נדל"ן ותשתיות

בשורה משמחת לשוכרי הדירות בישראל: בכמה צונחים המחירים?

לאחר שבחודש אוגוסט האחרון נרשמה עלייה של 1.5% בהיצע הדירות הארצי בהשוואה ליולי, החודש שוב חלה ירידה של 14.2% בהיצע הדירות להשכרה בהשוואה לחודש שעבר, בהסתכלות על הערים השונות במחירי הדירות, תל אביב ממשיכה את מגמת ירידת המחירים לאחר ירידה של 0.9% באוגוסט האחרון, החודש חלה ירידה של 0.4%.
מערכת ice | 
מחירי השכירות בתל אביב צנחו (צילום unsplash, pixabay)
נתוני WeCheck משקללים בכל חודש את מחירי עשרות אלפי הדירות שיוצאות לשוק השכירות ועל פי נתוני חודש ספטמבר ממשיכים את מגמת הירידה הארצית שנראתה גם בחודש אוגוסט. לאחר שבחודש אוגוסט האחרון נרשמה עלייה קלה של 1.5% בהיצע הדירות הארצי בהשוואה ליולי, החודש שוב חלה ירידה של 14.2% בהיצע הדירות להשכרה בהשוואה לחודש שעבר.
גם מחירי הדירות להשכרה ממשיכים לרדת, ספטמבר מציג ירידה נוספת מחודש אוגוסט האחרון בשיעור של 0.6% בהיבט הארצי, ובהשוואה לספטמבר 2023 מדובר על ירידה של 4.5% במחירים הארציים. בהסתכלות על הערים השונות במחירי הדירות, תל אביב ממשיכה את מגמת ירידת המחירים לאחר ירידה של 0.9% באוגוסט האחרון, החודש חלה ירידה נוספת של 0.4%.

ובהשוואה לספטמבר אשתקד הפער ממשיך לגדול עם ירידה של 6%, מה שמראה כי תל אביב עוד לא התאוששה ונמצאת בפער מתחת למחירי שנת 2023. ירושלים עם ירידה נוספת ומתונה של 0.2% מחודש שעבר וחיפה מתאזנת עם עליה קלה של 0.2% במחירי הדירות בהשוואה לחודש אוגוסט האחרון. הירידה הדרסטית ביותר שחלה החודש במחירי הדירות דווקא מופיעה בערי הדרום, אשדוד עם ירידה של 1.8% ובאר שבע עם ירידה של 1.4% בהשוואה לחודש שעבר. חשוב לציין כי השוק עדיין לא חזר למחירים של השנה שעברה, עם פערים ארציים ממוצעים של 4.5% בהשוואה לספטמבר 2023.
בהיבטי ההיצע, חודש ספטמבר מציג ירידה משמעותית של 14.2% בהשוואה לחודש שעבר, ובהשוואה לספטמבר 2023 מדובר על ירידה של 12.4% כאשר חודש ספטמבר השנה היה ללא חגים ולכן הירידה גדולה אף יותר. היצע הדירות שממשיך לרדת נובע ככל הנראה מירידה בפעילות השכרה בערים הקרובות לאזורי העימות ונטייה של דיירים ובעלי דירות לבצע פחות שינויים בתקופה זאת וכן מיציאה של דירות משוק ההשכרה ואין כמעט כניסה של דירות חדשות לשוק. בפילוח הערים, תל אביב עם ירידה של 4.1% בהשוואה לאוגוסט האחרון, חיפה עם ירידה נוספת של 4.7% מחודש שעבר, וירושלים מציגה ירידה דרסטית של 13.6% בהשוואה ליולי האחרון.
בחלוקה לדירות קטנות (1-3 חדרים), ודירות גדולות (4-5 חדרים), אפשר לראות את ההבדל בין סוגי הדירות השונות. מחירי דירות קטנות להשכרה בהיבט הארצי עלו מחודש שעבר ב-0.7%, לעומת דירות גדולות שם המחיר ירד ב-1.3% מחודש אוגוסט האחרון. בהשוואה לספטמבר 2023 ניתן לראות ירידה במחירי דירות קטנות ב-3.3%, ודירות גדולות ירידה של 4.8%. בהיבט ההיצע בדירות קטנות אנו רואים  ירידה של 8.9% מחודש אוגוסט האחרון, ודירות גדולות ירידה של 19.5% בהיצע הארצי וזאת בהשוואה לחודש שעבר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה