מינויים

מנכ"ל הפודטק הישראלי Wilk פרש מתפקידו: זו המחליפה שמונתה

דירקטוריון חברת הפודטק Wilk מודיע על מינויה של ד"ר אביטל בק למנכ"לית החברה. בק תחליף בתפקיד את תומר אייזן, אשר הצטרף לחברה לפני כשלוש שנים ופרש מתפקידו בחברה
מערכת ice | 
אביטל בק (צילום יחצ)
דירקטוריון חברת הפודטק Wilk מודיע היום (שלישי) על מינויה של ד"ר אביטל בק למנכ"לית החברה. בק תחליף בתפקיד את תומר אייזן, אשר הצטרף לחברה לפני כשלוש שנים ופרש מתפקידו בחברה.
ד"ר אביטל בק, בת 41 היא יזמית, חוקרת  ומרצה מוכרת בבימות בינלאומיות. בק בעלת תואר Ph.D בביולוגיה מולקולרית של התא ממכון ויצמן שלאחריו השלימה שני מחקרים במסגרת לימודי פוסט-דוקטורט בגנטיקה מולקולרית ובמיקרוביולוגיה, כמו כן, לאביטל תואר שני במנהל עסקים מ-PAC. היא נשואה ואם לשבעה ילדים.
מזה כעשור ד"ר בק ממלאה תפקידים שונים בתחום הביוטק במסגרתם הקימה וניהלה שתי חברות בתחום הבריאות, בשילוב יזמות עם מחקריה. ביניהם הינה מייסדת שותפה של NERA, תוכנית אקסלרטור לנשים אורתודוקסיות בהייטק, אשר תכליתה לפתח חברות טכנולוגיות המובלות ע"י נשים ולהעשיר את הגיוון התעסוקתי בעולמות ההייטק.  כמו כן, בק נודעה בעיקר כמייסדת שותפה ומנכ"לית סטארט-אפ MilkStrip לבדיקות חלב אם בישראל אשר נוסדה ב 2017 ומפתחת פס בדיקה שבודק את איכותו והרכבו של חלב אם באמצעות טיפה אחת. תמונה של רצועת הבדיקה מועלית לאפליקציה לנייד שמנתחת את המדגם ומספקת המלצות לנשים מיניקות. 
ד"ר אביטל בק תחליף את מנכ"ל Wilk היוצא תומר אייזן אשר הצטרף לחברה לפני כשלוש שנים והצעיד אותה להישגים פורצי דרך בתחום החלב המתורבת הן בפן המחקרי והן הפן העסקי כאשר בין הבולטות שבהן הייתה אישורן של מעבדות חיצוניות מובילות כי נמצאו רכיבי שומן, חלבון ולקטוז בדגימה של החלב שיצרה החברה ובכך הפכה WILK לחברה הראשונה בעולם המתקדמת בייצור של חלב מתורבת מרכיבים אמיתיים של חלב אנושי ובעלי חיים ומכאן הציגה השנה החברה את היוגורט הראשון המבוסס שומן מתורבת על בסיס תא.
תומר איידן (צילום: אסף דרורי)
בפן העסקי. חברת טרה, חברה בת של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה), נכנסה כשותפה בחברה ומחזיקה ב-3.6% מהמניות, כולל הסכם בלעדיות על רכיבי חלב פרה מתורבת תוצרת WILK, גולת הכותרת הגיעה באפריל האחרון, אז חברת דנונה העולמית הובילה השקעה של כ-3.5 מיליון דולר ומחזיקה כיום בכ-11.3% ממניות החברה.
שמטרת המהלך היא למסד שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח והטמעת רכיבי חלב אם מתורבתים, כאשר בעקבות מהלך זה תינתן לדנונה ראשוניות ברכישת מוצרי WILK בתחום חלב האם בעת חדירתם לשוק. החברה המבטיחה הונפקה ב-2021 לפי שווי של 200 מיליון שקלים ומאז היא נסחרת בבורסה בתל-אביב.
Wilk זכתה גם להכרה בינלאומית כאשר הייתה החברה הראשונה בתחום החלב המצטרפת לקואליציית החברות האירופאית Cellular Agriculture Europe הפועלות לקידום חקלאות תאית ומחויבות לפיתוח ובניית עתיד בר-קיימא בתחום המזון, כחלק מפעילות האיחוד האירופי
ד"ר אביטל בק, מנכ"לית וילק הנכנסת: "אני מודה לדירקטוריון וילק על הבעת האמון ועל הבחירה בי להוביל את חברת וילק. אני מביאה עימי ניסיון עשיר בתחומי המדע היזמות וחלב אם בפרט, עולם הזקוק לחדשנות, גדילה והתחייבות בלתי מתפשרת על איכות. אני מאמינה שיחד עם הצוות הנפלא ובעזרת רוח חדשה נצמיח את החברה למחוזות חדשים נפתח וננגיש מוצרים חדשניים, מצוינים וברי קיימא שתורמים לבריאות הציבור ואשר ישנו את עולם התזונה לילודים ולבוגרים ללא הכר, ויצעידו את החברה על פסגת טכנולוגיית הפודטק העולמית". 
תומר אייזן מנכ"ל וילק היוצא אמר: "בשלוש שנותיי המקצועיות האחרונות בהן כיהנתי כמנכ"ל WILK ייסדתי חברה הנמצאת היום בחוד החנית הטכנולוגית בזירת ה-FOODTECH הישראלית והעולמית, חברה עם בסיס קניין רוחני חזק, פיתוחים מתקדמים, שותפים מובילים מהארץ ומהעולם כגון: החברה המרכזית למשקאות ודנונה".
"החברה תמשיך להתקדם טכנולוגית ותכוון את השנים הקרובות למסחור הטכנולוגיה וקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. אני סמוך ובטוח כי כניסתה של אביטל בק תביא לחברה ניסיון מדעי ומסחרי רב ובכך תסייע לחברה לעמוד ביעדיה. אני יוצא בביטחון רב ומתוך רצון לחפש את האתגרים הבאים בחיי המקצועיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה