מינויים

ביטוח לאומי מחכה לתשובות: דרישה דחופה למינוי מנכ"ל חדש

שרד המשפטים החליט לשים סוף לפארסה המוזרה, לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, פנתה במכתב לבן צור שבו דרישה למנות באופן מיידי מנכ"ל, או ממלא מקום מנכ"ל לכל הפחות
מערכת ice |  1
ביטוח לאומי (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, vecteezy)
אחרי שב-12.2 הרחשה פארסה של ממש בביטוח לאומי, בזמן מלחמה, כאשר מאז אותו היום לא עומד בראש הגוף החשוב מנכ"ל, כאשר התוקף למינויה הזמני של מ"מ המנכ"ל ירונה שלום לא הוארך פעם נוספת על ידי שר העבודה יואב בן צור. כעת, משרד המשפטים נכנס למערכה עם דרישה למינוי מיידי.
בינתיים, בן צור העניק רק סמכויות חתימה לסמנכ"ל משאבי אנוש של המוסד, צביקה כהן כדי לתפקד במינימום ההכרחי לתפקיד אתמול, משרד המשפטים החליט לשים סוף לפארסה המוזרה, לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גיל לימון, פנתה במכתב לבן צור שבו דרישה למנות באופן מיידי מנכ"ל, או ממלא מקום מנכ"ל לכל הפחות.
בינתיים, בדה מרקר תולים את המצב בש"ס שם נטען כי אריה דרעי רוצה למנות את אחד ממקורביו לתפקיד ועל כן ירונה שלום לא ממשיכה. מדובר השר נמסר לדה מרקר: "בימים הקרובים שר העבודה ימנה מ"מ למנכ"ל הביטוח הלאומי".
רק לאחרונה 12 בכירים בארגונים חברתיים שלחו פנייה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו ובה דרישה למינוי בהול של מנכ"ל חדש לביטוח לאומי. הבטח"ל אחראי לסכום של כ-125 מיליארד שקל בשנה עבור מקבלי קצבאות ותמיכות, ומאז שממלאת מקומו של המנכ"ל, ירונה שלום, סיימה את החוזה הזמני שלה, עדיין אין מחליף, על אף שנשמעו המלצות רבות להשאירה בתפקיד.

לפי YNET' במכתב צוין: "חשש כבד לתפקודו המקצועי של הביטוח הלאומי, וליכולתו לעמוד במשימות האסטרטגיות החשובות שלפתחו, בתור עמוד תווך בחוסנה החברתי והכלכלי של מדינת ישראל. ארגון מרכזי כביטוח לאומי מהווה תשתית חברתית חיונית, ומוסד שתחת ניהולו כסף ציבורי רב. המוסד לביטוח לאומי נדרש להתמודד עם האתגרים החברתיים המורכבים ביותר, גם בעתות שגרה, וביתר שאת בשעת משבר לאומי, בדומה למצב היום. עצם העדר מנכ"ל הינו בעל משמעות הרסנית עבור מאות אלפי אזרחים בישראל. אנו מאמינים שיש צורך בהול במנכ"ל קבוע שיתווה מדיניות במציאות המשתנה ויתכנן לטווח הארוך את אסטרטגיית הארגון".
עוד נכתב: "מפרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7.10.23 ממלאת מקום המנכ"ל, ירונה שלום, הגיבה ופעלה באופן גמיש למציאות המשתנה על בסיס ניסיון והיכרות עמוקים עם המערכת. הידע שהצטבר בארבעת החודשים האחרונים, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה ארגונית, הינו משמעותי להמשך המלחמה ולחוסנו של העורף הישראלי העומד מול אתגרים רבים. אגפיו השונים ופעילותו מספקים מענה לאתגרים רבים, החל מאופן הטיפול באנשי המילואים ומשפחותיהם, סיוע רחב לנפגעים הרבים בגוף ובנפש, מתן מענה למפונים מאזורי הלחימה, והזעזועים המורגשים והצפויים בשוק העבודה הישראלי".
לסיום הודגש: "תהליך המינוי הארוך אשר נכשל וטרם הושלם לצד סיום תפקידה של ירונה שלום מעמידים בסיכון את יציבות הארגון בימים כה רגישים ועלולים לפגוע פגיעה אנושה באפקטיביות השירותים החברתיים המוענקים לאזרחים. גודל השעה וחשיבות הארגון, מחייבים את התערבותך בנושא. אנו קוראים למינוי מנכ"ל/ית מקצועי/ת וקבוע/ה בהקדם ועד אז לשמור על יציבות המוסד והנהגתו על ידי החזרת ירונה שלום כממלאת מקום".
כל זאת קורה בזמן מלחמה כשמאות אלפים תלויים בבטח"ל, ובינתיים ועדת המינויים פסלה כל מועמד שהמליצה ועדת האיתור לאחר לא מעט פגישות . בן צור נוטה למנות ועדת איתור סופית, בכלכליסט פורסם כי להערכת בכירים בביטוח לאומי תוך זמן קצר יימצא מנכ"ל קבוע.
 
מאז שעזב מאיר שפיגלר את התפקיד כדי לשמש מנכ"ל חברת החשמל באוקטובר 2022, שלום כיהנה כמ"מ ובחודש נובמבר פורסם קול קורא למועמדים. פרופ' שלמה מר יוסף ווועדת האיתור שעמד בראשה, המליצו על בועז יוסף, ירונה שלום עצמה ומנכ"ל משרד הפנים לשעבר מרדכי מרדכי.
בוועדת האיתור לקחו חלק גם מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, וכן מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי הגר יהב. אגב, לפי כלכליסט, המשמעות של ההמתנה עד להרכבת ועדת איתור נוספת, היא למנות שוב את שלום לתפקיד מ"מ המנכ"ל או להחליפה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר הבריאות?
    א.ש 02/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיקר בריאותם של השרים הלא יוצלחים שלנו. מאיפה באו לנו "מנהיגים" כל כך לא מוכשרים?
    סגור