נדל"ן ותשתיות

פועל בן 17 קיבל פיצויים בסך כ-5 מיליון שקלים

פועל שהיה בן 17, הגיש תביעה לפיצויים אחרי ששנפגע בעבודה מלוח שיש שנפל על ראשו והוא נפצע ואיבד את הכרתו. בהמשך עבר שיקום בבית לוינשטיין. נזקי התובע מהתאונה הועמדו על סך של 4,515,179 שקלים, מתוכם הוא צפוי לקבל מביטוח לאומי תגמולים בסכום מצטבר של 2,216,841 שקלים
מערכת ice | 
טקס הנחת אבן הפינה עם בכירי בנק הפועלים (צילום אביב גוטליב)
שופט בית המשפט המחוזי מרכז, רמי חיימוביץ, קיבל לאחרונה תביעה נזיקית של פועל בניין (26) שנפגע בעבודה מלוח שיש שנפל עליו עוד כשהיה בן 17. הקבלנית הראשית באתר התנערה מאחריות וניסתה להטיל אותה על המעסיק של הפועל או על קבלני המשנה, אך השופט קבע שהיא פעלה בניגוד לתקנות הבטיחות והאחריות מוטלת עליה. התביעה נגד המעסיק נדחתה בטענה שהייתה יכולה למנוע תאונה מהסוג הזה, כך פורסם באתר "פסק דין".
בשנת 2014 הוא החל לעבוד כעוזר תפסן בפרויקט "מגדלי הלאום" בראשון לציון. באחד מימי עבודתו הוא וצוותו עסקו בעבודות פיתוח על הקרקע, מתחת לבניין שהיה בבנייה, כאשר לוח שיש נפל על ראשו מגובה רב. הקסדה שהרכיב לראשו התנפצה והיא איבד את ההכרה.
בעקבות התאונה התובע עבר שיקום ממושך בבית לווינשטיין ונותר עם נכויות נוירולוגיות, נפשיות ואורתופדיות. ביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה, והתובע הגיש תביעה לפיצויים נגד הקבלנית הראשית באתר, א. דורי חברה קבלנית בע"מ ונגד המעסיק.
דורי טענה להגנתה שהתובע לא הוכיח התרשלנות מצידה, שכן מי שעסק בהתקנת לוחות השיש היה אחד מקבלני המשנה באתר הבנייה. לדבריה, יש להטיל את האחריות על המעסיק הישיר של התובע שלא הדריך אותו כראוי ולא סיפק לו ציוד מגן הולם.
 
המעסיק טען להגנתו שמדובר באירוע חיצוני שנגרם על ידי קבלן אחר, וכי לא הייתה לו יכולת למנוע את התאונה. בכל מקרה, נטען כי לתובע סופק ציוד מגן והוא עבר הדרכה מתאימה. השופט חיימוביץ קיבל את התביעה. הוא קבע כי נסיבות האירוע אינן שנויות במחלוקת באשר עדות התובע לא נסתרה ואף נתמכה בעדויות עובדים נוספים שהיו במקום ובמסמכים הרפואיים ממיון בית החולים בזמן אמת.
התביעה נגד המעסיק נדחתה באשר נקבע שהוא סיפק ציוד מתאים וספק אם ישנה הדרכת בטיחות שרלבנטית למעביד ויכולה הייתה להציל את התובע מפני תאונה שכזו. נזקי התובע מהתאונה הועמדו על סך של 4,515,179 שקלים, מתוכם הוא צפוי לקבל מביטוח לאומי תגמולים בסכום מצטבר של 2,216,841 שקלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה