נדל"ן ותשתיות

מהפכה באילת: התפנה שטח ענק למסחר, מלונות ואלפי דירות

בריכות המלח בכניסה לעיר אילת יפונו ובמקומם תבנה העיר אלפי דירות, שטחי תיירות, מסחר ועוד על קרקע עצומה בשווי כ-2.5 מיליארד שקל. רשות מקרקעי ישראל: "זהו הסכם היסטורי שיהווה מנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור"
מערכת ice | 
מלונות באילת (צילום shutterstock)
בשורה לעיר אילת: אלפי יח"ד, שטחי מסחר ומלונאות ייבנו בכניסה לעיר, לאחר שהנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה שני הסכמי ענק: פינוי מפעלי המלח בכניסה לעיר, ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו.
מדובר בעסקת ענק שהושגה לאחר שנים ארוכות של הליכי מו"מ ומאבקים משפטיים, במסגרתה סוכם כי החברה תפנה את קרקעותיה, שהיקפן כ-930 דונם, בכניסה לעיר אילת, לטובת פיתוח העיר ובניית אלפי יח"ד, שטחי תיירות, מסחר, תעסוקה ועוד. החברה תעתיק את פעילותה והמפעל  לשטח בריכות המלח הצפוניות יותר בעברונה, להבטחת המשך פעילותו העסקית של המפעל.

הדמיית השכונה: נעמה מליס
מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי ההסדר שאושר מגלם תועלות משקיות משמעותיות ובהן, בין היתר, "שחרור" והחזרה למדינה של חטיבת קרקע מתוכננת בשווי של כ-2.5 מיליארד שקל; המשך הבטחת מקור תעסוקה ופעילות תעשייתית באזור אילת; ודאות וצמצום סיכונים משפטיים לאור הליכים ארוכים שנוהלו בין הצדדים; וכן צמצום היקף הקרקע והזכויות בהן מחזיקה החברה (מכ-2000 דונם, לפחות מ-1000 דונם בלבד). 
העלות הכוללת של ההסדר עומדת על סך של 180 מיליון שקל בלבד (באיזון בין התמורה שתשולם לחברה בעד הפינוי והעתקת המפעל והכספים שתשלם החברה עבור הקרקע בעברונה ובמתחם המשתלות). 
המדובר בהיקף קרקע נרחב באזור ההתפתחות האופטימלי של העיר אילת, שישמש את העיר לצורכי מגורים, תיירות מסחר תעסוקה ועוד, תוך שההסכמה על הסדר הפשרה תביא לפתרון יעיל ומהיר, ככל הניתן, וללא הליכים משפטיים ארוכים ומורכבים של פיצוי ופינוי שלא בהסכמה.

תשריט: רשות מקרקעי ישראל
במסגרת ההסדר החברה תפנה את השטח בשתי פעימות: בפעימה הראשונה תפנה החברה את מרביתו המכרעת של השטח (כ-800 דונם, מתוך כ-930) בתוך 3.5 שנים בלבד, בעוד שלרמ"י תעמוד האפשרות לשווק את השטח עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח לא יאוחר מתום 7 שנים מיום חתימת החוזה, וגם ביחס לשטחים אלה תעמוד לרמ"י אפשרות לשווקם עוד טרם הפינוי. 
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "זהו הסכם היסטורי שיהווה בסיס להמשך הפיתוח של אילת לשנים הבאות. הפיתוח של השטחים החדשים יסייע לאילת למשוך אליה תושבים חדשים, אנשי עסקים ותיירים מכל העולם ויפעל כמנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור"
במקביל, רשות מקרקעי ישראל הודיעה גם על פינויו של מפעל האצות באילת הסמוך לבריכות המלח בכניסה הצפונית לאילת, שיפונה לטובת בניית 500 יח"ד ושטחי מלונאות בתוך חצי שנה. מדובר על  פינוי  של חטיבת קרקע בגודל כ-101 באילת, עליה נמצא כיום המפעל אצות, בהיקף של 110 דונם. מפעל האצות שייך לחברת N.B.T נייטשר בטה טכנולוגיות, נ.ב.ט בע"מ.

במסגרת המו"מ סוכם כי החברה תפעל לפינוי מהיר ככל הניתן של הקרקע ולא יאוחר מעד חצי שנה מיום חתימת ההסכם. במסגרת המו"מ שנוהל מול החברה הודיעה החברה כי ברצונה לקבל את שווי הזכויות האמורות בכסף, ובתמורה לפינוי המפעל וקבלת הזכויות בקרקע ישולם לחברה כ-41 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה