דעות

העלייה להר הבית היא זכות לכל יהודי, גם אם הוא שר בממשלה

בהר הבית חבוי פוטנציאל לאירוע ביטחוני בסדר גודל עולמי ואני נזהר שלא לומר – מלחמת עולם. כל יהודי זכאי לעלות להר וטוב שכך, רק השאלה האם בכל מחיר? חשוב לזכור ששיקול דעת הוא לא מעשה מגונה ולא  תמיד ייקוב הדין את ההר
משה קראדי |  2
משה קראדי (צילום יוטיוב/ אוניברסיטת חיפה)
מטלותיו של מפכ"ל המשטרה בישראל רבות ומגוונות: מאבק בפשיעה, בטרור, בבטיחות בדרכים, בפשיעה מאורגנת, הפרות סדר ועוד.
הנושא שמדיר שינה מעיניו של מפכ"ל, כמו מעיניו של מפקד מחוז ירושלים הוא הר הבית.
להר הבית משמעויות רבות, לאומיות, פוליטיות, מדיניות, דתיות ומהווה מחלוקת בין דתות, בין לאומים ושאלת הריבונות עליו עדין נמצאת במחלוקת. הר הבית הוא חבית חומר נפץ הממוקם במרכזה של עיר הבירה ולאורך השנים קיצונים משני הצדדים, יהודים ומוסלמים, ניסו לבצע בו פיגוע שיביא להסלמה בין לאומית. באחת האוניברסיטאות נערך מחקר בשאלה האם יש סיכוי שתפרוץ מלחמת עולם שלישית ואם כן מאיזו סיבה.
לשאלה הראשונה התשובה הייתה חיובית ולשאלה השנייה התשובה הייתה סכסוך בהר הבית שבירושלים. בהר הבית חבוי פוטנציאל לאירוע בטחוני בסדר גודל עולמי ואני נזהר שלא לומר – מלחמת עולם. הר הבית הוא המקום השלישי בחשיבותו למוסלמים. עבור היהודים הוא הר מוריה - שם שכן בית המקדש ועוד ישוב וישכון לדעתם של נאמני הר הבית.
ב-1969 ניסה תייר אוסטרלי תימהוני להצית את הר הבית, המחתרת היהודית של שנות ה-80 זממה לפוצץ את כיפת הסלע ובשנת 1990 נהרגו 17 פלסטינאים מירי של שוטרים על רקע מהומות דתיות שפרצו בהר הבית. האינתיפאדה השנייה פרצה לאחר עליית ח"כ אריאל שרון להר הבית. בתקופת כהונתי התקבל מידע ממערכת מודיעינית על כוונה לירות טילי לאו על הר הבית במטרה לטרפד את רעיון ההתנתקות. מפלס המתח עולה ויורד לאורך השנים ומשטרת ישראל נדרשת לבצע באופן קבוע הערכת מצב ולהיערך לקראת הפרות סדר צפויות גם בחודש הרמדאן וגם  בשלושת הרגלים.
לאחרונה שוב עלתה על סדר היום סוגיית הר הבית לאור ביקורו של ח"כ איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, על ההר. הר הבית מנוהל דתית ע"י הוואקף הפלסטיני והוואקף הירדני תחת ריבונות ישראלית כאשר משטרת ישראל ידעה לאורך השנים למצוא איזון נכון ולאפשר ליהודים לצד מוסלמים לעלות ולבקר בהר הבית. כל יהודי זכאי לעלות להר הבית וטוב שכך, רק השאלה האם בכל מחיר? עליה להר הבית מחייבת הערכת מצב לאור מודיעין עדכני והשאלה האם ראוי לממש את הזכות בכל מחיר גם במחיר של סכנה ביטחונית כזו או אחרת.
העלייה להר הבית היא זכות לכל יהודי וגם אם הוא שר בממשלה. רק חשוב לזכור ששיקול דעת הוא לא מעשה מגונה ולא  תמיד ייקוב הדין את ההר.
הכותב: משה קראדי, מפכ"ל המשטרה לשעבר
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הכותב הוא איש טיפש (ל"ת)
    דתי מהבית 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סחתיין. יהודי יכול להתפלל בכל מקום וודאי בהר הבית. (ל"ת)
    סחתיין 01/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור