נדל"ן ותשתיות

"המשבר בענף התשתיות בישראל מאיים על איתנות המשק"

במהלך הכנס ה-13 לבניה ולתשתיות של איגוד המהנדסים בו השתתפו כ-3,000 מהנדסים ואורחים מהעולם, ביניהם אדריכל-העל הבינלאומי סנטיאגו קלטרווה, הוצגו המצוקות ומגוון פתרונות להתמודדות ביניהם הקמת איים מלאכותיים בים באמצעות עשרות מיליוני קוב עפר שיפונה מחפירת פרויקט המטרו, התמודדות בפשיעה הכלכלית ותופעת ה'פרוטקשן' באתרי בניה שהפכה למכת מדינה ושיפור מעמד המהנדסים

מערכת ice | 
סנטיאגו קלטרווה (צילום תומאס הופגן)
כ-3,000 בכירי הענף ואנשי ממשל השתתפו היום (ד') בכנס ה-13 לבנייה ותשתיות של איגוד המהנדסים, שהתקיים באקספו בתל אביב. בין המשתתפים, מהנדס ואדריכל-העל הבינלאומי סנטיאגו קלטרווה, מנכלי משרדי הממשלה, ראשי רשויות ועוד.
במהלך הכנס אמר יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, יגאל גוברין: "הכנס השנה עומד בסימן אסטרטגיה לאומית לבנייה ולפיתוח תשתיות. אחת הבעיות הקשות איתה אנו מתמודדים היא שכר המהנדסים במכרזים ממשלתיים והמחסור החמור במהנדסים. רק כדי לסבר את האוזן, השכר השעתי במכרזי מדינה של מהנדס בעל ניסיון של כעשור, עומד על 272 שקל לשעה ושל מהנדס עם ניסיון של 5 שנים עומד על 150 שקל לשעה בלבד- פחות מחצי מהשכר של עו"ד שסיים סטאז'. דוגמה זו ממחישה את המצוקה  החמורה בענף".
המהנדס ואדריכל העל הספרדי סנטיאגו קלטרווה: "אני נרגש לדבר בפני המהנדסים של מדינה שבתוך שני דורות בלבד בנו כמעט מכלום, אלפי מבנים, אוניברסיטאות, נטעו עשרות אלפי עצים והקימו תשתיות. תשתיות יכולות לשנות את חיינו ואת הערים. חשוב שנזכור שמה שנבנה יישאר שנים רבות אחרינו, יש לכך מסר חשוב במיוחד לצעירים בעת בניית סביבה אורבנית חדשה". בין הפרויקטים הרבים, חלקם מהמוכרים ביותר בעולם ציין גם את הקמת גשר המיתרים בכניסה לירושלים "התמודדנו עם אתגרים הנדסיים מורכבים לשימור הבתים ההיסטוריים וצורות הרחובות הייחודיים בכניסה לעיר. זהו אחד הפרויקטים הכי נועזים שהייתי מעורב בבנייתם".
ינקי קוינט, ראש רשות מקרקעי ישראל התייחס למדד מחירי הדיור שהתפרסם אתמול וציין כי הריבית הגבוהה משפיעה על המחירים שממשיכים לעלות. "כל המאמצים שלנו להגדיל את היצע הדיור ובסוף הריבית היא זו שמשפיעה". קוינט ציין כי "השנה אנו עומדים כבר על כמעט 92 אלף יח"ד, ונגיע עד סוף השנה ל-100 אלף יחידות כך שעקפנו את השיווקים שנעשו בתקופת אריק שרון בשנות ה- 90 אז נחשבו לשיא. הפלישות בקרקע היא מכת מדינה, יש לנו מערכת חדשנית בשיתוף עם רפאל שמבוססת על לוויינים וסנסורים אחרים שמתריאה כשיש פלישה, לפי פרמטרים מתקדמים ולהגיע לשטח בתוך זמן קצר לאחר הפלישות, מאמין שנוכל למגר את התופעה בהמשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה