נדל"ן ותשתיות

מענק של 150 מיליון שקל לארבע ערים: מי הזוכות?

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, מבשר לראשי רשויות בפריפריה על המתחמים שנבחרו בקול קורא למתן מענקים למימון התחדשות עירונית, הקול הקורא התקדימי תוקצב ב-150 מיליון שקל ומאפשר לראשונה מימוש של מתחמי פינוי בינוי גדולים בקרית שמונה, שלומי, מגדל העמק ושדרות
מערכת ice |  1
דירות (צילום shutterstock, vecteezy. פלאש 90/ נתי שוחט)
ראשי רשויות בפריפריה קיבלו היום (ראשון) מסר משר הבינוי והשיכון זאב אלקין לגבי המתחמים שנבחרו בקול קורא למתן מענקים למימון התחדשות עירונית, במהלך שהושקעו בו תקציב בהיקף של 110 מיליון שקל מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם תקציבים נוספים ממשרד הביטחון, בקרית שמונה ושלומי הזכאיות למימון מטעם משרד הביטחון לפי תכנית 'מיגון הצפון', כך שהיקף התכנית הגיע לכ-150 מיליון שקל סך הכל, נבחרו ארבעה מתחמים ועמדו בתנאי הסף של הקול הקורא, ועם המענק יגיעו לכדי כדאיות כלכלית המאפשרת את מימושם.
הסיוע מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כולל קידום תכניות פינוי בינוי במתחמים שנבחרו, בתיאום עם הרשות המקומית, תשלום ליזם שייבחר על ידי בעלי הדירות לביצוע המיזם, בסכום של עד 35 מיליון שקל לפרויקט יחיד, ומתן מימון לרשות המקומית לטובת ליווי מקצועי של בעלי הדירות במתחם שייבחר, על מנת לסייע להם במיצוי זכויותיהם בתהליך.

הליך הקול הקורא שהושלם כעת בהצלחה, ממחיש את אחד המרכיבים המרכזיים בהמלצות הוועדה המיוחדת - השקעת תקציב ממשלתי בהיקף של מאות מיליוני ש"ח מדי שנה, לטובת מימוש מיזמי פינוי בינוי בערי פריפריה, בסבסוד ממשלתי. מהלך זה איפשר לוועדה המיוחדת, וכן לגורמי השוק הפרטי, לבחון לעומק את ההיתכנות לקידום פעילות זו, ואת היקף המעורבות הנדרשת מטעם גורמי הממשלה על מנת לאפשר אותה, לרבות לעניין קידומם של מיזמים נוספים באותם יישובים.
המתחמים הזוכים:
מתחם בן גוריון בשלומי: המתחם ממוקם בחלקה הדרומי של העיר הוותיקה והוא כולל כיום 174 יחידות דיור ב-12 בניינים בני 3 קומות. לפי ההצעה התכנונית יהרסו הבניינים הקיימים ויוקמו במקומם 747 יחידות דיור חדשות בבניינים של 9-10 קומות.
מתחם יעקב מלול בקרית שמונה: מתחם יעקב מלול כולל כיום 60 יחידות דיור ב-5 בניינים בני 3-4 קומות. התכנית מציעה את הריסת הבניינים הקיימים ובניית 216 יחידות דיור חדשות בבניינים של 7-10 קומות. העירייה התחייבה בנוסף לקיום פעילות להעצמת התושבים במתחם על סך 500 אלף שקל באמצעות גורמים חיצוניים לא ממשלתיים ביניהם רשת המתנ"סים, מגבית קנדה, סוכנות החלל ועוד.
מתחם הפלמ"ח בשדרות: המתחם ממוקם בסמוך לכניסה הדרומית לשדרות, על ציר עירוני ראשי, במרחק הליכה מתחנת הרכבת. וכלל כיום 128 יחידות דיור ב 3 שיכוני רכבת בני 4 קומות. ההצעה התכנונית כוללת את הריסת הבניינים הקיימים ובניית 450 יחידות דיור חדשות בבניינים של 9-15 קומות, מבנה ציבורי ושטחי מסחר.
מתחם הראשונים במגדל העמק: המתחם ממוקם בין הרחובות הראשיים הראשונים והעצמאות על פינת רחוב תשי"ג בצמוד לדופן המערבית של השוק העירוני ובמרחק הליכה מפארק ראשונים. כיום הוא כולל  84 יחידות דיור ב-4 בניינים בני 3 קומות על עמודים. ההצעה התכנונית כוללת את הריסת המבנים הקיימים ובניית 320 יחידות דיור חדשות בבניינים של 5-9 קומות, שטחי מסחר ושטחי ציבור. העירייה התחייבה בנוסף לקיום פעילות להעצמת התושבים במתחם על סך 500 אלף שקל באמצעות גורמים חיצוניים לא ממשלתיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם
    נורית 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם בינוי בקרית גת בשדרות לכיש הבטחתם שנים להורים ועדיין מחכים שנים
    סגור