחת 65 אחוז מס על דירה בצורה ערמומית בעיני ויש פה דור שלם שאין לו שום סיכוי לקנות דירה. החלום רק הולך ומתרחק".
 
ראול סרוגו- נשיא התאחדות בוני הארץ, הוסיף: "אנחנו עדים כרגע לבעיה בעיקר בתחום הביצוע והתשתית ששם עליית מחירי חומרי הגלם בעקבות משבר אוקראינה הוביל לעליית מחירי הדירה, כמעט עד לעצירה מוחלטת של שרשראות האספקה, בטח לאור עליית הריבית במשק. אני לא רואה קריסה של חברות, אלא קשיים מכיוון שלרוב הפרויקטים מלווים בליווי בנקאי, ככה שאין סכנה ממשית. BDI סימן בערך 600 חברות בנייה שיקרסו השנה, שזה בערך 30 אחוז יותר ממצב רגיל. עלית הריבית המואצת היא סימן רע ואני חושב שבנק ישראל יכול היה להסתפק בעלויות יותר מתונות. צריך להמציא את תורת הכלכלה מחדש כאשר בעיני הפתרון הוא פיסקלי. צריך לייצר מקורות חדשים של יצירת אנרגיה ומפעלים חדשים מכיוון שעליית הריבית לא משפיעה, חוץ מלייצר מיתון ופיטורי עובדים. הנגיד אומר שהוא לא רוצה לפגוע בחלשים, אבל הוא פוגע בהם. המטרה שלו היא לייקר את המשכנתאות לאלו שכבר קנו והוא רוצה שיהיה להם פחות כסף פנוי".
עוד הוסיף: "אנשים לא יתחייבו למשכנתאות ובעצם יעלו על הגדר וזה לא פותר את בעיית הדיור, אלא מוביל לעליית מחירי השכירות ומשפיע על האינפלציה. קצב עליית המחירים יתחיל להתאזן וירד בסדר גודל של מספר חד ספרתי (בקירוב ל-10 אחוז) בחודשים הקרובים. אם הממשלה לא תגיב כאן ועכשיו, ברגע שהנגיד יוריד את הריבית, אנחנו נראה חזרה את הביקוש וקפיצה במחירי הדירות. הממשלה הזאת חייבת להתכנס מהר ולהתחיל לעבוד על שוק הדיור. לסיכום אגיד, שאני מאוד מאוכזב מראש הממשלה המיועד, בינימין נתניהו, שהצהיר מעל כל במה אפשרית שהוא יטפל במשבר הדיור, ותראו מה קורה כרגע-  שוק הדיור לא נמצא באף הסכם קואליציוני. מה שנראה כרגע, הוא שכל אחד מושך לכיוון אחר ואיפה האנשים שנלחמו עבורם? שכחו אותם."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה