דעות
כשתכניות העבודה ל-2020 כבר בהכנה: 5 מגמות בפרסום ודיגיטל
וידאו פרסונלי, שירות לקוחות דיגיטלי, חיפוש קולי בגוגל, ו"פלישת המכונות" - איש הפרסום אלון מיכאלי מוליאן על המגמות בשנה הקרובה, וכמה טיפים למטיבי לכת

תכניות העבודה כבר בדלת, והמון מאמרים ברשת מנסים לשרטט את המגמות המובילות ל-2020 בתחום השיווק והפרסום. אבל אתם יודעים איך זה, לא הכל מותאם לשוק המקומי. מדברים על האלגוריתם של גוגל, על אוטומציה של קריאייטיב וסרטוני ווידאו, על חיפוש קולי ועל מיקרו משפיענים. אבל מה באמת חשוב?
אז בלי לאכול את הראש ועל כל נושא יש המון מידע ברשת שכדאי לקרוא ולהתעמק - הנה 3 מגמות עיקריות שאני ממליץ ליישם השנה, ועוד שתיים למיטיבי לכת:
1. "לא על הבאנר לבדו" - השתמשו בווידאו בכל שלבי ה-FUNNEL השיווקי ולא רק בשלב התדמית.
(ממהרים? אפשר לדלג) המגמה של שימוש בווידאו חוזרת ועולה מדי שנה ומקבלת השנה תפנית אסטרטגית חשובה. השנה הווידאו מקבל בוסט דווקא מכיוון המשפך השיווקי שבכל שלב שלו אפשר וצריך לשבץ וידאו. בחלק העליון של המשפך (שלב ה-SEE) זה יהיה הסרט המותגי הקלאסי, אבל מה לגבי התוכן והחלק המכירתי? 2020 תהיה שנת הווידאו לאורך כל המשפך. בשנה האחרונה הופתענו לגלות כמה המרות יש מסטוריז, למשל. ראינו כמה מודעות וידאו יכולות לייצר לידים בפייסבוק. זה הזמן לתקוף את כל חלקי ה-FUNNEL ולייצר כמה שיותר פריטים ויזואליים. עוד דגש שכדאי לשים לב לווידאו השנה זה נושא הזמן - קצר, זריז, ברור. תתפלאו כמה יצירתיות אפשר להכניס ל-6 שניות.
(ממהרים? אפשר לדלג) המגמה של שימוש בווידאו חוזרת ועולה מדי שנה ומקבלת השנה תפנית אסטרטגית חשובה. השנה הווידאו מקבל בוסט דווקא מכיוון המשפך השיווקי שבכל שלב שלו אפשר וצריך לשבץ וידאו. בחלק העליון של המשפך (שלב ה-SEE) זה יהיה הסרט המותגי הקלאסי, אבל מה לגבי התוכן והחלק המכירתי? 2020 תהיה שנת הווידאו לאורך כל המשפך. בשנה האחרונה הופתענו לגלות כמה המרות יש מסטוריז, למשל. ראינו כמה מודעות וידאו יכולות לייצר לידים בפייסבוק. זה הזמן לתקוף את כל חלקי ה-FUNNEL ולייצר כמה שיותר פריטים ויזואליים. עוד דגש שכדאי לשים לב לווידאו השנה זה נושא הזמן - קצר, זריז, ברור. תתפלאו כמה יצירתיות אפשר להכניס ל-6 שניות.
2. "עכשיו או לעולם לא!" - עוברים לשירות לקוחות מיידי וחוויית לקוח דיגיטלית.
(לא קריטי לקרוא) הצ'אטבוטים היו אחת המגמות המיושמות ביותר בשנה שעברה, והפכו כבר לסטנדרט. לצ'אטבוטים משרתים היו מטרות שיווקיות מגוונות: שירות, הנגשת תוכן מפלטפורמות אחרות וגיוס לקוחות חדשים. זוהי דרך מצויינת לנתב חלק מהצרכנים לפלטפורמות אינטראקטיביות, שמאפשרות גם שימוש בהומור ובעיקר חוסכות תשומות בכח האדם ועדיין, המותגים מצליחים לייצר מפגש איכותי עם הצרכן. כדאי לשים לב השנה לפלטפורמות בסיסיות יותר כמו השירות בוואטסאפ. ברוב המקרים, שירות בפלטפורמה נגישה כמו זו, מאפשרת חוויית לקוח פשוטה יותר.
(לא קריטי לקרוא) הצ'אטבוטים היו אחת המגמות המיושמות ביותר בשנה שעברה, והפכו כבר לסטנדרט. לצ'אטבוטים משרתים היו מטרות שיווקיות מגוונות: שירות, הנגשת תוכן מפלטפורמות אחרות וגיוס לקוחות חדשים. זוהי דרך מצויינת לנתב חלק מהצרכנים לפלטפורמות אינטראקטיביות, שמאפשרות גם שימוש בהומור ובעיקר חוסכות תשומות בכח האדם ועדיין, המותגים מצליחים לייצר מפגש איכותי עם הצרכן. כדאי לשים לב השנה לפלטפורמות בסיסיות יותר כמו השירות בוואטסאפ. ברוב המקרים, שירות בפלטפורמה נגישה כמו זו, מאפשרת חוויית לקוח פשוטה יותר.
3. "כולם בשביל אחד" - חברו את מגמות 1+2 ותכניסו לסיסטם וידאו פרסונלי.
(ובהרבה מילים) עוד נקודה חשובה בתחום השירות, שמתכתבת עם עולם הווידאו, היא פתרונות הווידאו הפרסונלי. כל הכלים והפלטפורמות כבר כאן. עכשיו, רק צריך לאפיין ולייצר את כלי הווידאו הפרסונליים שלכם, שיגיעו לכל לקוח באופן אישי ויעניקו לו ערך מירבי שמותאם בול לצרכים שלו.
(ובהרבה מילים) עוד נקודה חשובה בתחום השירות, שמתכתבת עם עולם הווידאו, היא פתרונות הווידאו הפרסונלי. כל הכלים והפלטפורמות כבר כאן. עכשיו, רק צריך לאפיין ולייצר את כלי הווידאו הפרסונליים שלכם, שיגיעו לכל לקוח באופן אישי ויעניקו לו ערך מירבי שמותאם בול לצרכים שלו.
4. "הקול או כלום" – שימו לב לשינויים בעולם החיפוש בגוגל, ותתחילו להיערך לעולם החיפוש הקולי.
(דלגו כדי לחסוך זמן) השנה 2 מגמות ביניים מתפתחות בפלטפורמת גוגל, האחת נוגעת לשינויים שמנוע החיפוש מבצע בתוצאות החיפוש וההצגה שלו. השנייה, מבטאת את המעבר של הגולשים לחיפוש קולי. זה הזמן לעדכן את מערכי החיפוש ולתת את הדעת על כך שחיפוש קולי אינו דומה לחיפוש בהקלדה. במקביל, גם טעויות וסטיות החיפוש הקולי, אינן דומות לטעויות הקלדה. 2 המגמות הן טכניות למדי, אבל מחייבות עדכון והתייחסות.
(דלגו כדי לחסוך זמן) השנה 2 מגמות ביניים מתפתחות בפלטפורמת גוגל, האחת נוגעת לשינויים שמנוע החיפוש מבצע בתוצאות החיפוש וההצגה שלו. השנייה, מבטאת את המעבר של הגולשים לחיפוש קולי. זה הזמן לעדכן את מערכי החיפוש ולתת את הדעת על כך שחיפוש קולי אינו דומה לחיפוש בהקלדה. במקביל, גם טעויות וסטיות החיפוש הקולי, אינן דומות לטעויות הקלדה. 2 המגמות הן טכניות למדי, אבל מחייבות עדכון והתייחסות.
5. "מותר האדם מהמכונה" - הכינו את הצוותים שלכם לעידן המכונות בשיווק.
(ממש מיותר לקרוא) אתם מכוסים? הכל עובד? זה הזמן להתכונן ל"פלישת המכונות". כן, הסרט שמפחיד (או מרגש) כל איש קריאייטיב, מדיה ודיגיטל בעולם - הולך ומתקרב. האוטומציה משתלטת על כל חלקה טובה. הרובוטים עושים הכל טוב יותר, חכם יותר ומהר יותר. אבל, וזה אבל גדול - העולם עדיין צריך בני אדם לצד המכונות ויש המון מה לעשות כדי להכין את הצוותים שלכם ליום הדין. אנשי הקריאייטיב צריכים לקחת חלק בבניית ארכיטקטורת ההפצה של התוכן. אנשי המדיה הפרוגרמטית צריכים להיות מאסטרים של מקסום היכולות הטכנולוגיות ולעבוד בצוותים עם אנשי קריאייטיב ואנשי טכנולוגיה. מעצבים צריכים ללמוד לעצב למדיה הפרוגרמטית, וקופירייטרים צריכים ללמוד לכתוב בהתאם לתוצאות ולא כמו שלימדו אותם בבצפר. עידן המכונות הוא האתגר הגדול ביותר של אנשי החדשנות והשיווק העדכני - לייצר מערכת תומכת שמסוגלת לייצר פרסום ותוכן מתוך הבנה של המדיה והכלים שלה, ויכולה להגיע לאדם האחד מתוך הצורך שלו, בזמן ובמקום הנכונים. אתם שם? זה הזמן לרענן את מחסניות התוכן והפרסום ולהתאים לכל קהל יעד את המסע השיווקי שלו במרחב הדיגיטלי.
