דעות

אסור ליפול ברוחנו, אויבינו מנסים להכניס מורך ופחד

הרב דוד יוסף בטור מיוחד ל-ice על מלחמת "חרבות ברזל", הרוח בעם, והתפילות בליל הילולתו העשירי של מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל
הרב דוד יוסף | 
הרב דוד יוסף (צילום יעקב כהן)
אמש בחצות לילה, ליל הילולתו העשירי של אבינו מורינו ועטרת ראשינו רבן של כל בני הגולה מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל, עליתי על ציון קודשו של אבי מורי יחד עם אחי הרבנים הגאונים שליט"א. מידי שנה בחצות הלילה בליל ההילולא, אנו מקיימים עצרת סליחות מרכזית במעמד אלפים, לאחר כינוס זיכרון עם תלמידי אבא ע"ה המובהקים בבית המדרש 'יחוה דעת' בירושלים.    
כמה נחמץ ליבי על אותם אלפים שהשתוקקו להגיע כמידי שנה, אך נמנעו בשל המלחמה הקשה ואיום הטילים הבלתי פוסק על אזרחי ישראל  בכל רחבי הארץ. באותו רגע נשאתי תפילה וביקשתי ממו"ר אבינו מרן זיע"א, שכפי שבחיי חיותו היה מליץ טוב על ישראל ועמדה להם זכותו למגן וצינה, כן יעמוד עתה לפני קב"ה ויתפלל בעד שארית הפליטה שהקב"ה יחוס ויחמול על עמו בחסד ורחמים, ויאמר להרף ולמשחית די.
הזכרתי את דאגתו של מו"ר אבינו זיע"א בעת מלחמה ובעיתות מצוקה, כמה שפך דמעותיו כמטר כאשר שמע על יהודים הנתונים בצרה ובשביה, או בני ציון היקרים אשר טינו בפניו את מצוקתם, וכי אין ספק שכוחו גדול לעורר רחמי שמים דווקא ביום הסתלקותו, והוא יעמוד בתפילה בכיסא להוציאנו בקרוב מאפלה לאורה.
בקשתי ממנו שיעמוד וירבה בתפילה, תחינה וזעקה לריבונו של עולם שיעמוד מכסא הדין ויישב על כסא רחמים, והתמלא ברחמיו הגדולים על עמו ישראל, שיצילנו ויפדנו בחסדיו הרבים. נשאנו תפילה לשלומם של החיילים, שיגן עליהם קב"ה ויצליחו במשימתם להביא שקט ושלווה לעם ישראל, ועל העם יושב בציון שירחם ה' על פליטת שארית עמו שיצילם מכל מיני פורענויות ומתרגשות לבוא לעולם, וכן נשאנו תפילה מעומקא דליבא על השבויים והנעדרים שקב"ה יוציא ממסגר אסיר, לא יאונה להם כל אוון, וישיבם בריאים ושלמים לבתיהם לשלום.
ולכם אחים יקרים, ימים כואבים מאוד עוברים עלינו, הלב נשבר, הנפש מפוזרת, אבל יחד עם זאת בלבנו תפילה ותקווה לבורא עולם. אסור ליפול ברוחנו, אויבינו מנסים להכניס מורך ופחד, אך אנחנו יכולים לסלק אותו מעלינו, כי קב"ה איתנו, "בנים אתם לה' אלוהיכם" (דברים יד, א), ה' יתברך הוא אבא שלנו, א-ל רחום וחנון, רבב חסד ומרבה להיטיב, והוא מבטיח לנו, "ואתה אל תירא עבדי יעקב... מואל תחת ישראל, כי הנני מושיעך מרחוק, ואת זרעך מארץ שבים, ושב יעקב ושקט ושאנן ואין מחריד".
הכותב: הרב דוד יוסף, ראש כולל יחוה דעת וחבר מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס. היה רבה של שכונת הר נוף בירושלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה