נדל"ן ותשתיות

מהפכת הנדל"ן בתל-אביב: זה המהלך שתבצע העירייה

עיריית תל אביב הודיעה כי תפסיק לחדש בניינים דרך תמ"א 38 בעקבות קיבוע של "מוצר תכנוני חסר". העירייה עוד הודיעה כי היא עובדת על תוכנית התחדשות עירונית חדשה
מערכת ice | 
פרויקט תמ"א 38 (צילום Magma Images)
הועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית תל אביב-יפו החליטה היום כי לא תאריך את תוקפה של תוכנית תמ"א 38. בימים אלה עובדת העירייה על הגשת תכנית כוללת להתחדשות עירונית לוועדה המחוזית. 
לאחר כעשרים שנה מכניסת התכנית לתוקף וארבעה שינויים שנעשו בה, המחוקק הבין כי התכנית מקבעת "מוצר תכנוני חסר" וכשלה מלהשיג את מטרותיה ונקבע כי לא תוארך מעבר לאוגוסט 2024, אלא אם הועדה המקומית תגיש תכנית כוללת להתחדשות עירונית אל הוועדה המחוזית.
בימים אלה עמלה עיריית תל אביב יפו על עריכת תכנית כוללת להתחדשות עירונית שתאפשר התחדשות בניינית שכוללת מיגון וחיזוק מבנים, תוך מתן מענה לצורכי הציבור ובתפיסה תכנונית כוללת לשכונות העיר. במסגרת הליכי קידום התכנית, היא תעבור שיתוף ציבור ותוגש לוועדה המחוזית. לאחר מתן תוקף לתכנית היא צפויה ליצור וודאות תכנונית והליכי רישוי קצרים.
יודגש כי העירייה פועלת להקמת מסלול תכנון – רישוי בהתאם לתקנות תכנית-רישוי מהיר הידועות כחלופת שקד לצורך מתן סעד ליוזמות התחדשות עירונית ברמת הבניין הבודד שכבר החלו, אך לא יוגשו לפני תפוגת תמ"א 38. מסלול זה יפעל לפי הצורך בתקופת המעבר בין תפוגת תמ"א 38 וכניסתה לתוקף של תכנית כוללת להתחדשות עירונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה