נדל"ן ותשתיות

חיים כצמן חוגג עסקת ענק: מה מכר תמורת כ-930 מיליון שקל?

ג'י סיטי, חברת הנדל"ן בבעלותו של המייסד והמנכ"ל חיים כצמן, סגרה עסקת ענק במסגרתה מכרה באצמעות חברת הבת,  ג'י סיטי אירופה, מרכז מסחרי בעיר פראג תמורת כ-232 מיליון אירו (כ-930 מיליון שקל)
מערכת ice | 
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב)
ג'י סיטי, חברת נדל"ן גלובאלית העוסקת ברכישה, השבחה, פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, מגורים ומשרדים באזורים אורבאניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות, מודיעה היום (ראשון) כי ג'י סיטי אירופה, חברת הבת בבעלות מלאה, חתמה על מכתב כוונות מפורט (LOI) למכירת המרכז המסחרי Flora הממוקם בעיר פראג, צ'כיה תמורת כ-232 מיליון אירו (כ-930 מיליון שקל), בדומה לשוויו בספרי החברה ליום 31 במרץ, 2024. 
הרוכשת הינה חברת נדל"ן צ'כית פעילה. שני הצדדים חתמו על מכתב כוונות מפורט (לא מחייב) הכולל את התנאים העיקריים לעסקה ולוחות הזמנים להשלמתה בכפוף להתקיימות של תנאים מתלים המקובלים בעסקאות מסוג זה. הנכס משועבד לטובת הלוואה בהיקף של כ-125 מיליון אירו. במרכז המסחרי שטח להשכרה של כ-40 אלף מ"ר וכ-770 מקומות חנייה עם גישה מצויינת לתחבורה ציבורית והוא נחשב לאחד מהמובילים בפראג. 
עסקה זו מהווה צעד משמעותי נוסף בתוכנית האסטרטגית של ג'י סיטי למימוש נכסים שאינם בליבת העסקים של החברה ולמיקוד עסקי. הנכס הנמכר הוא הנכס האחרון של החברה בצ'כיה, ומכירתו תתרום להקטנת הוצאות ההנהלה של החברה.  במסגרת התכנית עד כה השלימה החברה מכירת נכסים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקל, לא כולל הנפקת חברת הבת בברזיל. בשנתיים הקרובות החברה תפעל למכירת עוד כ-3 מיליארד שקל נכסים שאינם נכסי ליבה, כולל העסקה המדווחת. 
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City, מסר: "עסקה זו מהווה צעד משמעותי בהמשך מימוש התכנית האסטרטגית למכירת נכסים ומיקוד עסקי שבמסגרתה אנו ממקדים את הפעילות העסקית שלנו במרכז אירופה בפולין. עם השלמת הנכס הנמכר כאן יצאנו לחלוטין מצ'כיה מה שבין השאר ימשיך להקטין את הוצאות ההנהלה שלנו".
"שווי הנכס בעסקה מהווה הוכחה נוספת לאיכות הפורטפוליו הייחודי שלנו, לנדירות הכלכלית ולערך הרב הטמון גם ביתר נכסינו. נמשיך לפעול למימוש התכנית לצד קידום המהלכים להתייעלות משמעותית בחברה וכן ליישום התכנית למיקוד פעילותה של חברת הבת סיטיקון, דרך מכירת נכסים שאינם נכסי ליבה בהיקף של קרוב ל-1 מיליארד אירו, הפחתת המינוף והגדלת היעילות התפעולית שלה". 
"לצד מכירות נכסים שאינן בליבת עסקנו והקטנת המינוף כחלק מתוכניתנו האסטרטגית אנו גם מעצימים את נוכחותנו במדינות הליבה שלנו ישראל, פולין וארה"ב. בפולין אנו משלימים בימים אלו פרויקט מגורים נוסף ("פירלי") הכולל 442 דירות שהשכרתן תחל בימים הקרובים בשכ"ד גבוה בכ-30% משכ"ד מהתוכנית העסקית ובטמפה, פלורידה קיבלנו כבר טופס 4 חלקי לבניין בן 334 דירות שבנינו ואנו משכירים שם דירות בשכר דירה גבוה בכ-40% משכר הדירה שתוכנן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה