תקשורת ומדיה

בן כספית מוכיח: "כך החייה נתניהו בעצמו את הסכם אוסלו"

העיתונאי בן כספית בטור השבועי שלו במעריב: "ההיסטוריה כבר פרסמה את פסק הדין: זו ממשלת החורבן, הגרועה והמסוכנת בתולדות ישראל, ורה"מ שלנו הוא אחד המנהיגים השנואים בעולם". כספית גם מחזיר אותנו לנאום ב-97', שסותר את ההאשמות שלו את תהליך אוסלו במצב.
מערכת ice |  7
בנימין נתניהו, בן כספית (צילום פלאש 90/ שיר טורם, מרים אלסטר)
ראש הממשלה נתניהו החזיר השבוע ללקסיקון את האשמת הסכם אוסלו בכל דבר רע שקורה במדינה. אך יריבו הוותיק, העיתונאי בן כספית, מנצל את הטור השבועי שלו ב"מעריב" כדי להזכיר כמה נשכחות מהקדנציה הראשונה של נתניהו כראש הממשלה, לאחר רצח רבין.
בפתיחת הטור שלו מדגיש כספית כי 75 יום לאחר אסון השביעי באוקטובר, מגיע שלב ההתפכחות, ולא תהיה לנו "תמונת ניצחון". נתניהו הוא אחד המנהיגים השנואים בעולם, טוען כספית, וזו אחת הסיבות שאינו מסוגל למנוע אספקה חיונית של מזון, מים, חשמל ודלק לאויב בשעת מלחמה.

בהמשך מציין כספית את ההתנפלות הגסה והפרועה של שרי הממשלה על הרמטכ"ל הרצי הלוי, שהיא "חלק ממכונת הרעל הביביסטית". לדברי כספית, רצועת עזה הוזנחה לאורך 15 שנה. נתניהו שהבטיח להפיל את שלטון חמאס ולפרק את בסיס הטרור, עשה בדיוק ההיפך, ולכן אין מה לצפות מצה"ל לתקן את הכל בתוך כמה שבועות.
כספית מתחיל גם לסכם את השנה הראשונה ל"ממשלת החורבן" כלשונו, שהיא לדבריו הגרועה והמסוכנת בתולדות ישראל: "נתניהו הצליח לעשות מה שאף אחד לא עשה לפניו", כותב כספית, "למשכן את נכסי המדינה לגורמים הקיצוניים ביותר, להפקיד את הנושאים הרגישים ביותר בידיהם של הפירומנים המופרעים ביותר, ולמנות את האנשים הכי פחות מתאימים ומוכשרים לתפקידים שהם האחרונים שיכולים להצליח בהם".
לדברי כספית, "ההיסטוריה כבר פרסמה את פסק הדין: זוהי הגרועה בממשלות ישראל אי־פעם". כאן מתחיל כספית לסתור את האשמות נתניהו את תהליך אוסלו וכותב: "זה לא רק שהוא נבחר ב־1996 על הטיקט של להמשיך את אוסלו בדרך בטוחה יותר, הוא גם ביצע. אף אחד לא הכריח אותו לפגוש את ערפאת, להחזיר את חברון, ללכת להסכם וואי, להחזיר עוד 13% מהשטח, לשאת את נאום בר־אילן, לנהל מו"מים להסכם קבע על בסיס מדינה פלסטינית בקווי 67 עם אבו מאזן".
 
ולסיום מזכיר כספית נאום נשכח של נתניהו: "ב־6 במרץ 1997 התייצב בטקס הנחת אבן הפינה למרכז יצחק רבין בתל אביב. הנה קטע מנאומו: 'ירשנו תהליך במצב של גסיסה. יכולנו להניח לו למות, בייחוד אחרי שרוביהם של הכוחות הפלסטיניים הופנו אל חיילינו והרגו בהם. ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל קבע שמקרה כזה, של שימוש בנשק נגדנו על ידי המשטרה הפלסטינית, יסתום את הגולל על כל תהליך אוסלו. אך החלטתי הייתה נחושה: להחיות את התהליך, לא רק מפני שהבטחתי לבוחרים להמשיך בו, אלא מכיוון שרציתי, כמו כל עם ישראל, להביא שלום בטוח".
זו אחת ההוכחות, לדברי כספית, שנתניהו החיה את תהליך אוסלו, הטביע עליו חותמת של המחנה הלאומי והכריז על מחויבות לפתרון שתי המדינות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הנה לכם האמת בפרצוף הביביסטי המכוער שלכם (ל"ת)
    מזוודות כסף לחמאס 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    במה זה מכונת הרעל כספית לכתבה הזו? (ל"ת)
    מכונת הרעל כספית 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מקור
    שרון 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה המקור לנאום של ביבי מה6 למרץ 1997 בארכיון המדינה? לינק או תמונת מסך תעזור מאוד, אחרת המכחישים ימשיכו להכויש
    סגור
  • 4.
    עובדות כהווייתן
    הוגה דעות 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל הביביסטים האהבלים למיניהם שהגיבו לפניי לא מתמודדים עם העובדות.הם מסתפקים בקלילות . זה רמת השיח שלהם. בושה וחרפה למדינה
    סגור
  • 3.
    עתונאי שנוא וממורמר שלא תורם למדינה דבר חוץ משנאה ורעל (ל"ת)
    לך הביתה 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    בן כספית
    יניב 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טוררגיל שלך שנובע משנאה יוקדת לנתניהו אתם הרס למדינה עדיין חיים במונחים של לפני הטבח כלום לא יעזור איתכם אין שמאל יותר בישראל יש קבוצה מטורללת שתחבור לערבים לאוייב כדי להיות בממשלה לעומתכם רבין היה ימין קיצוני
    סגור
  • 1.
    דובר ההתנתקות בן כזבית ! (ל"ת)
    אסף 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור