נדל"ן ותשתיות

לראשונה בישראל: רחוב על שמה של טרנסג'נדרית

ועדת השמות העירונית של רמת השרון החליטה לקרוא לרחוב בעיר על שם השחקנית והזמרת הטרנסג'נדרית גילה גולדשטיין, שהייתה מחלוצות הקהילה הגאה בישראל

מערכת ice |  2
גילה גולדשטיין (צילום צילום מסך יוטיוב)
עיריית רמת השרון החליטה לקרוא לרחוב בשכונת נווה גן בעיר על שם אחת הטרנסג'נדריות הראשונות בישראל וממנהיגות הקהילה הגאה, גילה גולדשטיין שהלכה לעולמה ב-2017 לאחר שלקתה באירוע מוחי בגיל 69. על המצבה שלה נכתב: "הייתי מה שרציתי, עכשיו תורכם להיות".
הרעיון לקרוא לרחוב על שמה הגיע מעידן למדן, שעומד בראש ועדת השמות העירונית. למדן סיפר לאתר Ynet שהוועדה חיפשה להנציח נשים נאלמות ונעלמות, וגילה הייתה דמות פורצת דרך. לדבריו: "רצינו להעביר מסר לדתיים הקיצוניים המתנגדים לקהילת הלהט"ב, מסר שאנחנו לא רוצים שהם יובילו אותנו אחורה. רמת השרון היא בעד שוויון וליברליות", סיכם. להערכתו, חברי מועצת העיר יתמכו בהחלטה. 
גילה גולדשטיין נולדה ב-1947 ונקראה אברהם גולדשטיין. היא עלתה עם משפחתה לישראל מאיטליה, והתגלגלה ברחובות לאחר שמשפחתה גילתה את זהותה המגדרית ולא תמכה בה. גולדשטיין עברה ניתוח להתאמה מגדרית באירופה כשהיא בת 19 ונשארה לעבוד שם כרקדנית במשך כמה שנים. בישראל היא הפכה לאמנית הבית של בר 51 ושימשה השראה לדמות בסרטו של הבמאי עמוס גוטמן "בר 51". 
לאורך השנים גולדשטיין פיתחה קריירה של זמרת ושחקנית. היא הקליטה שירים, ובהם "שיר הגאווה", ואף זכתה בפרס שחקנית משנה בסרט "ילדים טובים". במהלך חייה היתה פעילה בקהילה הגאה, יעצה וסייע לבני הקהילה במציאות דיור ומימוש זכויות. הודות לפעילותה זו היא הפכה ליקירת הקהילה ואף הובילה את מצעד הגאווה ב-2015.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התושבים יתנגדו. מחירי הדירות ירדו ברחוב הזה. (ל"ת)
    סוקרטס 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • יונתן דנילוביץ ז"ל
    יוסי לבון 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מישהו השתגע שם ברמת השרון . יש מי שהשפיע על מצב הלהט"ב הרבה יותר . יונתן דנילוביץ ז"ל . אדם ראוי ומכובד .
    סגור