דעות
שומרים על פרטיות: הכן עצמך לקראת תקנות ה-GDPR
כן, GDPR. השם המאיים הזה כבר נמצא בכל מקום כמעט ודורש מכל מי שמתנהל עם דאטא לשנות את דרכיו ולהתאים את עצמו למדיניות החדשה. אבל מה זה בעצם אומר ומה אפשר לעשות כדי ליישר קו עם חקיקת הפרטיות האירופאית שנכנסה לתוקפה ב-25 במאי.
נלך קצת אחורה כדי להבין טוב יותר למה בכלל נוצר צורך בחוק מהסוג הזה. כשנבין למה, יהיה לנו יותר קל לדעת איך הכי נכון להתנהל. זה לא סוד שאנחנו מוקפים באמצעים טכנולוגיים ששינו והשפיעו על כל תחומי החיים שלנו. הגופים הרגולטורים לא נשארו אדישים לזה והחליטו שיש צורך להחזיר את השליטה לידיים של הצרכנים. כלומר, לאפשר לנו הצרכנים לשלוט במידע שלנו ולדעת בדיוק איזה שימוש עתידים גופים מסחריים לעשות איתו.
בסופו של דבר, מה שחשוב לזכור הוא שהחוק לא תוקע מקלות בגלגלים של המפרסמים ואין סיבה להתייחס אליו ככזה. המטרה שלו היא ליצור שקיפות ומודעות. איך? על ידי הכתבת התנהגויות חדשות ושמירה על המידע של המשתמשים. על ידי אבטחה שלו ומתן הצדקה לשימוש שנעשה בו.
בטח כבר קבלתם מיילים מכל מיני שירותים אליהם נרשמתם (אאזון, גוגל, פייסבוק) והם יידעו אתכם בשינויים שהם מבצעים לקראת יום הדין. אם גם אתם נחשפים ומעבדים מידע אישי של אזרחים אירופאים - החובה לבצע התאמות חלה גם עליכם.
הנה כמה דברים שכדאי להתחיל מהם:
מור מריג' היא מנהלת את אתר AskPavel קידום אתרים
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה