תקשורת ומדיה

הורים שכולים נגד הרמטכ"ל: "התעלמתם, אתם תבחרו מי יחקור?!"

לאור החלטת הרמטכ"ל בדבר הקמת ועדת חקירה צה"לית במטרה להפיק לקחים מאירועי ה-7 באוקטובר, שלושה אבות שכולים שיגרו מכתב חריף ותוקפני לרמטכ"ל: "אתם התעלמתם מהאזהרות, אתם תבחרו מי יחקור?"
מערכת ice | 
הרצי הלוי (צילום פלאש 90)
לאחרונה הרמטכ"ל פרסם הודעה ובה ציין כי הוא מקים ועדה שתחקור את התנהלות הצבא ב-7 באוקטובר, וכן את האירועים הרלוונטים שקדמו והובילו למתקפת הפתע המזוויעה. מלבד לחברי כנסת ושרים שיצאו כנגד ההחלטה, אתמול (שישי) פורסם מכתב חריף החתום על ידי שלושה אבות שבניהם שנפלו בקרבות באותה השבת השחורה, ובו הם כותבים: "עד כאן כבודו! אתם תבחרו לכם מי יבדוק אתכם?"
במכתב החריג, כתבו ההורים: "במשך 3 חודשים גזרנו על עצמנו שתיקה, מתוך הבנה שבעת מלחמה, עוסקים אך ורק בחיסול האיום על מדינת ישראל. הבוקר (שישי), הבנו כי בעודנו מתמודדים עם השכול, צמרת הצבא עסוקה כבר עתה בתחקירים במקום להיות עסוקה בהשגת מטרות המלחמה וסיומה בניצחון".
"אתם, צמרת הצבא, חזרתם לישון. התעלמתם מכל הנורות האדומות ותמרורי האזהרה. אתם תבחרו את מי שיבדוק אתכם? לא ולא!", כתבו בכעס. "לפיכך, אני קורא לך לבטל את ההחלטה למנות את ועדת הבדיקה בעת הזו. תן לגוף חיצוני, אובייקטיבי ובלתי תלוי לעשות זאת בעיתוי המתאים וע"י הגורמים שיש בידם לפעול ללא שיקול זרים, פניות ומשוא פנים".
 
לבסוף הם מוסיפים: "הדרג המדיני אינו חף מאחריות ויידרש לתת את התשובות לרבות לציבור אשר בידו לשפוט אותו". כזכור, גם פוליטקאים רבים התנגדו לבחירה להקים ועדת חקירה צה"לית בעיתוי זה. ח"כ טלי גוטליב העלתה היום (מוצ"ש) פוסט לחשבונה ברשת X ובו שאלה: "למה עכשיו"?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה