נדל"ן ותשתיות
כך יראה החלק הדרומי של קו המטרו
מסלול באורך של 45 ק"מ הכולל בתוכו 31 תחנות. יו"ר הות"ל, שלומי הייזלר העביר לאישור הממשלה את התכנון של החלק הדרומי של קו המטרו M1. הייזלר: "תהיה לה תרומה רבה על השימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין ולבעיות הגודש בדרכים"
הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות יו"ר מטה התכנון במשרד הפנים, שלומי הייזלר, העבירה אתמול (שני) לאישור הממשלה תוכנית נוספת ברשת המטרו - חלקו הדרומי של קו מטרו M1.
אורכו של החלק הדרומי של קו מטרו M1S, כ-45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות. הקו צפוי לשרת את חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה, לוד. הקו עודכן כך שייתן מענה למרכזים משמעותיים במטרופולין - בית החולים אסף הרופא, בית חולים קפלן ומכון וייצמן, וכן לאזורי התעסוקה- מע"ר בן צבי, פארק המדע רחובות, צומת ביל"ו, ולתכניות התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בהם תל גיבורים, ציר יוספטל, שכונת ג'סי כהן בחולון, כפר גבירול ברחובות, מרכז ראשון לציון, שכונת גיורא ברמלה, מרכז העיר, העיר העתיקה וצפון לוד.
קו M1S יהיה בממשק עם קווי מערכת תחבורה ציבורית נוספים- קו מטרו- 3M בחולון, תחנות רכבת ישראל יוספטל- חולון, רמלה, באר יעקב (תחנה חדשה) , לוד גני אביב, ראשונים, רחובות; תחנות של קווי הרכבת קלה: הקו הירוק- צומת חולון, מנחם בגין בחולון.
בעקבות השגות רבות שהוגשו לתכנית החליטה הוות"ל על שינוים בתכנית לרבות שינוי במיקום פתחים צמצום הריסת מבנים, צמצום ושינוי מיקום של אתרי התארגנות ומתקני תשתית וזאת על מנת להקטין ככל הניתן את הפגיעה הקניינית. כמו כן, התקיים הליך של פרסום נוסף שבמהלכו נשמעו מתנגדים נוספים.
יו"ר הוות"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי היילזר, ציין כי "אישור חלקו הדרומי לקו M1 מהווה נדבך נוסף בהקמת מערכת המטרו המקודמת במטרופולין תל אביב אשר תהיה לה תרומה רבה על השימוש בתחבורה ציבורית במטרופולין ולבעיות הגודש בדרכים, אני מבקש להודות מקרב לב לצוות המטרו במינהל התכנון ולכל הגורמים העוסקים במלאכה".
כזכור, בחודש אפריל 2021, המליצה הוועדה לאשר את קו M3. אורכו הכולל של קו M3 הינו 40 ק"מ והוא כולל 25 תחנות. הקו מתחיל בהרצליה, עובר ברמת השרון, תל אביב, פתח תקוה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן, אור יהודה, אזור, חולון ומסתיים בבת ים. כמו כן, הקו כולל שלוחה לנתב"ג מאזור התעסוקה הדרומי המתוכנן באור יהודה.
מערכת קווי המטרו עתידה לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל לוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח ויהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים והגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית ולקצר את מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.הכותרת היא 'כך נראה' אבל לא רואים שום תמונה ושום מפה. (ל"ת)ao 10/2021/13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.עם כלכך הרבה פרטים נדרש גם להראות מפה !!! (ל"ת)ארס 10/2021/12הגב לתגובה זו1 0סגור