מינויים

שופרסל מסתבכת: משרד הבריאות יפיל את מינוי היו"ר החדש?

במשרד הבריאות מעוניינים לחסום את מינויו של פרופסור יצחק שפירא ליו"ר הדירקטוריון: "על עובד בכיר בבית חולים לפנות כמקובל לקבלת היתר עבודה פרטית" ואיך הגיבו ברשת הענק?
מערכת ice | 
שופרסל (צילום pexels)
גם אחרי שוויתרו על תפקיד המנכ"ל והחליטו למנות את פרופ' יצחק שפירא שמשמש סמנכ"ל בית החולים איכילוב ליו"ר הדירקטוריון בשופרסל, האחים אמיר קמים הבוקר [שני] לעוד בעיה, כאשר במשרד הבריאות מעוניינים לחסום את מינויו של שפירא.
על פי דה מרקר, ההסבר לכך הוא שבמשרד הבריאות מדגישים: "על עובד בכיר בבית חולים לפנות כמקובל לקבלת היתר עבודה פרטית. הציפייה היא שעובד ציבור בתפקיד ניהולי בכיר יקדיש את מירב זמנו למשרתו הבכירה. משרד הבריאות יקיים שיח בעניין עם עיריית תל אביב, הגוף המעסיק במקרה זה, וגורמים רלוונטיים נוספים, ככל שיידרש".

יש לציין כי בישיבה של האחים אמיר והדירקטוריון, נקבע כי היקף פעילותו של שפירא יעמוד על שעה אחת בלבד מדי שבוע, מה שעשוי להפריע לו לפקח על ההנהלה, אליה הוא נחשב מקורב מאוד. בארבע שעות חודשיות הוא אמור להיות חלק מההחלטות הגדולות ביותר של הרשת. זה אפשרי?
בית החולים איכילוב הגיב: "בשבת התוודענו לכך שפרופ' יצחק שפירא, מהיותו חבר דירקטוריון, התבקש למלא תפקיד יו"ר דירקטוריון, וזאת ללא קבלת תמורה עודפת ביחס לתפקידו הקודם כדירקטור, ובהיקף משרה שאינו פוגם בעבודתו באיכילוב. הסוגיה נבחנה הן במישור המשפטי והן במישור הערכי ולא נמצאה מניעה, במקביל ייערך הסכם ניגוד עניינים מתאים. החל מ-1 בספטמבר, שפירא הוא לא עובד עירייה ולא עובד מדינה, הוא עובד תאגיד הבריאות".
שופרסל מסרה בתגובה: "פרופ' שפירא עתיר ניסיון ניהולי מונה כיו"ר לא פעיל. שפירא אינו מקבל כל תגמול בגין כהונתו כיו"ר והוא זכאי לשכר דירקטורים כמו יתר הדירקטורים בחברה. שפירא מועסק על ידי תאגיד הבריאות באיכילוב. כהונתו גם כדירקטור וגם כיו"ר הדירקטוריון אושרו על ידי הנהלת התאגיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה