נדל"ן ותשתיות

התאוששות בשוק הנדל"ן? זו העיר שזינקה ב-150% בביקוש

בלעדי: זינוק של עד 150% בביקוש לדירות ברבעון הראשון של 2024, עלייה מתונה בהיצע. מנתוני יד2 עולה, כי נרשמו עליות בביקוש בהשוואה לרבעון הרביעי של 2023 ולעומת הרבעון הראשון
מערכת ice |  1
נדל"ן (צילום shutterstock)
ברבעון הרביעי של 2023 על רקע מלחמת חרבות ברזל, ארע קיפאון השוק הנדל"ן, אך על פי הנתונים וניתוחיהם של דוח של יד2, עולה כי ניכרת התאוששות ברבעון הראשון של 2024
על פי הניתוח שבדק את רמת הביקוש וההיצע לדירות למכירה באתר יד2, עולה כי נרשם זינוק של 64% בממוצע בביקוש לדירות ברבעון הראשון של 2024 בהשוואה לרבעון הרביעי של 2023, בעוד שהיצע הדירות למכירה באתר עלה "רק" ב-11% בממוצע בין שתי התקופות. 
בהשוואה בין הרבעון הראשון 2024 לרבעון הראשון של 2023, נרשמה עלייה של 15% בביקוש לדירות, וירידה של 2% בהיצע הדירות למכירה.
לדברי איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק של יד2: "הממצאים מראים, כי הביקוש לדירות בישראל לא נעלם, גם אם בשנה האחרונה היה מעט בקיפאון. העליות החדות במספר החיפושים בחלק מהערים שנבדקו משקפות את הביקושים הנדחים כתוצאה מהמלחמה, כשבולטת במיוחד העיר שדרות שרשמה זינוק של 150% בביקוש. ככל הנראה מדובר בחלק מהתושבים שפונו מהעיר בתחילת הלחימה, וחוזרים עכשיו. יהיה מעניין לראות את המגמה בחודשים הקרובים, אז נגלה אם הגורם המרכזי לעלייה בביקוש הוא אכן ביקושים שהיו עצורים, או שמדובר בתנועה חדשה של רוכשים והמשך התעוררות של שוק הנדל"ן. העלייה של כ-120% בביקוש בקריית אונו תומכת בטענות להתאוששות, שכן מדובר על עיר ביקוש במרכז הארץ ולא יישובי קו העימות".

(צילום: טל רביב)
שדרות וקריית אונו מובילות בביקושים
בבחינת הערים המובילות בעלייה בהיקפי הביקוש בין הרבעון הראשון 2024 לרבעון הרביעי של 2023, עולה כי הערים שדרות וקריית אונו תפסו את הפסגה עם זינוקים של 150% ו-119% בביקוש בהתאמה. אחריהן העיר אופקים עם זינוק של 99% בביקוש; מגדל העמק עם זינוק של כ-99%, וגני תקווה עם זינוק של כ-94% בביקוש ברבעון הראשון. 
לדברי דודי דביר, מנהל אגף המכירות בקרסו: "קריית אונו היא בין הערים המבוקשות ביותר למגורים בישראל, היא מושכת אליה אוכלוסייה חזקה ואיכותית מבחוץ וגם מתוכה, כאשר תושבים רבים שרוצים להשתדרג ברמת החיים, מחליפים דירה או רחוב אבל לא עיר מגורים. את שביעות הרצון אנחנו חווים ביתר שאת היום במשרד המכירות של מתחם 'אומאמי', אליו מגיעים רבים בעקבות המלצות חמות מחברים ומשפחה, שכבר מתגוררים או רכשו דירה במתחם, דבר התורם רבות לגיבוש חיי קהילה ושכנות מעולים.
הוסיף דביר: "לקוחות רבים שרכשו דירות במגדלים הראשונים, שבים ורוכשים דירות משודרגות יותר במגדלים החדשים במתחם, עובדה המאששת את ההנחה שלנו לגבי התפיסות המצוינות של השכונה והעיר בעיני תושביה.  כך, הם מוכרים את הדירות שרכשו בתחילת הפרויקט ורוכשים דירות חדשות – וזה בא לידי ביטוי בנתוני יד2 הן בצד הביקוש והן בצד ההיצע".
בחמישייה השנייה נמצאות הערים כפר סבא (93%), טירת כרמל (90%), יקנעם עילית (88%), כפר יונה (87%) ואור יהודה (86%). בסך הכל ב-20 הערים המובילות נרשמו זינוקים בשיעור של 80%-150% בביקוש בין שתי התקופות. אשקלון סוגרת את הרשימה עם זינוק של 80% בביקוש. 
שגיא לנצ'נר, מנכ"ל חברת ינוב הפעילה באזור השרון, מתייחס לעלייה החדה בביקוש בעיר כפר סבא, ומציין כי: "לא בכדי נרשם זינוק של מעל 90% בביקוש בעיר ברבעון הראשון. כפר סבא נתפסת כעיר איכותית וטובה באזור השרון, שמושכת אוכלוסיה חזקה וצעירה. מחירי הדירות בה נמוכים בממוצע מערי השרון הסמוכות כמו הרצליה ורעננה, והיא נותנת תמורה טובה לכסף של הרוכשים – בדמות חינוך ברמה גבוהה, שלל שטחים ירוקים, ופתרונות תחבורה טובים שהופכים אותה לפחות פקוקה באופן יחסי. לזאת יש להוסיף את ההתאמה שמייצרת העירייה בין כמות הדירות שמתווספות בהתחדשות עירונית לבין התשתיות העירוניות והשירות לתושב. לחברת ינוב כ-500 דירות בקנה בשלב טרום היתר כיום בכפר סבא, ואנו רואים בקרב הלקוחות את שביעות הרצון שלהם מאיכות החיים בעיר".
עפרה חדד, סמנכ"לי ומבעלי חברת יורו ישראל הפעילה באשקלון, מציינת כי "הזינוק בביקוש לדירות באשקלון אינו מפתיע. בכל העשורים האחרונים ראינו התעוררות בהתעניינות אחרי מבצעים צבאיים או בזמן הלחימה, בערים כמו אשקלון, נתיבות וכדומה, וכשהשקט חוזר גם הקונים חוזרים והמכירות מתגברות. הסיבה היא כי עיר כמו אשקלון, בימי שגרה, נותנת לתושביה תמורה גבוהה בעבור הכסף שלהם – הן מבחינת מחירי דירות אטרקטיביים, והן מהשירותים לתושב כמו חינוך ברמה גבוהה, מוקדי תעסוקה, אמצעי תחבורה, מוקדי תרבות ובילוי. אנו מזהים את ההתעוררות בביקושים בעיר בשבועות האחרונים הן מצד תושבי חוץ שמחפשים לעשות עלייה, הן מתושבי כל אזור הדרום, והן ממשפרי דיור מהעיר עצמה שמחפשים דירה עם ממ"ד". 
הניתוח בדק גם את השינוי בביקושים בין הרבעון הראשון השנה לרבעון הראשון אשתקד, ובין שתי תקופות אלה נמדדו זינוקים בשיעור מירבי של 81% בביקוש – בעיר טירת כרמל. אחריה כפר סבא עם זינוק של 54% בביקוש; פרדס חנה-כרכור עם זינוק של 51%; גני תקווה עם 49% זינוק; קריית ביאליק עם זינוק של 43%.
בחמישייה השנייה נמצאות הערים אור יהודה (זינוק של 38%); רמת השרון (37%); גדרה (37%); אופקים (34%); ומעלה אדומים (31%). 
עלייה נמוכה בהיצע הדירות 
עוד עולה מניתוח הנתונים, כי הערים המובילות בשינויים בהיצע הדירות למכירה באתר יד2, הן פרדס חנה כרכור, שבה היצע הדירות עלה ברבעון הראשון של 2024 ב-28% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2023; אחריה גן יבנה עם עלייה של 26% בהיצע; קריית אונו עם עלייה של 24%; אשקלון עם עלייה של 23%; ואופקים עם עלייה של 22% בהיצע. 
בחמישייה השנייה של הגידול בהיצע נמצאות הערים טירת כרמל (18%); כפר סבא, עכו, נהריה ורמת השרון (כ-16% כ"א).
בבחינת השינויים בהיצע הדירות בין הרבעון הראשון השנה לרבעון הראשון אשתקד, עולה כי גדרה מובילה עם עלייה של 35% בהיצע; אחריה קריית ביאליק עם עלייה של 31%; אור יהודה עם עלייה של 28%; אופקים עם עלייה של 27%; ופרדס חנה כרכור עם עלייה של 24% בהיצע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בסדר מוכרים על הנייר במצבע 80\20 וכאילו עולה
    הקונה הלא פראייר 06/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו לקנות דירה 3 חדרים קומה 4 בלי מעלית ב2300000 בראשון לציון
    סגור