מינויים

היסטוריה ברשות שדות התעופה: זה המינוי ששבר את תקרת הזכוכית

לראשונה תכהן אישה בתפקיד סמנכ"לית ברשות שדות התעופה, כאשר רו"ח לילך שחורי תמונה לתפקיד סמנכ"ל כספים אחרי 22 שנות עבודה ברש"צ
מערכת ice | 
מטוסי אל על (צילום פייסבוק/אל על - Yochai Mossi)
מועצת רשות שדות התעופה אישרה את המלצת וועדת המכרזים הפנימית שבחרה את רו"ח לילך שחורי לתפקיד סמנכ"לית כספים. שחורי, בוגרת תואר ראשון בהצטיינות במנהל עסקים של המכללה למנהל ובעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.
רו"ח לילך שחורי עובדת ברשות בתפקידים שונים, בחטיבת הכספים ובמועצת הרשות מזה כ- 22 שנה - בתפקידה האחרון שימשה כחשבת וממונה על הכספים וזאת בתקופה מאתגרת הכוללת, בין השאר, התמודדות עם השלכות משבר הקורונה על ענף התעופה בכלל ועל מצבה הפיננסי של הרשות בפרט.
 
כבר לפני שנה וחצי קבעה מועצת המנהלים מדיניות לפיה, הארגון יפעל לתיקון המצב המעוות ולשוויון הזדמנויות מלא בדגש על שילוב נשים בכל תפקידי הניהול בכלל זה בהנהלה הבכירה. יו״ר המועצה, יצחק ג'רי גרשון  הדגיש את העקרון לפיו: ״אשה יכולה לעשות כל מה שהיא רוצה ויכולה לעשות״ בדיוק כמו גברים. המהפיכה שמובילה מועצת המנהלים והנהלת רשות שדות התעופה במינוי  נשים לתפקידים בכירים; סמנכ"לית כספים, ראשי אגפים מתוכם תפקידים מבצעיים ותפעוליים: ראש אגף שיווק, ראש אגף בטיחות בטיסה , ראש אגף איכות והדרכת פקחי טיסה, ראש אגף תקינה מבצעית, ראש אגף תפעול במעבר אלנבי. 
בחלק מהתפקידים מדובר בפעם הראשונה בה מתמנות נשים לתפקידים ייחודיים ומדובר במינויים משמעותיים ופורצי דרך וכעת מינויה  של לילך שחורי לתפקיד סמנכ"לית כספים ברשות שדות התעופה.  
מועצת המנהלים של הרשות שמה לה למטרה, להמשיך ולפעול  גם בשנים הקרובות עד לשיוויון מלא בין נשים לגברים בארגון. "עוצמתו של גוף גדול ומורכב כרשות שדות התעופה קשורה קשר ישיר באיכות ההון האנושי - בלעדיו אין יכולת להניע מערכת כה מורכבת כרשות שדות התעופה. מתן שוויון הזדמנויות מלא לנשים וקידומן של נשים, בדיוק כמו את עמיתיהן הגברים, מבטא תפיסה ערכית, מעשית ואסטרטגית, שפירושה ארגון איכותי יותר, מגוון יותר ומביא לידי ביטוי את התפיסה מצויינות  וגיוון פירושן כוח".
רשות שדות בתעופה, כגוף מוביל, מבקשת להוות דוגמא ומקור השראה בכול הנוגע לקידומן של נשים, בכול התפקידים ולראשונה מינוייה של לילך שחורי כסמנכ"לית כספים ובמינוי נוסף של לתפקידים מבצעיים ותפעוליים. 
הנשים ברש"ת מכהנות במגוון תפקידים ובכל התפקידים -  בתחום הביטחון, בפיקוח טיסה ברש"ת  כאשר למעלה מ 70 פקחיות  מאיישות את מגדלי הפיקוח ובבקרות האוויריות.  למעלה מ 20 נשים מבצעות תפקיד מבצעי כ"מרשליות" אוויריות, למעלה מ 20 נשים הן ראשי משמרות וביחידות המטה מהוות הנשים שיעור של למעלה מ- 40%  בתפקידי ראש אגף מקצועי, שיעור העולה על שיעורן של הנשים מתוך כלל העובדים ברש"ת וכאמור ארבע מתוך ששת הנשים שזכו במכרזי ראש אגף - ארבע בתחום המבצעי .
מינוין של  הנשים השנה בתפקידים משמעותיים משקף את ערכי רשות שדות התעופה, ובכלל זה מתן שוויון הזדמנויות מלא, ומבטא את השאיפה למיצוי ההון האנושי המופלא ברשות שדות התעופה, בני כול המגדרים, גברים ונשים כאחד.
המנכ"ל חגי טופולנסקי אמר בסוף הוועדה אשר בחרה את לילך שחורי לתפקידה - "אני מברך את לילך שחורי כסמנכ"לית ראשונה  ואת נשות רש"ת כולן על הישגיהן ועל תרומתן להצלחת רש"ת בכל תחומי העשייה והמקצועות. השילוב של לילך עם  הניסיון העשיר, הכרת המערכת הפיננסית וההכרות המעמיקה של רשות שדות התעופה בהנהלה בתקופה של יציאה ממשבר מהווה מכפיל כח לארגון".
עוד הוסיף המנכ"ל: "אני מאחל ללילך הצלחה בתפקידה המורכב והייחודי בתקופה מאתגרת ובמשימה יחודיית של השמירה על האיתנות הפיננסית של הרשות ולכל הנשים שזכו במכרזים הצלחה רבה בתפקידן - לילך ברוכה הבאה להנהלה . רשות שדות התעופה שמה דגש על קידום נשים, בכול התפקידים והמקצועות. נמשיך גם בעתיד את המגמה של מיצוי ההון האנושי והנשי. בו בזמן, אנו ממשיכים להקפיד על סביבת עבודה ראויה, בטוחה ומכבדת עבור כולם, נשים וגברים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה