תקשורת ומדיה

העורך הראשי בעיתון הפופולרי נאלץ להתפטר - בגלל סיקור המלחמה

העורך הראשי של ה"לוס אנג'לס טיימס" התפטר לאחרונה בשל משבר ביחסים עם בעלי העיתון - שנבע, ככל הנראה, מחילוקי דעות ביחס לסיקור מלחמת חרבות ברזל בעיתון. "הגעתי להחלטתי על בסיס מספר משתנים, כולל חילוקי דעות בנוגע לתפקיד העורך הראשי",  מסר לעובדים
מערכת ice | 
עיתונים (צילום Istock)
העורך הראשי של העיתון הפופולרי בקליפורניה "לוס אנג'לס טיימס", התפטר בשבוע שעבר בשל משבר ביחסים עם בעלי העיתון. נראה כי הרקע לאירוע נבע מהעובדה שהעורך "הזהיר" את עורכיו ביחס לסיקור מלחמת ישראל-חמאס.
קווין מרידה, עורך העיתון, מונה לתפקיד במאי 2021 ע"י המיליארד ד"ר פטריק סון שיונג, שרכש את העיתון כמה שנים קודם לכן עבור חצי מיליארד דולר. ההתפטרות המפתיעה הגיעה חמישה חודשים בלבד לפני סיום החוזה שלו. רק בנובמבר האחרון, מרידה הכריז כי על העיתונאים במערכת להימנע מסיקור המלחמה עד אמצע פברואר, לאחר שאלה חתמו על הצהרה אשר תיארה את ישראל כמדינת אפרטהייד המבצעת רצח עם בעזה.
לפי פרסום אתר בחדשות הבידור והתקשורת TheWrap שפורסם ביום שלישי, ההוראה הגיעה מתוך הסכמה בין העורכים הבכירים שהתגובה הייתה הכרחית כדי להבטיח את אמינות העיתון בסיקור הסכסוך. הבעלים של העיתון התנגדו להחלטה, מה שגרם להעצמת המתח ביניהם, וסביר להניח שבסוף הוביל להתפטרות העורך.
"הגעתי להחלטתי על בסיס מספר משתנים, כולל חילוקי דעות בנוגע לתפקיד העורך הראשי, איך יש לבצע עיתונות ואסטרטגיה ארוכת טווח", אמר מרידה, מבלי להוסיף פרט על הנושא המדובר. כמו כן, חשוב לציין כי מערכת העיתון עברה קיצוצים משמעותיים בשנה שעברה, כאשר היא פיטרה כ-13% מעובדי המערכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה