נדל"ן ותשתיות

משבר ענף הנדל"ן: "המדינה חייבת להתעורר, אנו צפויים לעליית מחירים"

במסגרת ועידת שמאי המקרקעין, התייחס יו"ר מטה התכנון הלאומי על פעולתו בנושא הוצאת זירוז היתרי בניה. יו"ר מטה התכנון הלאומי: "הגענו להסכמות ואנחנו כבר לקראת כתיבת התקנות, הדבר יקצר בערך 70% מזמן הבדיקה של היתר הבניה"

מערכת ice | 
מחירי הדירות בישראל (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, shutterstock)
במהלך מושב הצהרים של היום השני של ועידת שמאי המקרקעין תחת הכותרת "ממלחמה להשבחה",  נשאל יו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן, כיצד הוא מטפל בזירוז הוצאת היתרי בניה ותהליכי תכנון.
בתגובה לאותה שאלה, ציין יו"ר מטה התכנון הלאומי: "בנושא הסרת חסמים בהיתרי בניה. דבר ראשון שהתחלנו לטפל בו זה כל נושא שיטת חישוב השטחים. העברנו את התקנות ומהיום תוכניות חדשות מדברות בשטח כולל ולא צריך לחלק את החלוקה בין שטח עיקרי לשירות".
לצד זאת, הוסיף אלנתן: "את העבודה הזו אנו לא עושים לבד אלא יחד עם שותפינו שזה השלטון המקומי, מהנדסי ערים, היזמים, השמאים שהציגו את הפן השמאי, והגענו להסכמות ואנחנו כבר לקראת כתיבת התקנות, הדבר יקצר בערך 70% מזמן הבדיקה של היתר הבניה, אבל זה רק פן אחד".

 
בנוסף לכך, יו"ר מטה התכנון הלאומי, התייחס למשבר החמור שחל בענף הנדל"ן, עליית מחירי הדיור וציין כי עליית מחירים תתמתן ברגע שהשוק יבין שיש היצע. "מבחינת היצע יח"ד אישרנו בשנה האחרונה ב- 2023 כ-180 אלף יח"ד חדשות".
יתרה מכך, ציין הבכיר כי היעד הממשלתי היה 125 אלף מומש ואף נרשם הישג נוסף: "הגענו ל- 180 אלף יחידות, זאת אומרת שמבחינת היצע של יח"ד אין חוסר ביח"ד, אם הצורך בסביבות 60-80 אלף יח"ד בשנה, אנו מתכננים כפול מזה לפחות ועל ידי זה אנחנו דואגים שיהיה בשוק את מה שצריך".
אחת הטענות הבולטות שהציג יו"ר מטה התכנון הלאומי, התקשרה שוב למחירי הדיור: "תהיה אולי עליית מחירים והיא תתמתן כי ברגע שהשוק יבין שיש היצע ומשך הזמן של הוצאת היתרי בניה מתחיל להתקצר והמדינה תבין ותכניס את היד לכיס ותיתן תמריצים".
היזם יעקב אטרקצ'י מקבוצת הנדל"ן "אאורה", התייחס למשבר החמור ששורר בענף הנדל"ן ואמר: "המדינה חייבת להתעורר, אנו צפויים לעליית מחירים משמעותית. זה יחצה אחד משמעית את הפיק של קיץ 22".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה