מינויים

צה"ל בשורת מינויים: אלוף-משנה מ' מונה למפקד סיירת מטכ"ל

אלוף-משנה ד"ר זיוון אביעד-בר מונה לראש חיל הרפואה ויהפוך להומו המוצהר הראשון בתפקיד; אלוף-משנה שרון איטח, שמפקד כיום על מחוז חיפה בפיקוד העורף, ימונה לנספח צה"ל הראשון במרוקו
מערכת ice | 
חיילים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
אלוף-משנה מ' מונה היום (שני) למפקד החדש של סיירת מטכ"ל. על פי הודעת דובר צה"ל, המינוי אושר על ידי שר הביטחון יואב גלנט. קודמו בתפקיד, י', מונה מפקד מערך ההתקפה בסייבר ביחידה 8200. 
החלק הארי של תקופת י' ביחידה תפס מבצע "שובר גלים" והמאמצים של כוחות הביטחון נגד גורמי הטרור ביהודה ושומרון. פעולה אחת לדוגמא הייתה ב-25 לאוקטובר, כאשר פעלה היחידה בשיתוף הימ"מ, השב"כ וסיירת גבעתי לסיכול תשתית הטרור "גוב האריות" בשכם. במבצע הלוחמים פוצצו מעבדת נפץ, הרגו 5 מחבלים ופצעו 21 מחבלים, חלק מהם בידי צלפי סיירת מטכ"ל שהשתמשו ברובה צלפים בארט MRAD. ב-25 בנובמבר 2021 הוענק ליחידה אות הערכה מבצעי על מבצע מסווג. ב-2 ביולי 2023 הוענק ליחידה צל"ש מאת הרמטכ"ל הרצי הלוי.

מינויו של מ' מגיע כחלק מסדרה של מינויים שאושרו היום על ידי הרמטכ"ל. תת-אלוף ברק חירם יפקד על אוגדת עזה. על אוגדת הגליל יפקד תת-אלוף יובל גז, שפיקד בעבר על חטיבת הצנחנים ועל יחידת מגלן.
אלוף-משנה ד"ר זיוון אביעד-בר, שכיהן כקצין הרפואה של פיקוד דרום ובעבר כקצין הרפואה של חטיבת גולני ושל אחת מיחידות העילית בצה"ל, מונה לראש חיל הרפואה ויהפוך להומו המוצהר הראשון בתפקיד. אלוף-משנה שרון איטח, שמפקד כיום על מחוז חיפה בפיקוד העורף, ימונה לנספח צה"ל הראשון במרוקו. 
מח"ט גולני המכהן, אלוף-משנה יאיר פלאי, יפקד על אוגדה 210, החולשת על גבול סוריה. אלוף-משנה יואב ברונר, שפיקד על החטיבה הצפונית באוגדת עזה ובהמשך על חטיבת הצנחנים, יהיה מפקד אוגדה 99.
על אוגדה 98 יפקד תת-אלוף גיא לוי, לשעבר מפקד בה"ד 1. מפקד בה"ד 1 הנוכחי, אלוף-משנה יהודה ואך, יפקד על אוגדת המילואים 252. תת-אלוף מורן עמר יפקד על אוגדת החוד הסדירה 36 ותת-אלוף דן גולדפוס יכהן בתפקיד ראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים. אלוף-משנה מ' יכהן כראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין.
כהונת הרב הצבאי הראשי תת-אלוף אייל קרים תוארך שוב בשנתיים נוספות. אלוף-משנה גלעד בר-טל יועלה לדרגת תת-אלוף ויפקד על להק מסוקים והשתתפות בחיל האוויר ואלוף-משנה יפתח נורקין, שפיקד על חטיבת השריון 7, יועלה אף הוא בדרגה ויכהן כראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה