נדל"ן ותשתיות

העיר המוזנחת בישראל תשתקם? כמות התושבים תגדל בכ-30,000

משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ועיריית טבריה חתמו על הסכם גג היסטורי. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין על הסכם גג עם עיריית טבריה בהשקעה תקציבית של כ-2.7 מיליארד שקל מטעם המדינה. במסגרת ההסכם תגדל העיר בשנים הקרובות ב-7,400 יחידות דיור ושטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות
מערכת ice |  9
תחרות האירונמן בטבריה (צילום בני דויטש)
הבוקר (שלישי) התקיים בעיר טבריה טקס חתימת הסכם הגג לעיר במעמד שר הבינוי והשיכון , זאב אלקין, ראש עיריית טבריה, בועז יוסף, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט ונכבדים נוספים. משרד הבינוי והשיכון פועל רבות במטרה לחזק את הרשויות המקומיות ברחבי הארץ.
ביוזמת משרד הבינוי והשיכון לקידום הסכם הגג בעיר טבריה, חברו כל גורמי הביצוע הממשלתיים לעבודה מתואמת, במטרה לתת מענה לצורכי הדיור הצפויים בעיר, לשם הקמתן של שכונות מגורים חדשות בעיר טבריה הכוללות 7,400 יחידות דיור בקרקע מדינה, לרבות שטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ ומתואם עם כלל הגורמים.

בנוסף, יוקצו תקציבים להקמת מוסדות ציבור, פיתוח ושיקום תשתיות ותיקות ותשתיות על בעיר טבריה. פיתוח התשתיות, שטחי הציבור, הפארקים, הכבישים ועוד יזכו למימון מטעם המדינה בתקציב של כ-2.7 מיליארד שקל. ההסכם יבטיח תהליך שיווק ובנייה מהיר שברובו יבוצע על ידי העירייה לטובת הבטחת איכות חיים גבוהה יותר לתושבי העיר.
חתימה על הסכם גג מאפשרת שיווק מהיר, אינטנסיבי ומרוכז מצד משרד הבינוי והשיכון, לצד הענקת ודאות לעיריית טבריה, כי יוקצו לרשותה כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה החדשה וקליטת התושבים החדשים. במקביל, תתחייב הרשות המקומית לייעול תהליך התכנון, צמצום הבירוקרטיה ומתן היתרי בנייה בפרק זמן קצוב.
מדובר במהלך היסטורי של המשרד לקידום חתימת הסכם גג, שבמסגרתו יוענקו לראשונה לעיר טבריה כלל המשאבים הנדרשים כדי להביא אוכלוסייה חדשה לעיר ולייצר בשורה בדמות בנייה חדשה לכל אזור הצפון.
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון מסר: "ההסכם הגג החדש בעיר טבריה הוא חלום שמתגשם. למעשה, ההסכם החדש שחתמנו היום יגדיל את אוכלוסיית טבריה ב-50% ויביא להשקעה של 2.7 מיליארד שקל בעיר, סכום חסר תקדים. מדובר על בשורה גדולה לתושבי העיר, גם לצעירים וגם לתושבים הוותיקים, כיוון שההסכם הוא לא רק בנייה חדשה אלא גם התחדשות עירונית שתשנה את פני העיר ותהפוך שכונות ותיקות לחדשות ומודרניות. טבריה הולכת לשנות את פניה. כשהתחלנו את התהליך, היינו נחושים והיום, החלום מתגשם, פנינת הגליל, טבריה מתחדשת, מתפתחת ומשנה את פניה!״.
ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף: "כל מה שביקשנו במשך שנים רבות, היו הדחיפה, הסיוע הממשלתי והאמונה המלאה בטבריה שיכולה להחזיר לעצמה את הזוהר המוכר - את אותו הקסם על ים כנרת, את טבריה שטובה ראייתה, את אותה העיר שכולם רוצים לראות פורחת ומשגשגת".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    משוגעים בהנהגה...בצע זה כל מה שמניע אותם לקחו אתכל השטח
    גע 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שילכו עם התוכניות של ההרחבה לאן שהם יודעים...אסור להפוך את טבריה הקטנה היחסית שלנו לנתניה...
    סגור
  • 7.
    תיתעוררו מהחושך
    חי באור 09/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הזמן הראש שלכם בבילויים ואפילו ברכת המזון אתם לא מברכים
    סגור
  • 6.
    טבריה בשפל
    טברייני מצוי 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    קודם כל שיהפכו אותה לעיר שיש בה משהו ששווה לחיות בה עבורו (לא רק כנרת), צריך כל מיני בילויים לכל המשפחה ולצעירים בשביל למשוך תושבים חדשים.
    סגור
  • 5.
    טבריה
    אילן 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    חחחחח ומי ראש העיר דתי שיחנוק את התושבים ולגנוב את הכסף
    סגור
  • 4.
    הצעה למשרד השיכון
    אורני 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    צופים לגל של עליות מרוסייה לא לשכן אותם במרכז זו הזדמנות לשכן אותם בדרום ובצפון לעבות את ההתישבות היהודית תל אביב כבר צפופה מספיק
    סגור
  • אתה כמעט צודק
    נכון 09/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שיכירו חלק מהטבריינים ירצו לחזור לרוסיה... קשה עם הערסים.
    סגור
  • 3.
    אלקין דואג לחרדים...שפוט של דרעי
    פרץ שמעון 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אלקין דואג לחרדים
    סגור
  • 2.
    דוסים וגנבים כבר חיסלו את טבריה, זו רק ההתחלה. (ל"ת)
    מדינה מחוסלת 09/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    האם עיריית טבריה תעמוד בזה?
    גדעון 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הממשלה יודעת רק לשפוך כסף. אבל האם עיריית טבריה תדע להתנהל נכון? עד היום, התשובה היא לא. כנ"ל עיריות רבות נוספות שמיסמסו תמיכה ממשלתית.
    סגור