(ממש מיותר לקרוא) אתם מכוסים? הכל עובד? זה הזמן להתכונן ל"פלישת המכונות". כן, הסרט שמפחיד (או מרגש) כל איש קריאייטיב, מדיה ודיגיטל בעולם - הולך ומתקרב. האוטומציה משתלטת על כל חלקה טובה. הרובוטים עושים הכל טוב יותר, חכם יותר ומהר יותר. אבל, וזה אבל גדול - העולם עדיין צריך בני אדם לצד המכונות ויש המון מה לעשות כדי להכין את הצוותים שלכם ליום הדין. אנשי הקריאייטיב צריכים לקחת חלק בבניית ארכיטקטורת ההפצה של התוכן. אנשי המדיה הפרוגרמטית צריכים להיות מאסטרים של מקסום היכולות הטכנולוגיות ולעבוד בצוותים עם אנשי קריאייטיב ואנשי טכנולוגיה. מעצבים צריכים ללמוד לעצב למדיה הפרוגרמטית, וקופירייטרים צריכים ללמוד לכתוב בהתאם לתוצאות ולא כמו שלימדו אותם בבצפר. עידן המכונות הוא האתגר הגדול ביותר של אנשי החדשנות והשיווק העדכני - לייצר מערכת תומכת שמסוגלת לייצר פרסום ותוכן מתוך הבנה של המדיה והכלים שלה, ויכולה להגיע לאדם האחד מתוך הצורך שלו, בזמן ובמקום הנכונים. אתם שם? זה הזמן לרענן את מחסניות התוכן והפרסום ולהתאים לכל קהל יעד את המסע השיווקי שלו במרחב הדיגיטלי.
שתהיה 2020 קצרה ויעילה.
אלון מיכאלי מוליאן הוא מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום טוויסטד
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.קצת חסר לי שימוש ב-funnel (ל"ת)פטיפור 11/2019/26הגב לתגובה זו1 0סגור
-
דווקא לי לא חסר. הוא משתמש יפה במילה funnel (ל"ת)מירב 12/2019/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.איזה חרטוטדני דין 11/2019/25הגב לתגובה זו2 2מזמן לא קראתי כל כך הרבה חירטוטים שלא אומרים כלום. אמיתי.סגור
-
7.תודה אלון (ל"ת)פרילאנס 11/2019/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.מסתמן שרוב משרדי הפרסום בדיגיטל הם פחפרילנסרית 11/2019/25הגב לתגובה זו2 1קמצנים להחרידסגור
- טען עוד
-
5.בקביעות ולייצר פרובוקציההקפד למצוץ לעצמך 11/2019/25הגב לתגובה זו1 1בשקל ולתקשר הצלחה על אף שאתה מטפל בלקוחות ליגה דסגור
-
4.כשאלון מוליאן יחליט לעבודסטארק 11/2019/24הגב לתגובה זו3 2הוא יבין שכל השטויות שהוא כותב לא רלוונטיות. כדאי להבין את הביזנס של הלקוח לפני שמייעצים קשקושיםסגור
-
3.מאמר נואש. שטוויסטד ימשיכו להיכנס בפרילנסריםפרילנסר 11/2019/24הגב לתגובה זו9 3ולא יופתעו שהלקוחות עוזבים...סגור
-
2.טיפ מספר 6מיכאל 11/2019/24הגב לתגובה זו9 2תעסיקו פרילאנסרים במקום משרד פרסום שהמנכל שלו טס כל חודשיים לתאילנד. ככה תקבלו חדשנות וכמובן זמינות ומקצועיותסגור
-
ימותו הקנאים (ל"ת)אני 11/2019/25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.צאו למכרז ! (ל"ת)אלוף 11/2019/24הגב לתגובה זו5 0סגור