מינויים

יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר תמונה לפרקליטה הצבאית הראשית

יפעת תומר - ירושלמי תתמנה לתפקיד הנחשף ותהיה האלופה השנייה בתולדות צה"ל.  גנץ: "בטוח שהיא תמלא את התפקיד באופן מצוין, גאה למנות אישה שנייה בדרגת אלוף"
מערכת ice |  1
יפעת כהן ירושלמי, הפרקליטה הצבאית החדשה (צילום ויקיפדיה)
מינוי חדש ומפתיע הוכרז היום בצה"ל. תא"ל יפעת תומר-ירושלמי מונתה על ידי שר הביטחון בני גנץ לפרקליטה הצבאית הראשית החדשה ולמעשה תהיה האלופה השנייה בתולדות צה"ל לאחר חברת הכנסת אורנה ברביבאי ששברה את תקרת הזכוכית, ומונתה גם היא לאלופה תחת גנץ כשהיה רמטכ"ל.
שר הביטחון קיבל למעשה את המלצתו של רא"ל אביב כוכבי ואישר את מינויה בעקבות התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהודעה שהוציא משרד הביטחון ציין גנץ כי האלופה הבאה היא אישה פורצת דרך שקידמה רפורמות חשובות למען אנשות הקבע ומלווה את שילוב הנשים בתפקידי מפתח בצבא לצד הטיפול בהטרדות מיניות. "כשר הביטחון, אני גאה למנות אותה לאישה השנייה בדרגת אלוף בצה"ל, ואני בטוח שהיא לא תהיה האחרונה".
 
תא"ל תומר-ירושלמי הגיעה לפרקליטות הצבאית עם גיוסה לצבא ובמשך שנות שירותה שימשה במגוון תפקידים ביחידה, בהם עוזרת בכירה לתובע הצבאי הראשי, עוזרת משפטית לפרקליט הצבאי הראשי, סגנית פרקליט פיקוד המרכז, ראש ענף פיקוח משפטי וראש ענף חקיקה ותקשורת.
בשנת 2007 מונתה לכהן כשופטת בית הדין הצבאי המחוזי, במחוזות שיפוט מטכ"ל, מרכז, עורף וחיל-האוויר. בשנת 2010 קודמה לסגנית נשיא בבית הדין הצבאי המחוזי מטכ"ל ועורף. בשנת 2015 מונתה לתפקיד ראש מחלקת הייעוץ והחקיקה (רמ"ח יעח"ק), והחל מספטמבר 2019  היא משמשת כיועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהיה לה קשה להעלים את השחיתות שקורה בפרקליטות הצבאית !
    אסף 07/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד מעט הפצ"ר היוצא,ר' אט''ל לשעבר,ר' אכ"א לשעבר והרמטכ"ל אמורים להתייצב בבית הדין בבאר שבע בעניין זיופי מסמכים מצד קצינים מאט"ל נגד עובדי צה"ל !
    סגור