נדל"ן ותשתיות

רשמית: זו העיר שבה יוקם אזור נופש יוקרתי

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דוחה היום בפה אחד את הערעור על הקמת פרויקט מגורים ענק בנתניה, בטענה שלא צפויים כשלים תחבורתיים וכי אין להתערב בהחלטת הוועדה המחוזית להרים את הפרויקט
מערכת ice | 
הריסת בניין בפרויקט בקריית נורדאו, נתניה (צילום סקיי פרו)
העיר נתניה עומדת בפני התפתחות נוספת בתחום הדיור והפעם מדובר על מזרח העיר - אחד האזורים שדורשים ללא ספק פיתוח והשקעה. יחד עם זאת, למרות ההחלטה הסופית על הצעד הזה התקבלה רק לאחר שהיום (שלישי) ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את ההתנגדות שהייתה בנושא.
לתוכנית הבנייה הזו קוראים בשם "אזור הנופש בננה" וכרגע היא כוללת הקמה של 3,500 יחידות דיור שיוקמו במגדלי מגורים, ביניהן כ-700 יוקצו לבנייה כדירות קטנות ו-400 יוקצו עבור דיור מוגן. כמו כן, באזור עתידה להיבנות טיילת ייחודית המאפשר הליכה ופעילות ספורטיבית, כמו גם מסוף תחבורה ציבורית שאמור לתת מענה לאזור.
אבל, דווקא תחום התחבורה הוא מקור הטענה בערעור שהוגש מטעם הוועדה המרחבית לתכנון ובניה "שרונים", המועצה המקומית אבן יהודה, והמועצה המקומית קדימה צורן. המערערות טענו כי המרכז שיוקם יישען בעיקר על הכבישים 57, 2 ו-4 הפקוקים והבעייתיים. יתרה מכך, נטען כי לא נערכה בחינה של השלכות תחבורתיות על אזור השרון ובהתאם לכך יתרחש מחדל תעבורתי.
 
יחד עם זאת, לאחר בחינת הטענה הוועדה דחתה בפה אחד את הערעור. הוחלט כי לא נמצא פגם בתוכניות מבחינה תחבורתית. יתרה מכך סברו חברי הוועדה כי הוצגו בפניהם תכנית מלאה ואין פערים בה שעלולים להצביע על העדר תשתיות
כמו כן, חברי הוועדה קבעו אין מקום להתערבות בהחלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה להקים את הפרויקט. חברי הוועדה טוענים כי התוכנית שהוצגה מעניקה פתרון תחבורתי המעדיף תחבורה ציבורית על פני רכבים פרטיים.
 
לסיכום הדבר חברי הוועדה ציינו: "לא מצאנו בטענות שרונים הצדקה למתן הוראה על הפקדת כתב שיפוי לטובתה. הטענה שהתכנית "מטילה מגבלות וקשיים" על העוררת אינה משכנעת, וגם בטענתה שהיא אינה צפויה ליהנות מההשבחה הנובעת מהתכנית אין כדי להטות את הכף. כפי שציינה הוועדה המחוזית, שטח התכנון שמצוי בתחום העוררת הוא בדרום התכנית וכולל מחלף שיאפשר חיבור לכביש 561, כאשר העוררת שמה כל יהבה על הצורך בסלילתו בפועל של כביש זה אף כפתרון למצוקת התחבורה באזור יישובי שרונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה