נדל"ן ותשתיות

היסטוריה בנווה צדק: מתחם יוקרתי ישוקם בכ-330 מיליון שקלים

החברות 'גוב נדל"ן' ו'אלמוגים החזקות' מחזירות עטרה ליושנה בנווה צדק: מקימות את מתחם "הרב קוק" ההיסטורי בכפוף לכללי השימור בהשקעה של כ-330 מיליון ₪. במתחם החדש ייבנו בניינים, שיכללו 26 דירות בשטח של 4,000 מ"ר, ובנוסף שטחים מסחריים בהיקף של 740 מ"ר
מערכת ice | 
מתחם הרב קוק בנווה צדק (צילום יחצ)
צדק היסטורי בנווה צדק ההיסטורית: חברת גוב נדל"ן וחברת אלמוגים החזקות מקימות בימים אלה על קרקע נדירה בשכונת נווה צדק היפהפייה והמתחדשת מתחם מגורים יוקרתי וייחודי ביותר בהשקעה של כ-330 מיליון שקלים. המגרש ממוקם בחלק הדרום מערבי של נווה צדק. הפרויקט קם על מבנה שלם בשטח גדול במיוחד של 3 דונם הכולל הקמת מתחם פרטי של חמישה מבנים הבנויים בבניה מרקמית ובקו ראשון לים. במסגרת כללי השימור, הותרה במתחם בנייה של חמישה מבנים, שיכללו 26 דירות בשטח של 4,000 מ"ר וכן של שטחים מסחריים בהיקף של 740 מ"ר. שכונת נווה צדק שבין יפו ותל אביב היא אחת משכונות המגורים היקרות במדינה, בגלל אופיה ההיסטורי ומיקומה האטרקטיבי בקרבת חוף הים.
הדירות הגדולות והמרווחות ייבנו במפלס אחד, והגרים בהן ייהנו מנוף מרהיב לפיאצה פרטית שמשוחזרת במסגרת הפרויקט לנווה צדק הציורית ולקו החוף. כמו כן, כולל הפרויקט מתקנים מפוארים שאין כדוגמתם בארץ. שלושה מבנים במתחם מיועדים לשימור, ובראשם בית הכנסת ההיסטורי של הרב קוק, אשר במסגרת הפרויקט יעבור תהליך שימור קפדני ביותר, כולל שיחזור של ציורי קיר מרהיבים שהתגלו במבנה.
שמר גוב, מנכ"ל ובעלים חברת גוב נדל"ן מסר: "זו זכות גדולה ומרגשת לבנות את פרויקט מתחם הרב קוק, פרויקט ייחודי בנווה צדק ההיסטורית. חברת גוב נדל"ן לקחה חלק בפיתוחם ובהקמתם של מספר פרויקטים יוצאי דופן בעולמות השימור והשימור המחמיר הממוקמים במיקומים אקסקלוסיביים ואסטרטגיים במרכזה ההיסטורי של העיר תל אביב. מתחם הרב קוק הוא יוצא דופן גם בשל גודלו ובעיקר בשל החשיבות ההיסטורית ,הערכית ומלאכת השימור של ההיסטוריה הרוויה שלו. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת אלמוגים החזקות ובטוחים שהמתחם יהווה את אחד האייקונים של העיר".
מריו זוזל ועמי בר משיח בעלי חברת אלמוגים מסרו: "אנו גאים על כך שניתנה לנו הזכות להיות שותפים בהקמת פרויקט היסטורי ונדיר זה. מתחם הרב קוק, בו שכן בית הכנסת של הרב קוק, היווה חלק מרכזי מחיי החברה, התרבות והדת של השכונות העבריות הראשונות מחוץ ליפו העתיקה, בשלהי המאה ה-19 וראשית המאה ה-20. אנו רואים בפרויקט, שהינו בעל משמעות היסטורית וערכית ומשלב חדשנות ויצירתיות בשכונה הכי ציורית של תא, כפרויקט הדגל של החברה בשנים הקרובות".
 
אדריכל הפרויקט הוא גל מרום, אדריכלית ומעצבת הפנים היא טל גולדשמיט פיש ,משרד אדריכלות הנוף הוא תמא ואדריכליות השימור הם ממשרד שגב-סוקולצקי.
חברת גוב נדל"ן הינה חברה המתמחה בפרויקטים ייחודיים למגורים בליבה ההיסטורי של העיר תל אביב. החברה עוסקת בעיצוב המרקם העירוני במרכז ההיסטורי התרבותי והעסקי של העיר הלבנה. מהותה של החברה שזור בפרויקטים עם דגש מרכזי על שימור המבנים כפי שתוכננו ונבנו במקור ועיצוב חדשני וקפדני כך שבכל פרויקט מובטחת ייחודיות תוך שימור אופייה המיוחד של תל אביב. כל פרויקט בו החברה לוקחת חלק הינו יחיד ומיוחד אשר לרוב גם מקפל בתוכו סיפור תרבותי היסטורי. הפרויקטים של החברה הם על זמניים, ייחודיים ופורצי דרך על ידי בחירה בקרקעות ונכסים בעלי מיקומים אסטרטגיים. הפרויקטים של החברה הטביעו חותם משמעותי במתחמים המרכיבים יחדיו את מרכזה של העיר תל אביב, בהם הפרויקטים הייחודיים לשימור כדוגמת: מתחם בנג'מין בנחלת בנימין, בית אבושדיד, וילוז'ני באוהוס, לבונטין 5 והכרם רזידנס.
אלמוגים הינה אחת מחברות הבנייה והיזמות הותיקות והיציבות ביותר במשק הישראלי. החברה הינה חברה ציבורית אשר הוקמה בשנת 1986 על ידי שני מהנדסים בוגרי הטכניון, עמי בר משיח ומריו זוזל. בשנים הראשונות להקמתה פעלה כחברה משכנת בצפון הארץ ותרמה רבות לבנייה המאסיבית בשנות התשעים עם גלי העלייה מברית המועצות. מאז התרחבה פעילות החברה והיא בונה ומשווקת מבחר פרויקטים חדשים בארץ ובחו"ל. כל פרויקט מכוון לקהל יעד מוגדר והקונספט התכנוני שלו מתחשב בצרכים המיוחדים של אותו קהל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה