דעות
'מידטאון' הופך את ת"א לשווה ו-yes 'מכניסה' ל-HOT
קמפיין מידטאון מצליח משום שמדובר בתכסיס אסטרטגי יפה ונקי. ב-yes הצליחו להמציא מחדש את הצעת המכר העתיקה ביותר והמשעממת בעולם
\'כל עיר צריכה\' מידטאון, מסכם הבחור הבריטי יפה והלא קשור לתל אביב או למידטאון של תל אביב. אבל אחרי שתור שלם של talking heads אירופאיים מברכים אותנו ב- welcome home, אנחנו בטוחים בדבר אחד: זה מה שתמיד היה חסר לתל אביב. ולנו.
פרויקט נדל\"ן שלא טורח לספר לנו בפרסומת היכן הוא ממוקם, מבטיח לנו שהוא יהפוך את תל אביב לעיר עם מידטאון, וזה יצרף אותה סופסוף לערים השוות בעולם שמה שהופך אותן לשוות, נכון, ניחשתם נכונה, זה שיש להן מידטאון. מדובר בתכסיס אסטרטגי יפה ונקי, במיוחד בגלל שהוא פשוט.
לקרוא לפרויקט מידטאון - מותג בינלאומי בנדל\"ן - זוהי לא בעיה. הבעיה היא לצלוח את הרעש התקשורתי של הנדל\"ן שמצמיח עוד ועוד פרויקטים בזמן ששורות אלו נכתבות. מגדלי הצעירים, שרונה, גינדי תל אביב, גינדי ויז\'ן, גינדי הייטס, מגדל זה ומגדל הוא, פרויקט מי ופרויקט יו, בניין וואן ובניין וואי ועוד ועוד. אז השם עצמו אינו העניין. העניין הוא יצירת קונספציה ברורה, חדשה ונקייה למשהו שכבר אמרו כך או אחרת: אמצע העיר. יש לב ויש סנטר ויש מיד.
אז לב העיר כבר יש, שהוא לא באזור החיוג של מידטאון. ולכן, הכי פשוט זה להשאיר את לב העיר היכן שהוא, כַּלב הישראלי של תל אביב, ולהעניק לב חדש, mid, שהוא קוסמופוליטי, והוא באזור חיוג לגמרי חדש, בתוך אותה עיר.
המידטאון החדש יקנה לתל אביב את ה-flaire הבינלאומי שלה, ויותר מאשר יעניק לה אמצע חדש - הוא ימקם אותה באמצע המפה העולמית, ויחד עם זאת - גם את דייריו. זה קטן, אסטטי, המגדלים החדשים הממוקמים באזור שטרם גרה בו נפש חיה, מאזור תעשייה שמקווה להיות רלוונטי, ל\'אם אני לא שם אני לא קיים\' בולט, מטריד ונחשק.
Yes I do - המדריך לתיקון טעויות
הפרסומת החדשה של יס מצליחה להמציא מחדש את הצעת המכר העתיקה ביותר והמשעממת ביותר בעולם \"הצטרפו במחיר היכרות\". אז במקום להישמע נואשים, או נמוכים או אגרסיביים מדי, מצליחה שוב הפלטפורמה להפוך את ההצעה לנרטיב קולנועי סביב מושג תיקון טעות שעשינו, כאשר ברור לחלוטין שמדובר בתקיעת מרפק מכאיבה בצלעות של המתחרה, הוט, כשחיוך מרוח על השפתיים.
כשעושים טעות יש כל מיני צורות התמודדות. אפשר להכחיש, אפשר להטיל את האחריות על מישהו אחר, אפשר להפוך את הטעות להרגל ואפשר פשוט לתקן אותה. להתנצל. בסרטון משעשע שנראה כאילו שהוא גזור מקולאג\' של כמה טלנובלות, לרבות סיינפלד, מופיעה גיבורה מרשעת שצריכה להתמודד עם פליטת פה מביכה.
איליין מסיינפלד מברכת את בטי, עובדת משרד שמנמנה על הריונה, כאשר מסתבר שזו האחרונה כלל לא בהריון. איליין מדגימה לנו את אופציות ההתמודדות עם הטעות. אפשר להכחיש (עברתי ניתוח בעיניים ואני לא רואה כלום), אפשר להפוך את הטעות להרגל (נפרדת בצער מסטיב, רגע קוראים לו רוברט), אפשר פשוט לומר את האמת שזה בעצם להלשין (מצביעה על פאולה שהפיצה את השמועה) ואפשר להתנצל. ההתנצלות איומה יותר מכל האפשרויות הנקלות האחרות. ברור שאת לא בהריון, בטי, מתנצלת הגיבורה בפני כל המשרד, הרי כדי להיכנס להריון צריך לפגוש גבר. ואצלך זה לא יכול לקרות.
כשעושים טעות צריך פשוט לתקן אותה. לא להצטרף ליס זו טעות של לקוחות הוט, שהפלטפורמה מוכנה להתייחס אליה בסלחנות, אך מדובבת את הטועים למהר ולתקן אותה. מסר מרושע וציני. אבל אותי זה הצחיק.
הרעיון להפוך את המעבר מהוט ליס לסיפור עלילתי על אנשים שפשוט טעו ולארוז אותו, כהרגלה של יס בתוך שפה של סיפור קולנועי - טלוויזיוני פר אקסלנס, מכובד ויצירתי וכמובן רלוונטי לחלוטין כמיקסום המסר השיווקי שעד לרגע זה חשבתי שיש לו תקרה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(16):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
14.אוי ההתנשאות של yes ומקאןאבו 02/2013/11הגב לתגובה זו0 0מי המתנשא הזחוח שהגה את הרעיון של "לא להיות בyes זאת טעות"? כי רעיון כל כך גרוע ומנותק לא היה כבר הרבה זמן. פרסומת מתישה שלא מדברת על שום יתרון תחרותי שיש ליס על הוט (ויש הרבה) ואין שום סיבה לצופה להזדהות.סגור
-
13.הפרסומת של YES פשוט מעצבנתpix37 02/2013/04הגב לתגובה זו0 0דרייפוס לא מוסיפה לה דבר חוץ מזוהר 90'S שדהה מזמן. היא לא מצחיקה היא פשוט קלישאית ומטומטמת.סגור
-
12.ועוד הערה על הפרסומת של יסאיה 02/2013/04הגב לתגובה זו0 0מעבר לעובדה שהפרסומת די משעממת הטעות הגדולה שלה היא שהיא מעליבה ופוגעת בקהל היעד. לפעמים זה בסדר אבל במקרה הזה נוצרת תחושה של לגלוג והתנשאות והתוצאה מאוד לא נעימה - מי אתם שתאמרו לי שעשיתי טעות? בתור מישהי שאמורה להיות קהל היעד שלהם - אחת שעברה מיס להוט לפני פחות מחצי שנה, המסר הזה מרגיז אותי. בעיקר, אגב, כשההטבה מוגבלת לשלושה חודשים - גם כאן חוזרים לתפיסה של מנהלי השיווק שהלקוח מטומטם. ומה קורה אחרי שלושה חודשים?סגור
-
11.הפרסומת של יסאדית 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0לדעתי מפספסת בגדול, כי בזמן שהיא נותנת את כל הסיבות והתירוצים לטעות, היא בעצם צועקת שהבחורה שמנה. והמסר ממש לא עטוף בצורה אלגנטית. הקשקשת מסביב הופכת אותו לבוטה ומעליב עוד יותר.סגור
-
10.העיקר שאת מאמינה לזהאיה 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0תקשיבי עטרה, בעולם שאת חיה הפרסומת בטלוויזיה עומדת לבדה ויוצרת תדמית וגורמת לאנשים לקנות. האבל האמת כל כך שונה. בעיקר כשמדובר בקניית דירה. הרי קניית דירה זו לא בדיוק קנייה אימפולסיבית ולפני שבנאדם מוציא כמה מיליונים הוא מברר קצת. או הרבה... והרי מהר מאוד הוא יגלה שלא מדובר באמת במיד טאון (כי הרי תשאלי אנשים מה זה המיד טאון של תל אביב הם בטח יגידו שדרות רוטשילד או משהו כזה) אלא בחור בין נתיבי אילון לדרך נמיר. ואז הפרסומת יוצרת אכזבה אדירה וגורמת לאנשים להתרחק. הבעיה היא שיועצים כמוך עדיין גורמים למנהלי שיווק ולמנכ"לים להתפתות ולהוציא מיליונים על כלום.סגור
- טען עוד
-
מידטאון זה כנראה לא בשבילךעטרה 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0איה יקרה. אנשים שמחפשים לא להיות חלוצים במתחמי מגורים חדשים כמו מתחם תנובה בו ממוקם מידטאון אינם בקהל היעד של מידטאון ת"א. המסר מיועד למי שחשקה נפשו להתנסות במתחם חדשני שנבה מאפס. עבורו ממצבים את המידטאון כפי שממצבים אותו. אין פה overpromise או שקר. דירה היא כן קניה אימפולסיבית. אמנם עושים סקר שוק חצי שנה אבל בסוף בסוף בסוף, מה שמנצח משלש האפשרויות שעל השולחן - זה משהו לא רציונאלי.סגור
-
נושא החלוציות לא רלוונטיאיה 02/2013/04הגב לתגובה זו0 0אני מצטערת עטרה אבל אני לא מסכימה איתך. כל פרסום צריך לייצר איזושהי תשוקה ופנטזיה אבל המרחק בין הפרסום למציאות כל כך גדול במקרה הזה שבהחלט יש כאן בעיה רצינית של אמת בפרסום.מה שאולי תפס לפני עשר שנים כבר לא תופס היום. ולגבי נושא הקניה האימפולסיבית - לפי הטענה שלך בעצם כל קניה שאנחנו מבצעים היא אימפולסיבית כי הרי בסוף לא משנה כמה נבדוק וכמה נברר מגיע רגע ההחלטה. ולטענתך הוא תמיד אימפולסיבי? יש הבדל גדול בין קנייה שמשלבת גורמים לא ראציונליים לקנייה אימפולסיבית. בכל קנייה יש מרכיבים לא ראציונליים אבל לא כל קנייה היא אימפולסיבית.סגור
-
9.מה קשור???NO 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0מקאן עו ל"יס" את הסרט המודבק של השנה. הרי היית יכול לשים כל מוצר אחר במקום "יס"- "טעות לא לקחת אקמול צינון", "טעות לא לקנות הונדה", "טעות לא לאכול תפוזים". כל מוצר אחר היה יכול להחליק לפרסומת באותה תמיהה.סגור
-
8.עוד מופע אלים ומבזה מבית מקאן (ל"ת)לארוצה 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.רוברטו קבלני 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0מידטאון זה למכור את ת"א לזרים שלא מבין בכלל מה הרוח של ת"א.סגור
-
6.פרסומתיוסף 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0אני מתבייש לדעת שיש אנשים שחושבים שזו פרסומת מבריקה ועוד משועשעים מזה. בושה וחרפה! בעקבות פרסומת שצוחקת על שמנים, אני ממליץ לכם לא להצטרף ליס.. כי זו טעות.סגור
-
5.עבודה מצוינת של מקאן! (ל"ת)אנונימי 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.פרסומת מבריקה!גוני 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0הצטרפתי ביום שישי בבוקר. בולט, מיוחד וחכםסגור
-
3.יס היא פרסומת מעיקה ומתישה כמו הטור שלךאלירן 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0הפרסומת של יס נראית כמו קטע לא מצחיק מסיינפלד שירד בעריכה באמצע הניינטיז. הטור שלך אומר כלום חוץ מלהחניף וכותבים Flair בלי e בסוף.סגור
-
2.הסרט של יס זו החמצהמוקי 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0כי המסר טיפשי, וקורא לקהל הצרכנים מטומטם כי הוא עשה טעות. שלא לדבר על האונס שעשו כאן בין הסרט למסר. ג'וליה לואיס דרייפוס מדהימה. גררררסגור
-
1.הפרסומת של יס פשוט גרועה!!! לא חבל על כל הכסףת"אביבי 02/2013/03הגב לתגובה זו0 0שהושקע ביצירת הסרט קולנוע הזה שמאבד את הצופה בחצי הדקה הראשונה של הפרסומת. וחוץ מזה הפרסומת יוצרת אנטיגוניזם אצל הצופה הישראלי שאף פעם לא עושה טעות... בריף גרועסגור