דעות

קאט דה בולשיט: חמשת כללי הזהב לסרטון וידאו אפקטיבי

עודף קריאייטיב, קהלים קטנים מדי או תכנים בלתי הולמים - אלה הן רק כמה מהטעויות שהופכות קמפיין וידאו ללא אפקטיבי. אז איך בכל זאת מרימים קמפיין מוצלח?

עינת ביטרמן |  2
צפייה בווידאו אונליין (צילום bruce mars from Pexels)
ה-online video הוא הוורטיקל הצומח ביותר בשנים האחרונות, אשר לא מפסיק להשתנות ולהתפתח. נטפליקס, אימפריית התוכן האמריקאית, שבמודל פשוט ומדויק השתלטה על אחוז גבוה משעות הפנאי, שינתה את כללי המשחק. כללים אלה ממשיכים להשתנות תדיר גם במדיה החברתית, ב-story, ועוד.
הרייטינג כבר שם; כולנו צופים ב-online video, ו-77% מהציבור אף צופה מידי יום. מפרסמים מבינים כיום שהגדלת הנוכחות של ה-online video בתמהיל הפרסום היא הכרחית להעברת מסרים ולמפגש עם קהל היעד. השינויים התכופים בעולם הדיגיטל דורשים תשומת לב גבוהה במיוחד, שכן קמפיינים נועדו להיות אפקטיביים והתפקיד של אנשי מדיה הוא לוודא כי אכן כך הדבר.
בתוך כך עולה התהייה - מהו באמת קמפיין וידאו טוב שמביא לתוצאות, ואיך מתכננים ומודדים אותו? לראייתי, אלה חמשת חוקי הזהב ליצירת קמפיין וידאו אפקטיבי:
Plan for Reach – חוזרים לבייסיק כי קצת התבלבלנו. כדי לצמוח, מותגים זקוקים לצרכנים חדשים, ומבלי להגיע לכמות גדולה מספיק של צרכנים - לא יהיו מכירות. יש להקפיד שמספיק אנשים רואים את המסר בפלטפורמות הווידאו השונות, ולכן יש לוודא שביצירת הווידאו פונים לקהל רחב מספיק המייצר ביקושים.
Quality before Quantity - מיועד למפרסמים חובבי הפקות, ריבוי קריאייטיבים ושלל מסרים שונים: המפתח נמצא בכמויות. לפני שיוצאים להפקה של סרטים חדשים כדאי לעצור ולבדוק האם באמת דרושה כאן הפקה חדשה? לפעמים אפילו התאמה קטנה תעשה את העבודה. ואם הוחלט על הפקה חדשה, עדיף להתמקד בשניים-שלושה מסרים ולא יותר. בהקשר זה צריך לבחון כיסוי (Reach) לא רק לקמפיין אלא גם לכל גרסה. אין טעם להשקיע בסרטים שמעט מאוד אנשים יראו, אם בכלל.
Phase for Repetition – אולי הנקודה החשובה ביותר. נכון שזמן השהייה מול מסכים הולך וגדל, אך כך גם הגירויים הבלתי פוסקים בחיי היום-יום. רפטיציה היא קריטית לזכירות והנעה לפעולה, וכדי להצליח להשיג אותן, צריך לייצר הרבה יותר הזדמנויות מבעבר למפגש עם הצרכן. הרעיון הוא לתכנן את המסלול האפקטיבי ביותר של נקודות המפגש עם הצרכן, ולוודא שרואים את הווידאו מספיק.
Audience are Key - אין ספק שהיתרון הגדול בעבודה בדיגיטל היא עבודת קהלים ממוקדת. אבל קורה לא מעט שהעבודה בקהלים הולכת לקצה - לקהלים קטנים מדי ולא אפקטיביים. כשזה קורה - הקמפיין נתקע, העלויות מזנקות ולא מצליחים לממש את המטרות. חשוב מאוד לוודא שקהל היעד שהוגדר גדול מספיק ויכול להחזיק קמפיין שיגיע לכיסוי רחב ואפקטיבי כמו בחוק הראשון.
Be Relevant and Safe - האינטרנט הוא ג'ונגל. רק לפני שנה חברות גדולות במשק הורידו פרסומות ביוטיוב בגלל שעלו עם תכנים לא ראויים. לצד היתרונות הרבים של עלייה ביוטיוב, קיימת בעייתיות במיקומים הספציפיים של הפרסומות, לא רק בגלל התוכן שלהן, אלא הרבה פעמים בגלל הרלוונטיות, כמו בתוכן ילדים לדוגמא, וחשוב להכיר את זה.
מצד שני, אפשר וצריך למזער את התכנים הללו בתוכניות שלכם. בדקו כיצד חברת המדיה שלכם מתייחסת לנושא והאם יש לה כלים אוטומטיים שממזערים את התכנים הללו. עשו הכל כדי לשמור על בטחון המותג שלכם.

הכותבת הינה ראש תחום וידאו ביוניברסל דיגיטל מקאן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה מעולה! תודה (ל"ת)
    ליאור 01/2020/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חחחחחחח
    מיכאל 01/2020/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממתי מקאן מבינים בוידאו? חחחחח
    סגור