נדל"ן ותשתיות

חברת הנדל"ן מסתבכת בגדול: רשות ניירות ערך פותחת בבדיקה

חברת צילו-בלו, לשעבר חנן מור תעבור בירור מנהלי רחב. הרשות, בצעד יוצא דופן, פשטה על משרדי החברה בשבוע שעבר, מה שמעיד על רצינות הבדיקה ועל הכוונה להגיע למסקנות במהירות. תוצאות הבירור עשויות להוביל לעיצומים כספיים משמעותיים על החברה ובעלי תפקידים בה, ואף למניעת כהונה של בכירים מסוימים.
מערכת ice |  2
חנן מור (צילום אייל טואג, shutterstock)
התפתחות דרמטית בעולם הנדל"ן הישראלי, רשות ניירות ערך הודיעה על פתיחת בירור מנהלי נרחב בחברת צילו-בלו, לשעבר חנן מור. הבדיקה, המתמקדת בשנים 2020-2024, מעלה חשדות להפרות חמורות של חוק ניירות ערך, ומתמקדת בדיווחי החברה על תזרימי מזומנים, הסכמי מימון, מכירת נכסים ופרויקטים שונים.
על פי פרסום בדה מרקר, הרשות, בצעד יוצא דופן, פשטה על משרדי החברה בשבוע שעבר, מה שמעיד על רצינות הבדיקה ועל הכוונה להגיע למסקנות במהירות. תוצאות הבירור עשויות להוביל לעיצומים כספיים משמעותיים על החברה ובעלי תפקידים בה, ואף למניעת כהונה של בכירים מסוימים.

חנן מור, שהייתה אחת מחברות הנדל"ן הבולטות בישראל, קרסה בנובמבר 2023 תחת נטל חובות של 2.9 מיליארד שקל. הקריסה נבעה בעיקר מרכישות ממונפות של קרקעות בתקופת הריבית האפסית, כולל רכישה שאפתנית של קרקע במתחם שדה דב בכ-1.6 מיליארד שקל.
בדיקת הרשות מגיעה לאחר שכבר בינואר 2024 פורסם דו"ח חמור על ליקויים בדו"חות החברה בין השנים 2021-2023. הליקויים כללו אי-מתן גילוי על סימני אזהרה, טעויות בדיווח על הלוואות, ובעיות בבקרה הפנימית של החברה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חנן
    חנן מור 08/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא הוא קבלן טוב הוא מכר לשתית בחיפה שתית קבלן על הפנים גרוע ביותר
    סגור
  • 1.
    לכלא
    למה עיצומים? 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו בארהב
    סגור