מינויים

כדי למנות חבר ליכוד: זוהר פועל להדחת יו"ר תאגיד ממשלתי

שר התרבות והספורט מנסה למנות את מהדי נסראלדין, אחד הפוקדים המשמעותיים למפלגת השלטון בחברה הדרוזית, לעמוד בראש המרכז למורשת הדרוזים. אלא שהחוק אינו מאפשר לו לעשות כן - מה שמוביל אותו לקצץ בתקציב המקום בניסיון להביא להתפטרות מיוזמתו של היו"ר המכהן
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שמו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר עלה לאחרונה בעיקר בשל מעורבותו בסוגיות הקשורות באלימות במגרשי הכדורגל וביחסה של המשטרה אליה, עתה מתפרסם ב"הארץ" כי זוהר פועל נמרצות על מנת להדיח את יו"ר המרכז למורשת הדרוזים ולמנות במקומו מי שנחשב לאחד מהפוקדים הגדולים למפלגת הליכוד בחברה הדרוזית.
לדברי בכירים במועצת המנהלים של המרכז, זוהר קיצץ במידה ניכרת בתקציב המרכז במטרה להביא להתפטרותו העצמאית של היו"ר המכהן כמיל אבו רוקון. מהדי נסראלדין, מי שזוהר רוצה למנות תחתיו, הוא מנכ"ל וגזבר המועצה המקומית כסרא סמיע. השר אישר כי ביקש למנותו לתפקיד, אולם לדבריו נסראלדין סירב.
 

המרכז למורשת הדרוזים הוא תאגיד ממשלתי שהוקם מכוח כח ב-2007. תפקידו להנציח את התרבות הדרוזית בארץ. תפקיד היו"ר נחשב למקצועי ולא פוליטי, והוא נבחר לפי החלטת המועצה המנהלת שממונה מטעם שר התרבות. אבו רוקון הוא אלוף במילואים ולשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מונה לתפקיד בתקופת כהונתו של ח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) היה שר התרבות.
 
גם שמו של הח"כ לשעבר מהליכוד פטין מולא כמועמד אפשרי. למרות זאת, זוהר בקשיים משום שהחוק אינו מאפשר לו לפטר את היו"ר. "אסור לקשור בין מחלוקת פרסונלית, ככל שזו קיימת, לבין פגיעה במרכז ובעובדיו", כתב אבו רוקון לזוהר במכתב ששלח אליו בתחילת השבוע ופורסם ב"הארץ". לדברי אבו רוקון בעקבות הקיצוץ הפתאומי הופסקו עבודות הבנייה של מוזיאון למורשת הדרוזים.
מטעמו של זוהר נמסר בתגובה: "השר מאשר שביקש למנות את מהדי נסראלדין לתפקיד יו"ר מועצת המרכז למורשת הדרוזית בישראל. האחרון הודיע שהוא מוותר על המינוי ומעוניין שכמיל אבו רוקון ימשיך בתפקידו. עניין התקצוב לתאגיד נתון לשיקולו הבלעדי של השר והוא יקבל החלטות בנושא בזמן הקרוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה