מינויים

נאשם בשחיתות ומונה למנכ"ל: הצלב האדום מעורר סערה

הצלב האדום החליט למנות לשורותיו מנכ"ל שנוי במחלוקת - פייר קרנבול. המנכ"ל החדש כיהן גם כמזכ"ל אונר"א בעבר, אך נאלץ להתפטר מהארגון לאחר שניהלה בשנת 2019 רומן עם אישה פלסטינית אותה ניסה לקדם למעמד בכיר 
מערכת ice | 
צילום פלאש 90
אין זה סוד כי ישראלים רבים כל כך בזים או לכל הפחות מפקפקים בלגיטימיות של ארגון הצלב האדום, לאחר שנראה כי מאמציהם לא נושאים פרי ביחס לחטופים בעזה. הארגון שמתעקש כי הוא שומר על ניטרליות, מינה אתמול (שישי), מנכ"ל חדש ושנוי במחלוקת: פייר קרנבול, אשר כיהן בעבר כמזכ"ל אונר"א, אך נאלץ להתפטר ממנו עקב חשד לשחיתות.
הארגון מסר בהצהרתו כי לקרנבול בן ה-57 יש למעלה מ-25 שנות ניסיון בתחום ההומניטרי, והוא "מוכר כמנהיג אסטרטגי ומכוון מטרה, עם ניסיון ארגוני עמוק ומסירות לצלב האודם". למרות ההודעה המרגשת, במבט זריז לאחור בנוגע לקריירה של המנכ"ל הנכנס, נגלה כי הוא הושעה מתפקידו ממניעים חשודים במיוחד.
המזכ"ל, כך נטען, קיים קשר רומנטי עם אישה פלסטינית בעת שעבד באונר"א בשנת 2019, וזה במטרה להפוך אותה לבכירה בארגון. שרד החוץ הישראלי טען כי זהו "הצעד הראשון בדרך לביעור השחיתות באונר"א".
אונר"א, הארגון שפועל עבור פליטים בעזה, מואשם לאורך השנים בהטיה גורפת כלפי הצד הפלסטיני – בין היתר באמצעות פרסום תוכניות למידה נגד ישראל והפצת מידע כוזב בקרב האזרחים העזתיים. בשנת 2018 הבית הלבן החליט להפסיק את המימון האמריקני לארגון, אך בהמשך הנשיא ביידן חידש אותו בהיקף מלא.
ארגון הצלב האדום נוסד כדי לתווך בין צדדים המנהלים סכסוך ובשביל לעזור לשבויי מלחמה. גם ארגון זה מואשם בהטיה ובחוסר אובייקטיבית – אך על ידי שני הצדדים. כלומר הוא לא מרצה לא את הצד הישראלי, ולא את הפלסטיני. בפועל, נראה כי הלגיטימיות של שני הארגונים אשר מציגים את עצמם כ"אובייקטיבים" – לא ממש מצדיקה את עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה